۱۳۸۹ آذر ۱۰, چهارشنبه

اجرای حکم قطع دست یک نفر دیگر در کرمانشاه


کم قطع دست یک متهم به سرقت در زندان مرکزی کرمانشاه در حضورعده‌ای که دادستان کرمانشاه «اشرار و اراذل و اوباش سابقه‌دار محلات» خواند، اجراء شد.
به گزارش ایسنا، رییس شعبه ۱۰۷ جزایی کرمانشاه گفت:  فردی که به اتهام سرقت محکوم به تحمل شش سال حبس شده بود در رمضان امسال با مرخصی از زندان خارج و پس از اتمام مدت مرخصی به زندان مراجعه نکرده بود و قریب یک سال فراری بود که در نهایت حین ارتکاب جرم دستگیر و به ۵۷ فقره سرقت اعتراف کرده بود.
در کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه برای این فرد تقاضای اجرای حد الهی شده بود که پس از اجرای تشریفات دادرسی در دادگاه جزایی، حکم قطع ید وی صادر و در زندان مرکزی کرمانشاه اجرا شد.
به هنگام اجرای این حکم به دستور دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه، علاوه بر سارقین زندانی، نیروی انتظامی عده‌ای را تحت عنوان «اشرار و اراذل و اوباش سابقه‌دار محلات» نیز به منظور مشاهده اجرای این حکم و «عبرت گرفتن» از آن در زندان مرکزی کرمانشاه جمع کرده بود

صدور حکم شش سال حبس تعزیری برای نسیم سلطان بیگی، فعال دانشجویی

روز، نهم آذر ماه، قاضی صلواتی قاضی شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامي تهران، حکم شش سال حبس تعزیری نسیم سلطان بیگی را به وکیل وی ابلاغ کرد.
این فعال دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی، پیش از این در تاریخ ۳۱ مرداد‌ماه، به همراه وکیل خود در شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب حاضر شده و در برابر اتهامات تبليغ عليه نظام و اجتماع و تباني براي بر هم زدن امنيت کشور از خود دفاع نموده بود.
این حکم شامل ۳ سال حبس تعزیری به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و یک سال به علت «تبلیغ علیه نظام» است و دو سال حکم تعلیقی نیز از سال ۸۵ و به آن اضافه شده است.
نسیم سلطان بیگی از جمله دانشجويان طيف چپ است که در آذر ماه ۱۳۸۶ در جريان دستگيري گسترده اين دانشجويان بازداشت و مدت ۵۶ روز را در زندان اوين بند ۲۰۹ سپري کرده و با قرار وثيقه ۵۰ ميليون تومان آزاد شده بود. وی همچنین در تجمع فعالین جنبش زنان در ۲۲ خرداد ماه سال ۱۳۸۵ بازداشت و به دو سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

کاترین اشتون رئیس خارجه اتحادیه اروپا برای دیدار با مذاکره کننده هسته ای ایران در ژنو است

Efter mere end et års stilstand skal EU's udenrigschef, Catherine Ashton, mødes med Irans atomforhandler, Jaeed Jalili.
Mødet finder sted i Geneve den 6.-7. december, oplyser hendes talsmand.
- Vi har nu modtaget et formelt svar fra de iranske myndigheder, der bekræfter, at dr. Jalili er enig i Ashtons forslag om at mødes i Geneve, siger talsmanden.
Ashton har opbakning til mødet fra USA, Rusland, Kina, Storbritannien, Frankrig og Tyskland til at drøfte spørgsmål om Irans atomprogram. De vestlige stormagter mener, Iran er i færd med at udvikle atomvåben under dække af et civilt atomprogram.
Det er mere end et år siden, at der er blevet forhandlet på så højt niveau om det iranske atomprogram.

ویکی لیکس ستون پنجم حمله به ایران

پنج روزنامه اروپائی و آمریکائی با قرار و مدار قبلی، همه با هم در یک جهت به حرکت در آمده اند. یکشنبه شب، ساعت هشت شب، بوقت اروپا، مجله خبری آلمانی اشپیگل، نیویورک تایمزآمریکائی، گاردین انگلیسی، لوموند فرانسوی و الپائیز اسپانیائی نخستین مقاله خود را در باره 251278 سند، بر صفحه آنلاین خود در اینترنت قرار دادند. همزمان با آن تعداد نسبتا کمی (8000)از دستورالعمل های وزارت خارجه آمریکا به نمایندگی های این کشور در خارج نیز منتشر شد. قرار است در روزهای آینده موضوعات دسته بندی شده، با تفسیر منتشر شود. در مورد زمانبندی انتشار اسناد میان هیئت های تحریریه این نشریات توافق شده و گویا جولیان آسانگ، رئیس ویکی لیکس  نیز با این تقسیم بندی موافق بوده است. روز یکشنبه نشریه تلگراف چاپ لندن ادعا کرد که  از بقیه برنامه هم باخبر است: روز سه شنبه اسناد مربوط به کره و گوانتانامو، چهارشنبه پاکستان و تعقیب دزدان دریائی در شاخ آفریقا، جمعه فساد و رشوه خواری در افغانستان، شنبه یمن و یکشنبه چین، منتشر خواهد شد. در هفته بعد نوبت به روسیه خواهد رسید. این روزنامه ها، که از ماه ها پیش اسناد را در اختیار دارند، توافق کرده اند موضوع اول “ایران و اعراب” باشد. آنچه چشمگیر است این است که متن های مربوطه از جهت شباهت بسیار در شکل و محتوی و نیز سطح نازل روزنامه نگاری و سیاسی با دیگر مقالات فرق دارند. در این رابطه گزارش های دیپلماتهای آمریکائی در باره صحبت هائی که کرده اند و آنچه در باره جو سیاسی گفته اند، ظاهرا ساده لوحانه و دور از برخورد نقادانه نقل می شود. اشپیگل درست در جهتی که واشنگتن و تل آویو آرزو می کنند چنین باشد، می نویسد: اسناد آمریکائی افشاء می کنند که جبهۀ علیه ایرانِ مسلح به سلاح اتمی وسیع تر از آنست که تاکنون مشهود بود: حکمرانان عرب در مذاکرات محرمانه خواستار اقداماتی علیه تهران هستند. “بر خلاف دیگر مقالات اشپیگل که از نویسندگان آن مشخصا نام برده می شود، این مقاله بدون امضاء است. الپائیز می نویسد: “اعراب از آمریکا و اتحادیه اروپا می خواهند به هر وسیله شده جلوی ایران را بگیرند.” عنوان مقاله نیویورک تایمز چنین است: “نگرانی  شدید در باره ایران در سراسر جهان” لوموند می نویسد: “وحشت کشورهای عربی از ایران و شیوه های ایجاد هراس آن” و سرانجام گاردین می نویسد:” عربستان سعودی بارها به امریکا فشار آورده که به ایران حمله کند”
بنظر می رسد آنچه برای هیچیک از دبیران این روزنامه ها اهمیت ندارد  این است که همصحبتان دیپلومات های آمریکائی سلاطین مطلق العنانی هستند فاقد صلاحیت برای اظهار نظر در باره سیاست خارجی. آنها حمکرانان مستبدی هستند که با جو حاکم بر کشورهای خود در تضاد قرار دارند. افزون بر این می توان تصور کرد که  حتی بعضی از آنها در خلوت دونفری با نمایندگان ایران کاملا حرف های دیگری می زنند

شهلا هم رفت و برای ما چیزی نماند جز درد

اعلام قیمت جدید بنزین، هر لیتر ۷۰۰ تومان

در حالی که برخی کارشناسان و نمایندگان مجلس، دولت را به عدم شفافیت و پاسخگو نبودن و در مواردی تناقض گویی در خصوص طرح هدفمند شدن یارانه ها متهم می‌کنند، وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد بالاخره از قیمت یکی از اقلام سوختی که قرار است گران شود، پرده برداشت و از تعیین قیمت ۷۰۰ تومان برای هر لیتر بنزین پس از هدفمند شدن یارانه‌ها خبر داد.
به گزارش کلمه، قیمت لیتری ۷۰۰ تومان در حالی برای بنزین اعلام می‌شود که گمانه‌زنی‌های پیش از این، حاکی از عرضه بنزین در مرحله اول هدفمند شدن یارانه‌ها با دو قیمت آزاد و نیمه یارانه‌ای بود و قیمت بنزین نیمه یارانه‌ای نیز ۴۰۰ تومان پیش‌بینی شده بود.
اما روزنامه کیهان امروز (دهم آذرماه) در صفحه ۳ خود گزارش داد که حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، که همزمان با دور سوم سفرهای استانی هیئت دولت به مازندران، به تنکابن رفته بود، با حضور در جلسه شورای اداری این شهرستان، از بنزین ۷۰۰ تومانی همراه با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها خبر داد.
بدین ترتیب، برخلاف همه پیش‌بینی‌ها، قیمت بنزین به طور ناگهانی ۶۰۰ درصد افزایش را به خود خواهد دید و هفت برابر خواهد شد. حال تنها نکته ابهام، زمان افزایش رسمی قیمت این فرآورده نفتی است.
باید دید دولت، این بار هم مانند زمان اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، به طور ناگهانی افزایش قیمت را اعلام خواهد کرد یا آنکه از قبل، فرصت آمادگی برای این افزایش قیمت را به مردم خواهد داد

«شهــــلا جــــاهد» بامـداد امـروزاعدام شـد

لحظاتی قبل خبر رسید که شهلا جاهد نیز بالاخره پس از هشت سال زندان و آوارگی و بدبختی و آمدن ها و رفتن ها و دادگاه و دادگاه کشی و تحمل زنگی شکنجه گونه اعدام شد . حرفی برای گفتن ندارم . به صیغه و صیغه کردن می اندیشم که همه این بدبختی ها از همین هرزه گری های جمهوری اسلامی و هوسبازی های قانونی و شرعی مردانه در ایران آغاز شده است . مطمئنم ناصر محمد خانی در پیشگاه وجدان نداشته اش خود را شریک جرم و همکار قاتل می داند و هرگز خود را نخواهد بخشید