۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۸, دوشنبه

کلینتون: هند گام‌های موثرتری در تحریم نفتی ایران بردارد

دوشنبه (۷ مه/ ۱۸ اردیبهشت) هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا در دیدار خود با مقامات هند تاکید کرد که آمریکا خواستار آن است که هند واردات نفت از ایران را کاهش داده و همسو با اجماع بین‌المللی فشارهای بیشتری را برای توقف برنامه‌ی اتمی ایران در پی گیرد.
هیلاری کلینتون در صحبت‌های خود در شهر کلکته گفت:«فکر می‌کنیم هند به عنوان یکی از متحدان ما این شرایط را درک می‌کند که ما به دنبال آن هستیم تا از طریق دیپلماسی بحران اتمی ایران را حل کنیم. در همین راستا خواهان آن هستیم تا هند اهمیت کاهش واردات نفت از ایران را درک کند.»
ایران دومین کشور صادرکننده‌ی نفت به هند محسوب می‌شود و با این‌که هند به شکل رسمی اعلام کرده، آمریکا را در تحریم‌های نفتی علیه ایران همراهی نمی‌کند، در عمل بین ۱۵ تا ۲۰ درصد واردات نفتی خود از ایران را کاهش داده است خانم کلینتون بار دیگر تاکید کرد که اگر هند واردات نفت از ایران را تا ماه ژوئن که واردات نفت از جمهوری اسلامی ایران متوقف خواهد شد، کاهش ندهد، ممکن است با تحریم‌های آمریکا مواجه شود. وی در عین حال با تقدیر از کاهش واردات از سوی هند، افزود:«از اقدامات عملی هند خوشنودیم و امیدواریم هند گام‌های موثرتری در اعمال تحریم نفتی به ایران بردارد

صدور حکم شش سال زندان برای یک کشیش ایرانی

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران اعلام کرده که فرشید فتحی، کشیش ۳۳ ساله مسیحی به ۶ سال زندان محکوم شده است. بنا بر اعلام این کمپین، کشیش فتحی در دیماه سال ۱۳۸۹ در شب کریسمس بازداشت شده و در دی‌ماه سال ۱۳۹۰ به دادگاه رفته است. دستگاه قضایی ایران حکم ۶ سال حبس وی را در اردییهشت جاری به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی"، "ارتباط با کشورهای معاند" و "تبلیغ مذهبی" صادر کرده است. به نقل از کمپین یاد شده، وکیل کشیش فتحی در طول بازداشت و محاکمه وی امکان دسترسی به پرونده وی را نداشته است

تجمع معلولان در مقابل مجلس

حدود ۱۰۰ نفر از معلولان صبح روز دوشنبه به علت عدم شارژ کارت مربوط به پرداخت هزینه ایاب و ذهاب آنان ، مقابل مجلس حضور یافته و اقدام به تحصن کردند.
به گزارش مهر، معلولان عنوان می کنند که هزینه ایاب و ذهاب آنان از ابتدای اردیبهشت ماه قطع شده است و با توجه به اینکه برخی از معلولان برای دانشگاه و کار نیاز شدیدی به وسیله حمل و نقل دارند بنابراین با تجمع مقابل مجلس خواستار رفع این مشکل شدند.
به گفته معلولان ، قبل از تحصن با سازمان بهزیستی صحبت کرده اما آنها علت این مشکل را کمبود بودجه عنوان کرده اند.

فرزاد کمانگر: ترس ما از پایمال شدن ارزشهای انسانی بود

من از همه عزيزان انتظار دارم که راه فرزاد را ادامه دهند. من هم اکنون هزاران فرزاد دارم. من بارها و بارها گفته ام که فرزاد فقط فرزند من نبود او فرزند همه ايرانيان است. او فرزند همه خانواده ها است که عزيزان شان را از دست داده اند، هيچ فرقي ندارد. آخرين حرف من هم اين است که فرزاد دسته گلي بود که من به تمام مردم آزاديخواه ايران تقديم کردم

وضعیت جسمی نرگس محمدی در زندان انفرادی رو به وخامت گذاشت

روز یکشنبه هفدهم اردیبهشت نرگس محمدی در تماس تلفنی با خانواده خود از بازگشت بیماری عصبی و فلج عضلانی خود خبر داد. خانم محمدی در این تماس تلفنی، پس از گفت و گو با دو فرزند دوقلوی پنج ساله اش، که در غیاب پدر و مادر، نزد مادر بزرگ پدری خود زندگی می کنند، به خانم رحمانی، مادر همسرش تقی رحمانی، گفته است که در زندان گرفتار حمله بیماری شده و به دلیل طولانی شدن حمله، سه آمپول به او تزریق شده و داروهایی نیز مصرف می کند.
تقی رحمانی، فعال سیاسی در پاریس می گوید همسرش را به عنوان گروگان و برای فشار آوردن به او گرفته اند. اقای رحمانی که مدت کوتاهی ست به دلیل حکم زندان از کشور خارج شده و اکنون در پاریس زندگی می کند، در گفت و گو با وبسایت صدای آمریکا می گوید:«نرگس را برای فشار آوردن بر من به گروگان گرفته اند و این نه اخلاقی است، نه دینی، نه جوانمردانه و نه درست. در کدام حدیث و اخلاق و عرف و مذهبی آمده که کسی را به جای کس دیگر تنبیه کنند؟ از آنها می خواهم که اگر وجدان دارند از این کار دست بردارند.»
خانم محمدی پیش تر در خرداد سال۱۳۸۹ پس از تحمل یک هفته بازجویی و زندان انفرادی در بند ۲۰۹ به این بیمار دچار شده بود که با فلج بخشی از بدن و گاه حالت بیهوشی و ناتوانی از حرف زدن همراه بود