۱۳۹۱ مرداد ۲۴, سه‌شنبه

حکومت اجنبی اشغالگر بداند، جمعه این هفته روز آذربایجان است نه قدس

این جمعه نه به دلیل آخرین جمعه رمضان بلکه به دلیل اولین جمعه پس از خون شدن دل میهن در غم سستی خانه های عزیزانمان در شمال غرب کشور که به اندک لرزه ای منجر به کشته و مجروح و آواره شدن عضوی از اعضای پیکره مام میهن شد، بر خلاف ادعای حکومت اجنبی و اشغال گر ایران، روز آذربایجان و همدردی با هموطنان مصیبت دیده ما است.

عذر بدتر از گناه صدا و سیما : خبر نداشتیم زلزله شده ، خنده بازار پخش کردیم!

عصر ایران ؛ مهدی قدیمی - سه روز قبل دنیا بر سر اهالی اهر و ورزقان و روستاهای اطراف خراب شد و زلزله ای که خبرش در رسانه های خارجی بیش از رسانه ملی نمود داشت، جان صدها تن از هموطنانمان را گرفت. اما آنچه بر تلخی این حادثه افزود، عملکرد برخی مسئولان و در راس آن ها صدا و سیما در رابطه با زلزله اهر و ورزقان بود. عملکردی که پس از انتقادات وسیع سطح جامعه، مورد دفاع مسئولان صدا و سیما قرار گرفت تا توجیهات پر تناقض مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما، نمکی باشد بر زخم وجدان مجروح جامعه

زلزله فاجعه بار در استان آذربایجان، دولت در مکّه عربستان !


همزمانی زلزله آذربایجان و سفر محمود احمدی نژاد و برخی از اعضای کابینه به همراه خانواده های شان به مکه، انتقاد برخی رسانه ها را برانگیخته است. وبسایت عصر ایران در این باره آورده است:سفر آقای احمدی نژاد به عربستان به همراه نزدیک ترین یاران سیاسی خود، از جمله بقایی ومشایی و چند تن از وزرای کابینه، “یک روز زودتر از موعد اجلاس عربستان” در شرایطی که حتی دو روز هم از از فاجعه زلزله در استان آذربایجان شرقی با آن هم کشته و مجروح و بی خانمان ، نگذشته ، شگفتی جدیدی در برابر دیدگان مردم قرار داده است.در شرایطی که درباره عملیات امداد و نجات در مناطق زلزله شده حرف ها و حدیث های زیادی وجود دارد و هنوز تعدادی از هموطنانمان احتمالا در زیر آوار مانده اند و نیازمند کمک هستند ، رییس هیات دولتی که این فاجعه در آن رخ داده تازه یک روز زودتر از موعد مقرر پای در راه یک سفر خارجی گذاشته است که اساسا حتی در صورت عدم وقوع این فاجعه نیز رفتن به چنین سفری از سوی بسیاری از ناظران سیاسی زیر علامت سوال بزرگی است.

شلاق بر پیکر چندین زندانی سیاسی در بحبوحه اخبار زلزله


در شرایطی که شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های فارسی زبان مملو از خبرهای مرتبط با زلزله آذربایجان است، گزارش شده که از روز شنبه تا کنون، حکم شلاق چند زندانی سیاسی اجرا شده است.
وب سایت کلمه در گزارشی نوشته، سیامک قادری، رحمان بوذری، ابراهیم بابایی زیدی، حسین زرینی، کوروش کوهکن، ناصر آذرنیا، هومان موسوی، مزدک علی نظری، علیرضاکیا، امیرلطیفی، اشکان الهیاری، رسول حردانی، کامران ایازی زندانیان سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین هستند که از روز شنبه تاکنون به نوبت مورد تعزیر و شکنجه شلاق قرار گرفته اند.
بر اساس این گزارش، اجرای حکم شلاق بر پیکر زندانیان سیاسی نشان از تداوم سخت گیری بر آنان را دارد.
شهروندان فارسی‌زبان بارها نسبت به اجرای حکم شلاق، به خصوص اجرای آن بر بدن زندانیان سیاسی و عقیدتی واکنش منفی نشان داده بودند.
به نظر می‌رسد اجرای حکم شلاق زندانیان به خصوص در بحبوحه زلزله و در شرایطی که افکار عمومی در حال حاضر در شبکه‌های اجتماعی کمتر درباره زندانیان صحبت می‌کنند، با هدف سرکوب زندانیان صورت گرفته باشد.
به نوشته و‌ب‌سایت کلمه خبرهایی همچون اظهار تلفنی و بازداشت محکومان قدیمی، حاکی‌ از «تشدید برخورد با زندانیان» است