۱۳۹۰ بهمن ۱۵, شنبه

رادیو آلمان : اسرائیل توان حمله ‌نظامی به تأسیسات اتمی ایران را دارد

پنج‌شنبه ۲ فوریه ۲۰۱۲ (۱۳ بهمن ۱۳۹۰) موشه یعلون، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور استراتژیک اسرائیل در  آخرین روز کنفرانس "هرتسلیا" اعلام کرد که اسرائیل توانایی حمله نظامی به همه‌ی تاسیسات اتمی ایران را دارد.
یعلون که احتمال ایران اتمی را "کابوس جهان آزاد" نامیده است، در سخنرانی خود در این کنفرانس سالانه تاکید کرده است که جامعه‌ی بین‌الملل از همه ابزارهای سیاسی، اقتصادی و نظامی  برای متوقف کردن برنامه‌ی اتمی ایران استفاده خواهد کرد.
کنفرانس سالانه هرتسالیا از سوی انیستیتو «سیاست‌های استراتژیک» اسرائیل با هدف ارتقای مباحت امنیت  داخلی کشور برگزار می‌شود و امسال احتمال حمله نظامی به ایران، یکی از محورهای اصلی کنفرانس و مباحث سخنرانان بود.
وزیر امور استراتژیک اسرائیل با تاکید براین نکته که « انسان می‌تواند هرآنچه را که به دست انسان ساخته شده است خراب کند» گفته است که تجربه‌ی او به عنوان فرمانده ارشد وزرات دفاع اسرائیل می‌گوید که نیروهای نظامی اسرائیل کاملا توان حمله نظامی به همه‌ی تاسیسات اتمی ایران در شهرهای مختلف را دارند.
موشه یعلون در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرده است که اسرائیل در کنار کشورهای غربی به هیچ‌وجه زیربار ایران مجهز به بمب اتم نخواهد رفت؛ او متذکر شده است که با این ‌حال در مرحله فعلی کشورهای غربی با ادامه‌ی تحریم‌های هرچه ‌بیشتر به دنبال متوقف کردن برنامه‌ی اتمی جمهوری اسلامی ایران خواهند بود.
معاون نخست‌وزیر اسرائیل با تاکید بر این‌که دولت اسرائیل برنامه‌ی اتمی ایران را صرفا تهدیدی برای امنیت ملی خود نمی‌داند، مدعی شده است:«اسرائیل هرگز به ایران اعلان جنگ نداده است. بااین‌حال جمهوری اسلامی از همان ابتدای حیات خود علیه اسرائیل اعلان جنگ داده و تهدیدی برای امنیت ملی کشور ماست.»
«ایران تا یک سال دیگر بمب اتم خواهد ساخت»
در کنفرانس هرتسلیا، آویو کوچاوی، ژنرال ارشد اطلاعات ارتش اسرائیل نیز در سخنرانی خود مدعی شده است که ایران تا یک سال دیگر آن اندازه اورانیوم غنی‌شده در اختیار دارد که برای ساختن بمب کافی باشد

اسرائیل بین فروردین تا تیرماه ۹۱ به ایران حمله میکند

روزنامه واشینگتن پست روز پنجشنبه در مطلبی نوشته است که لئون پانه تا، وزیردفاع آمریکا، معتقد است که اسرائیل در بهار سال جاری میلادی به تاسیسات هسته ای ایران حمله خواهد کرد.
این درحالی است که به گزارش خبرگزاری فرانسه، لئون پانه تا درپاسخ به خبرنگاران  مطلب  نوشته شده توسط دیوید ایگنیشس، روزنامه نگار واشنگتن پست، را رد کرده است.
لئون پانه تا گفته است:«من در این خصوص اظهار نظر نمی کنم. دیوید ایگنیشس می تواند هر چه می خواهد بنویسد، اما درباره اینکه من چه فکر می کنم ونظر من چیست، این ها را من حوزه خودم می دانم وبه کسی مربوط نیست.»
وزیردفاع آمریکا گفته است:«اسرائیلی ها  مطرح کردند که درحال بررسی این (یک حمله) هستند، ماهم نگرانی هایمان را  دراین مورد مطرح کردیم.»
دیوید ایگنیشس  در واشینگتن پست نوشته  که لئون پانه تا معتقد است که « احتمال خیلی زیادی وجود دارد که اسرائیل درماه آوریل،مه یا ژوئن، به ایران حمله کند،  پیش از این که ایران به مرحله ای برسد که اسرئیل آن را «منطقه مصونیت» برای ساخت بمب می داند.»
درهمین زمینه یک مقام بلندپایه دولت آمریکا به شبکه «سی ان ان » گفته است: لئون پانه تا به این نتیجه رسیده است احتمال زیادی وجود دارد که اسرائیل به تاسیسات هسته ایران دربهارآینده حمله کند

تصویب تحریم های تازه علیه ایران در يک کميته سنای آمريکا

کميتۀ امور بانکی سنای آمريکا روزپنجشنبه در راستای اعمال  فشار بيشتر به دولت ايران طرحی را تصويب کرد که براساس  آن صنایع نفت وپتروشیمی جمهوری اسلامی مشمول تحریم خواهند شد.
در اين طرح، شرکت ملی نفت ايران و شرکت ملی نفتکش ايران تحریم شده اند.
شرکت  هايی که با ايران برای استخراج اورانيوم در کشورهای مختلف مشارکت دارند و همجنین آن دسته از شرکت هایی که به ایران تجهیزات و ابزار سرکوب مردم می فروشند تحریم خواهند شد.
اين نخستين بار است که مشارکت در امر استخراج اورانيوم و نيز فروش ابزارهای سرکوب مردم به جمهوری اسلامی شامل تحريم ها می شوند.
در پيشنهاد مشترک سناتور دمکرات تيم جانسون، از ايالت داکوتای جنوبی که رياست کميتۀ بانکی سنا را برعهده دارد، و ريچارد شلبی از سناتورهای ارشد حزب جمهوريخواه، تاکيد شده که تمام شرکت هايی که در بورس های آمريکا معامله می کنند، موظفند تا هرگونه رابطۀ بازرگانی و دادوستد با جمهوری اسلامی ايران را به مقام های آمريکايی گزارش کنند.
براساس اين طرح که برای تبديل شدن به قانون گام مهمی را برداشته، وزارت خزانه داری آمريکا موظف شده تا شرکت های وابسته به کمپانی های آمريکايی در نقاط مختلف جهان را که روابط غيرقانونی با سازمان ها و نهادهای وابسته به دولت ايران برقرار می کنند شناسايی و شرکت های مادر در خاک آمريکا را هم تحت تعقيب قانونی قرار دهد.
سناتورها تيم جانسون و ريچارد شلبی، طی بيانيه ای در توجيه تحريم های جديد گفته اند که بی توجهی دولت ايران به تعهدهای بين المللی و خودداری از شفاف سازی برنامه اتمی، ضروری می سازد که انزوای آن دولت بيشتر شود تا رهبران  این کشور به کنار گذاشتن فعاليت های غيرقانونی هسته ای و دست کشيدن از حمايت سازمان های تروريستی وادار شوند.
در اين بيانيه اضافه شده که مسلح شدن جمهوری اسلامی به سلاح هسته ای، تهديد خطرناکی برای صلح منطقه و امنيت جهانی خواهد بود

مدیرکل بی‌بی‌سی فشارها علیه کارکنان بخش فارسی را محکوم کرد

مارک تامپسون، مدیرکل بی‌بی‌سی با ابراز نگرانی نسبت به برخورد مقامات ایران با اعضای خانواده و بستگان کارکنان بی‌بی‌سی فارسی، بازداشت یکی از اعضای خانواده یکی از کارکنان این رسانه را به شدت محکوم کرد.
آقای تامپسون امروز جمعه سوم فوریه (۱۴ بهمن) در وبلاگ سردبیران بی‌بی‌سی نوشت: "در ماه‌های اخیر شاهد سطوح فزاینده‌ای از ارعاب و به کارگیری شیوه‌های نگران‌کننده جدیدی بوده‌ایم که شامل اقداماتی برای تحت فشار گذاشتن افرادی است که در خارج از ایران با بی‌بی‌سی همکاری می‌کنند و در مواردی، اعضای خانواده و بستگان آنها که در داخل ایران زندگی می‌کنند، هدف قرار گرفته‌اند
او از مقامات رسمی ایران خواست که با این اقدامات برخورد کنند.
مدیرکل بی‌بی‌سی همچنین از دولت ها و نهادهای بین‌المللی خواست که بیشترین فشار ممکن را بر حکومت ایران وارد کنند تا از اقداماتش برای ارعاب، سانسور مداوم و سوءاستفاده از قدرت، دست بردارد.
آقای تامپسون نوشت: "خواهر یکی از کارکنان بخش فارسی بی‌بی‌سی بازداشت شد و بدون هیچ اتهام مشخصی در سلولی انفرادی در زندان اوین در تهران نگه داشته شد. هرچند او الان با قید وثیقه آزاد شده، ولی نوع برخورد با او کاملا اسفناک بود و ما این اقدام را به شدیدترین شکل ممکن، محکوم می‌کنیم."

انتخابات و رفسنجانی؛ جدید ترین سوژه برای وحشت زدگی در حکومت وحشت

وحشت از پیوستن رسمی رفسنجانی به کمپ مخالفان انتخابات و نیز دور خیز احمدی نژاد برای بهره گیری از امکانات دانشگاه آزادو تقویت کاندیداهای مورد نظر خویش، رهبر را مطمئن ساخته که اعمال تغییرات مدیریتی در دانشگاه آزاد، بایستی به بعد از نمایش انتخاباتی دوازدهم اسفندماه موکول شود