۱۳۹۱ تیر ۳۱, شنبه

روزنامه دانمارکی / دختران زیر 10 سال در ایران ازدواج می کنند


مراسم سومین سالگرد کشته‌شدگان کهریزک در تهران برگزار شد

از تهران گزارش شده که سومین سالگرد سه نفر از کشته شدگان بازداشتگاه کهریزک "با حضور خانواده و دوستان این سه تن در مسجد نور تهران" برگزار شده است.در جریان اعتراضات پس از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ ایران، عده ای از معترضان دستگیر و به بازداشتگاه کهریزک منتقل شدند و چند نفر از آنها در این بازداشتگاه جان خود را از دست دادند.به نوشته خبرگزاری مهر، این افراد "به گواهی پزشکی قانونی بر اثر ضربات وارده به نسوج نرم و شرایط بد نگهداری کشته شدند. اما با واکاوی بیشتر دلیل کشته شدن آنها توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح دو تن از مباشران انتظامی به اعدام محکوم شدند و حکم چندین نفر دیگر هم توسط دیوان عالی کشور تایید شده است."اما با گذشت سه سال هنوز پرونده قضاتی که دستور انتقال این افراد به بازداشتگاه کهریزک را صادر کرده بودند، باز است و خانواده های کشته شدگان می گویند که "در آرزوی محاکمه قضات متخلف هستند."بر اساس گزارش کمیته ویژه مجلس، سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران و مدیر عامل فعلی صندوق تامین اجتماعی در جلسه‌ای با اعضای این کمیته گفته بود که دلیل انتقال برخی از بازداشت شدگان به کهریزک "فقدان ظرفیت زندان اوین" بوده است.او علت مرگ سه تن از بازداشت شدگان روز ۱۸ تیر ۱۳۸۸ را، ابتلای آنها به بیماری مننژیت قلمداد کرد اما کمیته ویژه مجلس این اظهارات آقای مرتضوی را رد کرد و آنها را "خلاف واقع" دانست.اتهام بدرفتاری با زندانیان سیاسی در جمهوری اسلامی همواره مطرح بوده و از سوی مقامات تکذیب شده است و در مورد بازداشت شدگان تظاهرات پس از انتخابات نیز گزارش هایی از آزار و شکنجه آنان انتشار یافت و تکذیب شد.اما در مورد کهریزک، پیگیری گزارش هایی در مورد ضرب و جرح شدید و تجاوز جنسی به بازداشتیان از سوی شخصیت های سرشناس منتقد دولت و سرانجام، انتشار خبر درگذشت برخی از بازداشت شدگان، باعث واکنش آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی به این موضوع شد.

بی خبری ۱۱ روزه از نرگس محمدی و یک شایعه نگران‌کننده


در مورد وضعیت جسمی نرگس محمدی نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر اخبار نگران کننده ای منتشر شده است.
به گزارش سایت ملی-مذهبی تا کنون به رغم درخواست خانواده نرگس محمدی به هیچ یک از اعضای این خانواده اجازه ملاقات داده نشده است. این در حالی است که نرگس محمدی در طول ۱۱ روزی که به بیمارستان منتقل شده است هیچ تماس تلفنی نیز با خانواده خود نداشته است. با توجه به اعمال این محدودیت، خبری تایید نشده در مورد ضرب و شتم شدید نرگس محمدی در زندان زنجان در جریان درگیری میان زندانیان قبل از انتقال وی به بیمارستان ولیعصر منتشر شده است. ظاهرا خانم محمدی در جریان این درگیری آسیب دیده است.
بنا بر این شایعه در دعوایی که در زندان زنجان زندان میان هم بندیان وی صورت گرفته است نرگس محمدی به صورت شدیدی ضرب و شتم شده و به دلیل وخامت اوضاع جسمی مسئولان زندان مجبور می شوند وی را به بیمارستان ولیعصر زنجان منتقل کنند. محمدی ابتدا به بخش مغز و اعصاب این بیمارستان منتقل می شود و این موضوع خود نشان می دهد احتمال وارد شدن ضربه به وی بالاست. بعد از مدتی نرگس محمدی به بیمارستان شهید بهشتی منتقل می شود و در بخش اعصاب و روان بستری شده است.
براساس این گزارش همچنین از حضور پزشکان معالج نرگس محمدی در بیمارستان ممانعت به عمل آمده است. این در حالی است که خانم محمدی به دلیل حاد بودن بیماری اش در وضعیت ویژه ای قرار دارد و فرآیند معالجه ایشان طولانی و تخصصی است. لذا حضور پزشکان متخصص که سیر بیماری وی را تعقیب کرده اند ضروری به نظر می رسد اما اجازه بررسی وضعیت خانم محمدی به این پزشکان داده نشده است.
نرگس محمدی مدتی پیش در نامه ای نسبت به اینکه به سرنوشت زهرا کاظمی یا هدی صابر مبتلا شود هشدار داده و تاکید کرده بود مسئولیت مرگ وی بر عهده مسئولان است. وی در نامه خود تصریح کرده بود می خواهند پروژه مرگ تدریجی اش را عملی کنند.
نرگس محمدی به صورت غیر قانونی به زندان زنجان منتقل شده و در بندی نگهداری می شد که در آن روزانه زد وخوردهای شدیدی صورت می گیرد

صف مرغ و ترس از شورش مردم کارد به استخوان رسید + عکس

سایت خبری راه کارگر ـ کمبود مرغ که نتیجه مستقیم تحریم های اقتصادی و ناتوانی مقامات اقتصادی حکومتی در رفع آن است باعث ایجاد صف های طویلی در جلو مرغ فروشی ها شده است. ابعاد نارضایتی به جائی رسیده که فرمانده نیروی انتظامی می گوید نباید تصویر مرغ خوردن در تلویزیون نشان داده شود چون بعضی افراد با دیدن این فاصله طبقاتی می گویند «که خودمان چاقو دست می گیریم و حقمان را از این پولدارها می گیریم». این اعتراف به ناتوانی و اعتراف به خشم مردم نشان می دهد که کمبود مرغ به مرز یک مسئله امنیتی رسیده است. زیرا آن ها نگرانند که تجمع مردم بخاطر مرغ به تظاهرات گسترده و بروز نارضایتی های توده ای تبدیل گردد. ترسی که بی پایه نیز نیست. اعتراض مردم به دستگیری یک دختر توسط گشت های ارشاد در شرق تهران نشان از قدرت انفجاری خشم مردم دارد