۱۳۹۰ بهمن ۱۵, شنبه

مدیرکل بی‌بی‌سی فشارها علیه کارکنان بخش فارسی را محکوم کرد

مارک تامپسون، مدیرکل بی‌بی‌سی با ابراز نگرانی نسبت به برخورد مقامات ایران با اعضای خانواده و بستگان کارکنان بی‌بی‌سی فارسی، بازداشت یکی از اعضای خانواده یکی از کارکنان این رسانه را به شدت محکوم کرد.
آقای تامپسون امروز جمعه سوم فوریه (۱۴ بهمن) در وبلاگ سردبیران بی‌بی‌سی نوشت: "در ماه‌های اخیر شاهد سطوح فزاینده‌ای از ارعاب و به کارگیری شیوه‌های نگران‌کننده جدیدی بوده‌ایم که شامل اقداماتی برای تحت فشار گذاشتن افرادی است که در خارج از ایران با بی‌بی‌سی همکاری می‌کنند و در مواردی، اعضای خانواده و بستگان آنها که در داخل ایران زندگی می‌کنند، هدف قرار گرفته‌اند
او از مقامات رسمی ایران خواست که با این اقدامات برخورد کنند.
مدیرکل بی‌بی‌سی همچنین از دولت ها و نهادهای بین‌المللی خواست که بیشترین فشار ممکن را بر حکومت ایران وارد کنند تا از اقداماتش برای ارعاب، سانسور مداوم و سوءاستفاده از قدرت، دست بردارد.
آقای تامپسون نوشت: "خواهر یکی از کارکنان بخش فارسی بی‌بی‌سی بازداشت شد و بدون هیچ اتهام مشخصی در سلولی انفرادی در زندان اوین در تهران نگه داشته شد. هرچند او الان با قید وثیقه آزاد شده، ولی نوع برخورد با او کاملا اسفناک بود و ما این اقدام را به شدیدترین شکل ممکن، محکوم می‌کنیم."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر