۱۳۹۱ تیر ۷, چهارشنبه

برخورد پلیس دانمارک با دوچرخه سواران بدون کلاه / (زمان ویدیو ۶۷ ثانیه)

به گزارش فیس بوک دانمارک نیوز به نقل از یوتوب در این ویدیو پلیس دانمارک دوچرخه سواران بدون کلاه ایمنی را نگه می دارد، در آغوش می گیرد و به آن ها یک کلاه ایمنی می دهد. یاد حادثه ای افتادم. چند سال پیش در یزد، پلیس در خیابان با لگد قصد متوقف کردن یه موتوری بدون کلاه رو داشت، موتور سوار افتاد و با عبور ماشین از روش کشته شد. یا طریقه برخورد پلیس با مردم در طرح فرهنگی امنیت اجتماعی! عجب فرهنگ سازی می کنیم ما!

دانمارک ، انتخاب محمدمورسی از حزب اخوان المسلمین را به ریاست جمهوری مصر، تبریک گفت

 ویلی سوندال، وزیرامورخارجه دانمارک  درروزنامه پولیتیکن دانمارک  ضمن گفتن تبریک به محمدمورسی، نوشت که او باید رئیس جمهور تمام مصرباشد.  محمدمورسی، نخستین رئیس جمهور مصرمعرفی شده که دریک انتخابات دموکراتیک ازسوی اکثریت مردم برگزیده شده است. او دراین انتخابات بیش از ۱۳ میلیون و ۲۳۰ هزار رای آورد، درحالی که آرای رقیب او احمد شفیق، نخست وزیرسابق مصر بیش از ۱۲ میلیون و ۳۴۷ هزار بود.

پدر یکی از اعضای فعال فیس بوک نقی توسط عوامل وزارت اطلاعات رژیم، حدود پنج هفته پیش ربوده شده است

من «یاشار خامنه» هستم که در فضای مجازی با نام مستعار «یاشار نقی پژوه» شناخته می شوم و در خارج از کشور دانشجو هستم. از روزی که «کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان» شروع به کار کرد به همراه بسیاری از جوانان ایرانی به طنز نویسی برای به چالش کشیدن مسائل خرافی مشغول هستم. امروز که این نامه را می نویسم پنج هفته است که پدرم گروگان وزارت اطلاعات است. چرا که نه وکیل دارد، نه پرونده ای تشکیل شده و نه اینکه حق ملاقات با خانواده را دارد. تنها جرمش این است که پدر من است.
چند روز پس از دستگیری پدر، مادرم با من تماس گرفت و گریه کنان و شیون کنان گفت که می خواهند پدرت را اعدام کنند و سپس خواهرم گفت که بر اساس خواسته وزارت اطلاعات، باید از خودت فیلم بگیری و ابراز ندامت کنی و برای آنها بفرستی. من نیز به خاطر خانواده ام تن به چنین  خواسته ای دادم، اما مامورین وزارت اطلاعات علی رغم اینکه به خواسته آنها تن در دادم،  پدرم را رها نکردند. حتی  دریغ از سر سوزنی کاهش فشار بر روی خانواده من!  در آخرین تماسی که با مادرم داشتم مطلع شدم که او را هم تهدید به دستگیری کرده اند و گفته اند خودش را هم به زودی پیدا می کنیم و به سزای اعمالش می رسانیم.
خواسته ای که وزارت اطلاعات ایران دارد این است که صفحه ی فیسبوک «کمپین یاد آوری امام نقی به شیعیان» بسته شود و من نیز اطلاعات ایمیل و وبلاگم را به همراه مشخصات سایر اعضای فعال در اختیارشان بگذارم و خودم هم در نهایت به ایران برگردم. در حالی که من کنترلی بر روی صفحه ی فیسبوک کمپین ندارم و تنها کاری که از دستم ساخته بود یعنی بستن ایمیل، وبلاگ و اکانت فیسبوک  را همان روز دستگیری پدرم انجام دادم. ضمن اینکه بر همگان همچون روز، روشن است که در صورت بازگشت به ایران چه سرنوشتی در انتظارم خواهد بود.
اکنون که صدایم به هیچ جا نمی رسد و دستم به هیچ جایی بند نیست، تنها کاری که می توانم انجام دهم، اعتراض به این بازداشت غیر قانونی و رساندن صدای بی گناهی و مظلومیت خانواده ام است. از تمامی انسانهای آزاده، سازمان ها و نهاد های مدافع حقوق بشر درخواست حمایت دارم. از مسئولین امنیتی نیز می خواهم که به بازداشت پدرم خاتمه دهند.«نوح» هرگز به خاطر فرزندش«سام» مجازات نشد

واکنش بریتانیا به اعدام دست کم چهار عرب اهوازی در ایران

از شنیدن این که چهار نفر از اقلیت‌های عرب اهوازی ساکن در ایران مخفیانه در زندان اعدام شده‌اند، به شدت متأثر شدم و این در حالی است که سرنوشت نفر پنجم همچنان نامعلوم است. این پنج نفر، عبدالرحمان حیدری، طاها حیدری، جمشید حیدری، منصور حیدری، و امیر معاوی به خاطر اعتراض [و شرکت در تظاهرات] به نمایندگی از جامعه اقلیت‌های عرب با اتهام «محاربه» [مواجه شده] و بیش از یک سال را در زندان سپری کرده بودند. گزارش‌ها حاکی از آن است که آن‌ها از حق دسترسی به وکیل و مترجم محروم بوده‌اند که نقض بی‌شرمانه حقوق آن‌ها [به شمار می‌رود].
این افراد جدیدترین قربانیان آزار و ایذاء گسترده و متداول اقلیت‌های قومی در ایران به شمار می‌روند. من صریحاً این اعدام‌ها را محکوم می‌کنم و خواهان آن هستم که حکم اعدام نفر [پنجم] در صورتی که تاکنون اجرا نشده، نقض شود. ایران باید سریعاً گام‌هایی در جهت بهبود کارنامه خود در زمینه استفاده از مجازات اعدام بردارد و به آزار ایذاء اقلیت‌های قومی خاتمه دهد.

آمريکا نخستين افسر اطلاعاتی در امور ايران را منصوب کرد

شورای اطلاعات ملی آمريکا جيليان برنز، از مديران خدمات خارجی وزارت امور خارجه آمريکا و کارشناس امور ايران را برای نخستين بار به عنوان افسر اطلاعاتی مسوول در امور ايران تعيين کرد.
خانم جيليان برنز تا پيش از تصدی اين پست، به عنوان مشاور امور ايران در دفتر طرح و برنامه ريزی سياست خارجی آمريکا در وزارت امور خارجه اين کشور فعاليت می کرد. وی همچنين در سوابق خود مديريت دفتر منطقه ای آمريکا برای ايران در دوبی را بر عهده دارد که اين دفتر در سال ۲۰۰۶ توسط وی افتتاح شد.
اين افسر اطلاعاتی که يک دهه پيش کار خود را در دفتر خدمات خارجی وزارت امور خارجه آمريکا آغاز کرده بود همچنين به عنوان مسوول امور ميز سوريه، اردن و لهستان فعاليت کرده است. بر اساس بيانيه شورای اطلاعات ملی آمريکا، «وظيفه مسوول امور ايران در اين شورا نظارت و هماهنگی بر گزارش ها و ارزيابی های تحليلی سازمان های اطلاعاتی آمريکا از جمله تحليل های استراتژيک درباره ايران است».
مسوول امور ايران در شورای اطلاعات ملی آمريکا همچنين موظف است تا تحليل های لازم و حساس درباره ايران را که مورد نياز تصميم گيران ارشد دولت ايالات متحده آمريکا و مقام های نظامی اين کشور است، فراهم کند. از ديگر وظايف تعريف شده برای مسوول امور ايران در اين شورا می توان به «ارائه هشدارهای لازم به تصميم گيران در خصوص خطرات احتمالی پيش رو» در ارتباط با ايران اشاره کرد که اين مسائل «می تواند منافع و فرصت های ايالات متحده آمريکا را تحت تاثير قرار دهد