۱۳۹۱ تیر ۲۸, چهارشنبه

هشدار وزیر دفاع آمریکا به رهبران ایران

لئون پانه تا وزیر دفاع آمریکا امروز، چهارشنبه گفت آمریکا ایران را درهرگونه اقدامی برای اخلال در کشتیرانی در منطقه نفت خیز خلیج فارس مسئول خواهد شناخت، و قادر است هرگونه تلاش ایران را برای بستن این آبراه تجاری نقش بر آب سازد.
خبرگزاری رویترز در گزارشی از واشنگتن اظهارات آقای پانه تا در یک کنفرانس خبری را نقل می کند که گفت « رهبران ایران لازم است بدانند که آمریکا و جامعه بین المللی آنان را مستقیما برای هرگونه اخلال در کشتیرانی در آن منطقه، خواه توسط  خودایران باشد و یا توسط عوامل و عمالشان ، مسئول خواهد شناخت».
وزیر دفاع آمریکا گفت « آمریکا کاملا برای مقابله با هرگونه احتمالاتی در آنجا آماده است» و افزود «ما بر توانائی هایمان افزوده ایم تا مطمئن شویم قادریم هر گونه تلاش ایران را برای بستن راه بر کشتیرانی در خلیج فارس - اگر تصمیم به چنین اقدامی بگیرند- شکست دهیم

چرا این روزها مردم به جای مبارزه در خیابانها در صفهای مرغ به سر می برند؟


خیلی وقتها که با خودم فکر می کنم که خلایق هر چه لایق و این رژیم لایق مردم ایرانه. سالهاست فکر می کنم چرا مردم ایران با وجود اینهمه فلاکت هیچوقت صدایی ازشون در نمی یاد. خلاصه کلام اینکه سرنخ وجودی رژیم دست آخر مردم می رسید و با خودم می گفتم شاید ما یه مشکل ژنتیکی داریم  در ضمن یاد اون جمله معروف که از قدیم تو دهان مردم از قول یه انگلیسی می گرده می افتادم که  می گفت اگه می خوای بر ایرونی ها حکومت کنی گرسنه نگهشون دار و اگه ( من به اونها اینجا کاری ندارم البته) 
اما وجود دو کشور همسایه با مردمی از یک نژاد یعنی کره جنوبی و کره شمالی تمام معادلات مربوط به ژنتیک و تاریخ و فرهنگ رو زیر سوال می بره. ببینید در این دو کشور با مردمی از یک نژاد دو نوع حکومت .
چقدر متفاوت هستند. چطور یک حکومت می تونه مردم یه کشور رو به ذلت محض بکشونه. و مقایسه کنید این مردم رو با مردم کره جنوبی که در تکنولوژی، پیشرفت و آسایش یکی از بهترین و پیشروترین کشورهای دنیا هستند. 
اینکه اینروزها بحث بر سر اینه که چرا این روزها مردم به جای مبارزه در خیابانها در صفهای مرغ به سر می برند و صداشون در نمی یاد. اینکه به نظر می یاد که مردم ما بی غیرت شدن و ... ریشه هاش رو می شه در بیش از سی سال حکومت این بی شرفها پیدا کرد. سی سال کم نیست. ببینین سی سال تو گوش ما چی خوندن و مارو از چی ترسوندن. همه اینها رو اضافه کنین به تجربه دهه شصت. احتکار، زد و بند، کشتار و اعدام، قتل و غارت و ...
البته هنوز برای بیداری مردم دید نیست اما ای کاش اینبار هرزه دهانی همچون خمینی پیدا نشه که مردم رو به بیراهه بکشه. کاش اینبار چشمهای همه ما باز باشه و و هیچ تصویری در ماه نبینیم که اگه قراره ببینیم همون بهتر که کور باشیم. کاش اینبار وعده ما اسلام و مبارزه با بیحجابی و ... نباشه و کاش اینبار مردم برای کرامت انسانی، آزادی، اتحاد و دوستی بیدارشن. کاش .

نتانیاهو: ایران مسئول ترور گردشگران اسرائیلی در بلغارستان است


در پی انفجار یک اتوبوس حامل گردشگران اسرائیلی، که به کشته شدن دست کم شش نفر و زخمی شدن ۲۰ نفر انجامید، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، ایران را مقصر این حمله معرفی کرد.
آقای نتانیاهو گفته است: "ایران مسئول حمله تروریستی در بلغارستان است. ما واکنش سختی به تروریسم ایران نشان خواهیم داد. وزارت خارجه اسرائیل شمار کشته شدگان را دستکم شش نفر اعلام کرده است. مقامات بلغارستان وقوع این حادثه در شهر بورگاس، چهارمین شهر بزرگ بلغارستان، را تایید کرده‌اند.مطابق آنچه شاهدان عینی به تلویزیون اسرائیل گفته‌اند یک نفر وارد اتوبوس شد و بلافاصله پس از آن انفجاری مهیب رخ داد.فرودگاه بورگاس هم اکنون بسته شده است. کاخ سفید نیز حمله به گردشگران اسرائیلی را محکوم کرد. جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید گفت: "ایالات متحده آمریکا چنین حملاتی علیه افراد بی گناه، بخصوص کودکان، را به قویترین لحن محکوم می کند