۱۳۹۱ اردیبهشت ۶, چهارشنبه

اتحاديه اروپا تحريمهای جديدی عليه رژيم سوريه اعمال کرد

خبرگزاری فرانسه، 23آوريل، ۲۰۱۲ - لوکزامبورگ:
- به گفته يک ديپلومات، اتحاديه اروپا روز دوشنبه تحريمهای جديدی را عليه رژيم سوريه اعمال کرد و از جمله صدور کالاهای لوکس به سوريه را ممنوع و محدوديتهای بيشتری بر فروش اقلامی که در سرکوب ناراضيان به کار می رود وضع کرد. اين ديپلومات بعد از اين که سفيران اتحاديه اروپا اين تدابير را در آستانه اجلاس وزيران خارجه در لوکزامبورگ تصويب کردند، گفت اين تحريمها عليه سوريه به اجرا گذاشته خواهند شد

سه زندانی در زندان قزل حصار، برای اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند

روز يکشنبه 3ارديبهشت ماه رژيم آخوندی 3 زندانی را از واحد 2 زندان زندان قزل حصار کرج جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل کرد. زندانيان که برای اجرای حکم اعدام منتقل شدند عبارتند از
- علی شکوهی 26ساله، هادی خان زاده 27ساله و- حسين باقری 24ساله

دو هفته بی‌خبری مطلق از موسوی و رهنورد

بیش از دو هفته است که خانواده آقای موسوی و خانم رهنورد از وضعیت آنها مطلقا بی اطلاع اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کلمه، پس از ملاقات چند ساعته نوروزی و نیز دو تماس محدود تلفنی، هم اکنون بیش از دو هفته است که خانواده به طور مطلق، هیچ خبری از آنها ندارند و در این مدت، نه تنها امکان تماس تلفنی و احوالپرسی ساده هم از ایشان سلب شده است بلکه امکان کسب خبر از آنها نیز به طور عجیبی سلب شده است. آنها اخیرا در صحبتی تلفنی با مادر پیر رهنورد، به وی گفته اند که به ایشان اجازه تماس تلفنی با فرزندان را نخواهند داد.
در حالی که میرحسین و رهنورد در دیدار کوتاه نوروزی خود بر سلامتشان تاکید کرده اند، خبرپراکنی های غیرمسئولانه درباره سلامت جسمی میرحسین که منشأ آنها به نهادهای امنیتی می رسد، بر نگرانی خانواده افزوده است. با توجه به حصر کامل این دو همراه جنبش سبز، تنها منبع مسئول درباره وضعیت میرحسین و رهنورد، نهادهای امنیتی هستند که آنها نیز تاکنون از قبول مسئولیت در این زمینه طفره رفته اند.
بر اساس قوانین داخلی کشورمان و قواعد بین المللی، و همچنین طبق ضوابط عرفی و اخلاقی، حتی مجرمان نیز باید از حق تماس تلفنی منظم و ملاقات برخوردار باشند. اما حاکمیت در حالی که موسوی و کروبی هیچ جرمی جز تعهد و مسئولیت پذیری نسبت به مسائل کشور ندارند، همچنان حاضر نیست مسئولیت بازداشت غیرقانونی آنها را بپذیرد. در عین حال، محرومیت مضاعف و بی‌سابقه ی آنها از حقوق ابتدایی نیز تبدیل به ابزاری برای آزار روانی خانواده میرحسین و رهنورد و نیز بالعکس برای خود آنها شده است

حذف واژه ی "شهید" از روی سنگ مزار بهنود رمضانی

خانواده بهنود رمضانی یکی از جان باختگان حوادث پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران به تازگی ناگزیر شده اند با دستور نهادهای امنیتی سنگ قبر فرزند خود را تغییر دهند.
 وزارت اطلاعات استان مازندران مهلتی چند روزه را برای این خانواده تعیین می کند تا در اولین فرصت برای تغییر سنگ قبر فرزند شان اقدام کنند. بر روی سنگ قبر اولیه بهنود رمضانی یک شعر سیاسی  نوشته شده بود که  در آن واژه «شهید» به چشم می آمد. بر اساس این گزارش به خانواده بهنود رمضانی نیز همچون خانواده های برخی دیگر از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات گفته شده است که باید سنگ قبر را تغییر دهند و واژه «شهید» را از کنار نام این جوان حذف کنند.شب چهارشنبه سوری سال ١٣٨٩ خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه بهنود رمضانی دانشجوی ۱۹ ساله ی ترم دوم دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل توسط چند موتور سوار در تهران کشته شده است و اینک بعد از گذشت یک سال  علی رغم آنکه شاهدان  ضرب و شتم و جان باختن  بهنود رمضانی شماره خودرویی که قاتلان بهنود با آن فرار کردند را در اختیار مسئولان قرار داده اند اما هنوز قاتل وی مشخص نشده است. خانواده ی بهنود رمضانی اینک  پس از تغییر سنگ قبر فرزند جان باخته ی خود تنها به نوشتن یک خط ساده بر روی سنگ قبر جدید اکتفا کرده اند: زنده یاد بهنود رمضانی

انتقاد شيرين عبادی از نحوه دادرسی نرگس محمدی نايب رييس کانون مدافعان حقوق بشر

شيرين عبادی، برنده جايزه صلح نوبل و رييس کانون مدافعان حقوق بشر، از اجرای حکم شش سال زندان برای نرگس محمدی، نايب رييس اين کانون، ابراز تاسف کرد.
بر اساس گزارش ها، خانم محمدی روز شنبه پس از احضار به اداره اطلاعات زنجان، برای اجرای حکم شش سال زندان به تهران منتقل شده است.
به نوشته سايت کانون مدافعان حقوق بشر، شيرين عبادی با اشاره به رد پيشنهاد همکاری دستگاه های امنيتی از سوی نرگس محمدی افزود: " او از يک دادرسی عادلانه محروم مانده است" .
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان نيز در بيانيه ای خواستار آزادی فوری نرگس محمدی شد