۱۳۸۷ دی ۲۵, چهارشنبه

دانمارک بر تمايل خود براي توسعه روابط با چين تاکيد کرد


نخست وزير دانمارک بر علاقمندي اين کشور براي تقويت روابط دوجانبه با چين به ويژه در زمينه هاي اقتصادي و فن اوري تاکيد کرد . اندرس فوگ راسموسن روز سه شنبه به خبرنگاران گفت دانمارک علاقمند است روابط خود را با چين در زمينه هاي اقتصادي ، فن اوري ، انرژي و محيط زيست تقويت کند . نخست وزير دانمارک گفت به عقيده وي روابط چين و دانمارک چشم انداز بسيار خوبي خواهد داشت . راسموسن ديروز پس از ديدار با ون جيا بائو نخست وزير چين به خبرنگاران گفت پکن و کپنهاگ درباره توسعه روابط به توافق رسيدند . به گزارش خبرگزاري شينهوا از پکن ؛ نخست وزير دانمارک با ابراز شگفتي از رشد اقتصادي در چين تصريح کرد طي سالهاي اخير رشد اقتصادي چين بسيار خوب و خيره کننده بوده است . وي خاطر نشان کرد جهان در سالهاي اينده شاهد تاثير بيشتر چين در زمينه هاي اقتصادي و سياسي خواهد بود . راسموسن افزود دانمارک از اولين کشورهاي بود جمهوري خلق چين را به رسمت شناخت . نخست وزير دانمارک در اکتبر گذشته نيز از چين ديدار و در هفتمين نشست مشترک اسيا و اروپا در پکن شرکت کرده بود .

خانم ها در مصرف گريپ فروت زياده روي نكنند


دانشمندان دریافته اند که مصرف زیاد گریپ فروت می تواند احتمال بروز سرطان سینه در زنان را تا 30 درصد افزایش دهد.
به گزارش دانمارك نيوز: محققان انگلیسی تایید کرده اند که چنانچه خانم ها به طور مرتب و روزانه از گریپ فروت استفاده کنند احتمال بروز این بیماری در آنها تا 30 درصد افزایش می یابد حتی اگر این میزان به اندازه روزانه یک چهارم از یک گریپ فروت باشد.
متاسفانه بسیاری از خانم ها به منظور کاهش وزن و در رژیم های لاغری خود به مقدار زیادی از گریپ فروت استفاده می کنند که باید در این مورد تجدید نظر نمایند.
با توجه به اینکه در حال حاضر یک چهارم از انواع سرطانها در زنان، سرطان سینه است می توان به اهمیت این یافته پی برد.
لازم به ذکر است که شیوع این سرطان در میان زنان میانسال و یائسه به مراتب بیشتر است.

استقرارهواي سرد و مه آلود ازظهر چهارشنبه بخش وسيعي از شمال دانمارک را فرا گرفته است

استقرارهواي سرد و مه آلود ازظهر چهارشنبه بخش وسيعي از شمال دانمارک را فرا گرفته است
Tåge over Brydegård Havn den 14/1 2009.




کارناوال سفينه فضايي ديسكاوري

سفينه فضايي ديسكاوري
Rumfærgen Discovery flyttes i disse dage ud til opsendelsesrampen på Cape Canaveral.




قضاوت داور ايراني دررقابتهاي پينگ پنگ دانمارک


سيمين رضايي داوربين المللي کشورمان براي قضاوت رقابتهاي پينگ پنگ ازاد دانمارک به اين کشور سفر مي کند. به گزارش دانمارك نيوز به نقل از فدراسيون پينگ پنگ ،قضاوت رضايي در اين پيكارها مورد ارزيابي کميته داوران فدراسيون جهاني قرار مي گيرد . سيمين رضايي در سال 2008 امتحان كتبي بج آبي داوري بين المللي را با موفقيت پشت سر گذاشته است . ياداور مي شود مسابقات پينگ پنگ پورو تور ( اپن ) بزرگسالان جهان در قسمت زنان و مردان با حضور 180 بازيكن از 36 كشور جهان 2 تا6 بهمن ماه در دانمارك برگزار مي شود

گفتگويی با رضا پهلوی، فرزند ارشد آخرين شاه ايران

داناترين سياستمدار

در روزهای گذشته شبكه های تلويزيونی فارسی زبان و انگليسی زبان امريكا دو مصاحبه و پرسش و پاسخ از رضا پهلوی را منتشر كرده اند.

در پي اعلام اسامي برندگان گلدن گلوب؛

در پي اعلام اسامي برندگان جوايز گلدن گلوب و درخشش فيلم «ميليونر زاغه‌نشين» در اين دوره از رقابت‌ها، هندي‌ها مدعي شدند كه اين فيلم يك فيلم هندي است.
Glenn Close har fået en fortovsstjerne på Hollywood Walk of Fame