۱۳۸۷ مهر ۵, جمعه

اگر مي‌خواهيد خواب‌هاي خوب ببينيد،

دانشمندان توصيه مي‌کنند که اگر مي‌خواهيد خواب‌هاي خوب ببينيد، در اتاق خوابتان گل داشته باشيد. قرار دادن گل زير بيني داوطلبان يک آزمايش علمي، باعث شده که آنها خواب‌هاي خوش ببينند.در عوض يافته‌هاي دانشمندان آلماني نشان مي‌دهد که بوي تخم مرغ گنديده روي 15 زن در حال خواب، تاثير معکوس داشته است.اين گروه از دانشمندان تصميم گرفته‌اند که يافته‌هاي خود را براي تحقيق درباره افرادي که کابوس مي‌بينند به کار ببرند.پروفسور بوريس استاک و تيمش از بيمارستان دانشگاه مانهايم اعتقاد دارند که ممکن است قرار داشتن در معرض رايحه، خواب اين افراد را شيرين‌تر کند.آنها منتظر ماندند تا خواب داوطلبان عميق شود و سپس آنها را به مدت 10 ثانيه در معرض بو قرار دادند و يک دقيقه بعد آنها را بيدار کردند؛ سپس از اين افراد درباره خوابشان و حسي که نسبت به آن خواب داشتند، پرسش شد. آنها درباره بو کردن چيزي خواب نديدند اما کيفيت عاطفي خواب‌هايشان بسته به نوع محرک، تغيير کرده بود.پژوهش‌هاي قبلي نشان داده بودند که محرک‌هاي ديگر مثل صدا، فشار، يا لرزش قادرند روي کيفيت عاطفي خواب تاثير بگذارند.

اجباری شدن روشن بودن چراغ خودروها در روز در اروپا



اتحادیه اروپا با هدف كاستن از میزان تصادفات، روشن بودن چراغ جلوی خودروها را در روز اجباری می كند.به گزارش دانمارک نیوزو به نقل از شبكه یورو نیوز ، كمیسیون اروپا اعلام كرد ، از فوریه دو هزار و یازده همه خودروها باید مجهز به چراغ های مخصوص روز شوند.كارشناسان بر این باورند ، این اقدام می تواند میزان تلفات جاده ای را در جاده های اروپایی تا پنج درصد كاهش دهد.سازندگان اتوبوس و خودروهای سنگین در اروپا ، هجده ماه اضافی فرصت خواهند داشت محصولات خود را به چراغ های مخصوص روشنایی روز مجهز كنند.

باربي در بسياري از كارتون‌هاي هاليوودي در نقش‌هاي متفاوت ظاهر شده‌ است و توانسته در دل دانش‌آموزان ايراني نيز جايي براي خود باز كند.



به رغم تلاش مسئولان فرهنگي كشور براي معرفي عروسك‌هاي «دارا و سارا» به عنوان جايگزينان عروسك‌ها و قهرمانان كارتوني هاليوودي،‌ حضور گسترده اين قهرمانان در لوازم‌التحرير دانش‌آموزان همچنان چشم‌گيرتر از گذشته است. سال تحصيلي جديد از ديروز آغاز شد‌ و 14 ميليون دانش‌آموز ايراني راه علم و مدرسه را در پيش گرفتند. اما در اين ميان آنچه بيش از هر چيز ديگر توجه‌ها را به خود جلب مي‌كند كيف‌هاي منقش به باربي و شرك و مرد عنكبوتي است كه تقريباً از هر 2 دانش‌آموز، يكي از آن‌ها كيفي را با خود حمل مي‌كند كه داراي اين تصاوير است.لوازم‌التحريري با تصاوير قهرمانان هاليوودي، قهرماناني كه در كارتون‌هاي هاليوودي نقش آفرينند و البته با چاپ تصاوير آنان بر روي لوازم مدرسه و با استفاده از غفلت مسئولان و والدين در بين بچه‌ها جا باز كرده‌اند. مي‌گويند باربي يكي از عروسك‌هايي است كه توليد آن در سال 1945 آغاز شد و به سرعت در صف اول اسباب بازي دختران در غرب قرار گرفت. باربي در بسياري از كارتون‌هاي هاليوودي در نقش‌هاي متفاوت ظاهر شده‌ است و توانسته در دل دانش‌آموزان ايراني نيز جايي براي خود باز كند. مرد عنكبوتي‌، شرك، سوپرمن و لاك‌پشت‌هاي نينجا نيز بيشتر بر روي لوازم‌التحرير دانش‌آموزان پسر خودنمايي مي‌كند. در ميان تصاوير لوازم‌التحرير دانش‌آموزان، ‌تصاوير ناچيزي از طبيعت، ميوه و حيوانات نيز مشاهده مي‌شود و البته به ندرت تصاوير «دارا و سارا» هم به چشم مي‌خورد؛ عروسك‌هايي كه توقع مي‌رفت با تدابير مناسب مسئولان فرهنگي كشور، به زودي جاي عروسك‌هاي غربي را بگيرند.

نيروي دريايي دانمارک ده دزد دريايي را در نزديکي سومالي ازاد کرد


وزير دفاع دانمارک امروز اعلام کرد نيروي دريايي اين کشور ده تن از دزدان دريايي را که در نزديکي سواحل سومالي بازداشت شده بودند، ازاد کرد. به گزارش خبرگزاري دانمارک نیوز از کپنهاگ، در بيانيه اي که در پايگاه اينترنتي نيروي دريايي دانمارک قرار داشت، امده است نيروهاي نظامي اين کشور اين متهمان را در اواخر ساعات روز سه شنبه و اوايل ساعات روز چهارشنبه در خليج عدن ازاد کردند. وزير دفاع دانمارک گفت بر اساس قوانين دانمارک پيگيرد
قانوني اين افراد امکانپذير نبود