۱۳۸۷ دی ۷, شنبه

بمب های خبری 2008

ولا‌ديمير پوتين مرد سال 2007 تايم، شايد ديگر رئيس‌جمهور روسيه نباشد اما نتيجه ديدگاه‌هايش درباره احياي امپراتوري را در ماه آگوست، هنگامي كه تانك‌هاي روسي وارد اوستياي جنوبي شدند، ديديم. (اوستياي جنوبي استان خودمختاري در گرجستان است كه دولت غربگراي آن روياي پيوستن به ناتو را در سر دارد.) مواجهه هنگامي آغاز شد كه نيروهاي گرجي حملا‌تي را به اوستياي جنوبي آغاز كردند اما نيروهاي روسيه تا عمق خاك گرجستان پيش رفتند و اين پيام را به سراسر جهان مخابره كردند كه مسكو گسترش ناتو را تا حياط خلوتش برنمي‌تابد و چالش‌هاي ميخائيل ساكاشويلي، رئيس‌جمهور ملي‌گراي گرجستان را تحمل نمي‌كند. نه آمريكا توانست به حمله روسيه واكنشي واقعي نشان دهد و نه اروپا. آنها به دنبال درگيري نظامي با روسيه نبودند و اروپا هم در آستانه فصل سرما نمي‌توانست فراموش كند كه اكثر ذخاير نفت و گازش تحت كنترل مسكو است. اروپايي‌ها بالا‌خره ميانجي طرح صلحي ميان دو طرف شدند كه بيشتر بخش‌هايش را روسيه ديكته كرده بود. 77 آگوست)
نيويورك، لندن، مادريد و حالا‌، يك شهر بين‌المللي ديگر، بمبئي، را بايد به ليست اضافه كرد. قلب اقتصادي و پايتخت فيلمسازي هندوستان و كلا‌ن‌شهر 12 ميليون‌نفري بمبئي سه روز تمام در گروگان مرداني بود كه مقامات دولتي اصرار مي‌كردند گروهي از 10 مرد مسلح هستند.
آخرين باري كه تعداد زيادي از مردم به يكباره در حادثه‌اي طبيعي جان باختند، سونامي اقيانوس هند در سال 2004 بود كه حدود 225 هزار كشته برجاي گذاشت. امسال دو واقعه مرگبار تلفاتي در همان حد به‌بار آورد. اولي توفان موسمي در ميانمار بود كه دوم مي ‌اتفاق افتاد و دومي زلزله مرگباري بود كه 10 روز بعد چندين دهكده و مدرسه را در سيچوان، پرجمعيت‌ترين استان چين، با خاك يكسان كرد. توفان نرگس حدود 150 هزار كشته بر جاي گذاشت و در زلزله چين 87 هزار نفر مردند. واكنش دولت‌هاي چين و ميانمار به فاجعه يكسان نبود. دولت نظامي ميانمار تلا‌ش فراواني كرد تا جلوي ورود امدادگران خارجي را به كشور بگيرد و چيني‌ها در آستانه المپيك از جهان كمك خواستند و گذاشتند خبرنگاران خارجي كارشان را بكنند

آيا در بدن اين دخترها اصلا استخواني وجود دارد - عكس

Zlata kalender 2009. Godt nytår!




بازرسي از خانه يک زوج مسن از وجود 64 سگ که در دو اتاق

اين زوج فرانسوي مبني بر حمله سگ‌ها به طيور آنان و کشتن شمار زيادي از اين حيوانات دستور بازرسي خانه مذکور را صادر کردند که با چنين مورد تعجب آوري مواجه گشتند.
به گزارش دانمارك نيوز: اينفو، مقامات محلي شهري در فرانسه پس از صدور مجوز بازرسي از خانه يک زوج مسن از وجود 64 سگ که در دو اتاق اين خانه نگهداري مي شدند، باخبر شدند. آنها براي خارج کردن اين تعداد سگ ناچار از سه دستگاه کاميون استفاده کردند. اگر چه در گزارش نهاد مسئول امور حيوانات خانگي هيچ اتهامي مبني بر بدرفتاري با اين حيوانات ديده نمي شود، اما اتهام اين زن و شوهر داشتن حيواناتي بيش از تعداد مجاز در خانه است. بر اساس قوانين فرانسه هر شهروند مي تواند حداکثر 9 قلاده سگ را در خانه خود نگهداري کند، از اين رو تعداد 55 قلاده از اين سگ‌ها به مراکز حفاظت از حيوانات خانگي منتقل شد. مسئولان با دريافت شکاياتي از همسايگان کشاورز اين زوج فرانسوي مبني بر حمله سگ‌ها به طيور آنان و کشتن شمار زيادي از اين حيوانات دستور بازرسي خانه مذکور را صادر کردند که با چنين مورد تعجب آوري مواجه گشتند. بر اين اساس بيشتر اين سگ‌ها از نژاد شکاري هستند و صاحب اين سگ‌ها دائما با آنها به شکار مي رفته است.

هزاران نفر از مردم پاکستان برای بزرگداشت اولین سالگرد ترور «بی‌نظیر بوتو» در آرامگاه وی گردهم می‌آیند.


به گزارش دانمارك نيوز :این مراسم در محل آرامگاه خانوادگی بوتو در قریه خدابخش در جنوب پاکستان برگزار می‌شود در این مراسم دعا، شعر و سخنرانی خواهد شد. مردم تمامی استانهای پاکستان سعی دارند با قطار ،اتومبیل و یا پای پیاده خود را به آرامگاه خانوادگی بوتو برسانند. انتظار می‌رود «آصف‌علی زرداری» رئیس‌جمهور پاکستان در مراسم سخنرانی کند. زرداری پیش از مراسم یادبود درباره همسرش گفت: « او همانند یک بوتوی واقعی مرگ را به جای ترک اعتقاداتش برگزید. ظالمان و قاتلان او را کشتند. ولی هرگز قادر نیستند عقاید او را که الهام بخش نسل‌های آینده است از بین ببرند». در مراسم یادبود ترور خانم «بی‌نظیر بوتو» هزاران نفر از نیروهای پلیس برای حفاظت از جان زرداری حاضر خواهند شد. با وجود پیروزی حزب مردمی پاکستان این کشور هنوز با مشکلات سیاسی روبروست همچنین پس از حادثه بمبئی روابط هند و پاکستان با تنش مواجه شد
Tusinder mindes Bhutto et år efter
Flere end 100.000 er samlet ved Pakistans tidligere premierminister Benazir Bhuttos grav på årsdagen for drabet på hende. .

اوباما و رونالدينيو مردان سال 2008 ايتاليا شدند

رئيس جمهوري جديد امريكا و هافبك برزيلي تيم فوتبال آ.ث ميلان در نظرسنجي يك شبكه تلويزيوني ايتاليايي به عنوان مردان سال 2008 انتخاب شدند.به گزارش دانمارك نيوز :شبكه خصوصي نينتو در اين نظرسنجي، بارك اوباما كه از اوايل ژانويه عهده دار مسئوليت رياست جمهوري امريكا خواهد شد را در كنار رونالدينيو كه در فصل نقل و انتقالات زمستاني از تيم بارسلونا اسپانيا جدا شد و به آ.ث ميلان ايتاليا پيوست، بعنوان مرد سال 2008 انتخاب كرد.مجري اين شبكه در برنامه اي كه روز پنجشنبه پخش شد،‌ عنوان كرد مخاطبين و بينندگان اين شبكه در نظرخواهي اين شبكه كه بصورت اينترنتي انجام گرفت، ‌شركت كردند و به اين دو شخصيت سياسي و ورزشي بيشترين راي را دادند.