۱۳۹۱ بهمن ۳۰, دوشنبه

اعتراض گسترده به اظهارات ضد ایرانی طائب: خوزستان جان ایران است؛ این خاک فروشی نیست

کلمه- گروه اجتماعی: تکذیب و توضیح مهدی طائب درباره اظهاراتش درباره سوریه و ترجیح آن بر ایران، نه تنها شفاف سازی درباره این موضع گیری مهم و قابل توجه را موجب نشد، بلکه باعش شد بازتاب های آن ادامه دارد. چه در تکذیب وی مشخص نشد که صدر و ذیل اظهاراتش چه مواردی بوده و نظر بدون تقطیع و تحریف وی در این باره چیست.
به گزارش کلمه، در توضیح طائب بدون توضیح دقیق درباره نظراتش آمده: رسانههای بیگانه و ضدانقلاب در نحوه مقابله با جمهوری اسلامی ایران درمانده شدهاند و تن به تحریف و تقطیع اظهارات ایرانیها دادهاند. وی با بیان اینکه رسانهها مقدمه و زیربنای تحلیلم درباره سوریه را تقطیع کردهاند، وی به فارس گفت: اظهاراتم درباره تحریمها کاملاً تحریف شده است بنده گفتم تحریمها بازی مرگ بود یعنی قرار بود ما را بکشند که در نهایت آمریکاییها را کشت!
مواضع برخی نمایندگان خوزستانی مجلس
دو نماینده خوزستانی مجلس در مطالبی که از آنها در رزونامه بهار منتشر شد، به سخنان طائب واکنش نشان دادند.
شکرخدا موسوی نماینده اهواز در ابن باره گفت: مهدی طائب نباید به هیچ عنوان برای نشان دادن اهمیت سوریه یکی از مناطق کشور خودمان را نادیده میگرفت.
وی ادامه داد: اینکه آقای طائب گفتهاند حفظ سوریه اهمیتش برای ما از حفظ خوزستان هم بیشتر است موضع صحیح و اصولیای نیست. استان خوزستان برای ایران مانند قلب برای بدن است و صلاح نیست کسی این قلب را نادیده بگیرد. رواج چنین اظهارنظرهایی در کشور صحیح نیست.
شکر خدا موسوی افزود: ما به هیچ عنوان نباید تمامیت سرزمینی ایران را با هیچ مقوله و کشوری، حتی سوریه مقایسه کنیم. قطعا در شرایطی که برخی از افراد و گروههای مزدور بحثهای قومیتی در مناطقی مانند خوزستان راه میاندازند برای حمایت از سوریه نباید نامی از خوزستان برده شود؛ در واقع مایه گذاشتن از استان خوزستان برای اظهارنظر کردن در مورد سوریه نقض غرض است و به هیچ عنوان قابل تحمل نیست.
نماینده اهواز در مجلس ادامه داد: درست است که ما سوریه را تنها نمیگذاریم ولی اینکه یک استان کشورمان را کم اهمیتتر از این کشور نشان دهیم در راستای منافع ملی نیست. برای مردم ایران و خوزستان حفظ ایران و خوزستان از سوریه بسیار مهمتر است. باید توجه کنند که مردم خوزستان این حرفها را با حساسیت دنبال میکنند. تا آنجا که جمعی از مردم خوزستان به من مراجعه و نسبت به این موضوع اعتراض کردند. نمایندگان استان خوزستان این موضوع را در مجلس پیگیری میکنند تا تکرار نشود.
همچنین راضی نوری، نماینده شوش در مجلس با تاکید بر ضرورت درک حساسیت در اظهار نظرها، گفت: ما اینگونه حرفها را دنبال میکنیم. نباید با اظهارنظرهای شخصی و با کمتوجهی بهانهای به دست استکبار در سوریه و ایران داد. در اظهارنظرها چارچوبها را باید رعایت کرد. مردم ما منطقی هستند و این مسائل را درک میکنند اما ما نباید با اظهارنظرهایمان همه چیز را به هم بریزیم. باید حساسیتها را درک کرد. اما اگر اینگونه مقایسهها در مورد خوزستانی که قلب ایران است تکرار شود و بر اینگونه حرفها اصرار شود باید نسبت به پیگیری آن حساس بود. خوزستان دین خودش را همواره ادا کرده. این مسائل جدی است و ما آن را پیگیری میکنیم؛ فعلا هم قضاوتی نمیکنیم.

مهدی طائب! کوچکتر از آن هستی نام ایران را بر زبان بیاوری

حجت الاسلام مهدی طائب، رياست قرارگاه عمار و گماشتۀ امنیتی نیروهای ضد ایرانیِ حاکم بر ایران!
سخنان قلبی شما که همانا سخنان قلبی رهبر منتخب خبرگان و دیگر گماشتگان رژیم اشغالگر جمهوری اسلامی و بنیانگذار آن، آیت الله خمینی بود، بار دیگر نشان داد که شما و همفکرانتان بویی از میهن پرستی نبرده اید و نه تنها دلتان برای ایران نمی تپد، حتّا به منافع ملی ایران نیز نمی اندیشید.
آقای طائب این را بدان! تو که هیچ، نه رهبرِ منتخبِ خبرگان و نه هیچ کس دیگری در این جهان، نه می تواند و نه ما فرزندان مرزِ پُرگهر می گذاریم به گوشه ای از خاک ایران نظر داشته باشد.
زمانی که میهن ما خطرناکترین دوران خود را می گذرانَد و تمام دستهای استعماری، همسو و هم آوا با پیشوای امّت گرایِ ضد ملیتان در صدد طراحی طرح هایی برای تجزیه ایران هستند، این یاوه های شما، تنها و تنها رتبۀ شما را در فهرست دشمنان ملت ایران بالاتر می برد.
بترسید از خشم و انتقام ملت ایران.
گو اینگه فایده ای ندارد، ولی این را بدانید تا دیر نشده می توانید به آغوش ملت ایران بازگردید و تلاش برای جبران خیانت هایتان به مام میهن کنید و امید به مهر مادری به فرزند ناخلفش داشته باشید.
ملت ایران دوستان و دشمنان خود را تنها و تنها بر پایه منافع و مصالح ملی می شناسد و هیچ معیار دیگری برای آن قائل نیست.

ایران: مصاحبه تلویزیون چین با رضا پهلوی تبعات دارد

سفارت ایران در چین به مصاحبه تلویزیون دولتی چین با رضا پهلوی شدیدا اعتراض کرد. وی در این مصاحبه از انتخابات آزاد در ایران سخن گفته بود. سفارت ایران گفته است که اینگونه اقدامات میتواند برای دو کشور تبعاتی داشته باشد.
سفارت ایران در چین با صدور یک بیانیه،به وزارت امور خارجه چین (سی سی تی نیوز) به خاطر پخش مصاحبه تلویزیون دولتی این کشور با رضا پهلوی، شدیدا اعتراض کرده است.
خبرگزاری "ایرنا" مینویسد که اقدام چین در مصاحبه تلویزیونی با رضا پهلوی، از سوی سفارت ایران در پکن، "تاسفبار"، "غیرقابل تحمل" و "غیرمسوولانه" توصیف شده است. در یادداشت سفارت آمده که این اقدام «دخالت آشکار در امور داخلی ایران تعبیر گردیده و مغایر با نص صریح حقوق بینالملل و اصول سیاست خارجی مسالمت آمیز جمهوری خلق چین است.»
بنا بر بیانیه اعتراضی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین، مصاحبه تلویزیون دولتی این کشور با رضا پهلوی «میتواند شبهاتی از همراهی با سیاستهای غرب در افکار عمومی مردم ایران ایجاد نماید.»
سفارت جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه که ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ منتشر شده، با لحنی تهدیدگونه، اضافه کرده که اینگونه اقدامات میتواند میتواند تبعات منفی بسیاری برای دو کشور داشته باشد لذا از "مسئولین محترم دولتی و حزبی (چین)" انتظار می رود مانع تکرار اقداماتی از این نوع شوند.