۱۳۹۱ دی ۱۴, پنجشنبه

همکاری سپاه قدس ایران با اسلامگرایان مصر در کنترل سازمان های امنیتی این کشور

روزنامه کویتی ''القبس'' به نقل از منابع امنیتی بلندپایه مصری گزارش داده است که قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران، از ۲۶ تا ۳۰ دسامبر گذشته، در قاهره پایتخت مصر بود و در این مدت، با عصام حداد مسئول روابط خارجی دفتر ریاست جمهوری این کشور دیدار و گفت و گو کرد.
سپاه قدس شاخه عملیات خارج از ایران سپاه پاسداران این کشور است.
بنا بر این گزارش، منابع یاد شده که خواسته اند هویتشان فاش نشود، خاطرنشان کردند که گفت وگو میان دو طرف بر سر چگونگی در دست گرفتن کنترل سازمان های امنیتی در مصر توسط حاکمان فعلی این کشور بوده است؛ به ویژه این که سلیمانی در این زمینه کارشناس است و در بسط سیطره نظام حاکم بر ایران بر دستگاه های امنیتی این کشور دست داشته است. این گزارش می افزاید که این دیدار در یکی از هتل های مشهور در قاهره صورت گرفته است و طی آن، دستگاه های امنیتی وابسته به دفتر ریاست جمهوری، حلقه محاصره امنیتی گرداگرد هتل ایجاد کردند. در این مدت نیروهای پلیس وابسته به وزارت کشور مصر از حضور در داخل هتل منع شدند. منابع امنیتی مصری تاکید کرده اند که رهبران گروه اخوان المسلمین، در جریان این دیدار قرار داشتند چرا که آن ها زمینه سفر سلیمانی به قاهره را فراهم کرده اند. بنا بر این گزارش، مقام های وزارت کشور مصر به دلیل قرار نگرفتن در جریان این سفر، خشمگین هستند.منابع امنیتی مصری می گویند که سازمان امنیت ملی مصر تماس ها و هماهنگی هایی میان برخی از مسئولان ایرانی و رهبرانی از گروه اخوان المسلمین را به منظور تاسیس یک خبرگزاری ایرانی در نزدیکی ساختمان نخست وزیری را رصد کرده اند. محمد مرسی رئیس جمهور مصر از اعضای گروه اخوان المسلمین است؛ از این رو این گروه اسلامگرا هم اکنون حاکم بر مصر به شمار می آید.

فعالان حقوق بشر پلیس را به ایجاد رعب و وحشت متهم می کنند یورش مسلحانه نیروهای امنیتی به یکی از مناطق اهواز برای بازداشت یک متهم

فعالان حقوق بشر در اهواز یک فیلم ویدیوئی از یورش نیروهای امنیتی به منزل یک متهم در یکی از مناطق عرب نشین در غرب اهواز پخش کردند.در این فیلم نیروهای امنیتی برای دستگیری متهم اقدام به تیراندازی کردند که با مقاومت مسلحانه وی مواجه شدند و در پایان این فرد که عباس حلفی نام دارد به ضرب گلوله کشته شد.کریم دحیمی فعال حقوق بشر در لندن در گفت وگو با العربیه اعلام کرد نیروهای امنیتی بارها اقدام به ایجاد رعب و وحشت در مناطق عرب نشین می کنند و در این یورش های مسلحانه به منازل مردم بی دفاع ، علاوه بر تخریب ممتلکات و منازل شهروندان از شلیک مستقیم به متهمان ابایی ندارند.این در حالی است که بر اساس قانون قضایی در درجه اول متهمان باید احضار شوند و در صورت خودداری از مراجعه به دادگاه بر اساس تشریفات حقوقی حکم جلب آنها صادر می شود. اما ماموران دولتی این قوانین را زیر پا می گذارند و اقدام به تیراندازی به سمت متهمان می کنند.او تاکید کرد دستگاه قضایی ایران طی سال های گذشته برخورد با فعالان سیاسی را گسترش داده و مدیر کل زندان های اهواز اعلام کرده است در حال حاضر ۱۵ هزار پرونده قضایی در دادگاه های انقلاب در جریان است. دحیمی افزود: در حال حاضر ۳۷۰ تن از فعالان سیاسی عرب در زندان به سر می برند که ۱۷ تن از آنها به شکل فجیعی کشته و ۵۰ نفر از آنها به شهرهای مختلف ایران تبعید شده اند.

پیام تسلیت سفیران سبز امید به دکتر زهرا رهنورد و مهندس موسوی

در پی در گذشت پدر دکتر زهرا رهنورد، تشکلهای عضو سفیران سبز امید با انتشار پیامی به او و مهندس میرحسین موسوی تسلیت گفتند.
به گزارش تارنمای سفیران سبز امید، در این پیام آمده است: در این روزگار که حصر غیر قانونی و محدودیت غیر عادلانه اعمال شده بر شما عزیزانمان را تجربه می کنیم و کشور عزیزمان ایران، از سعادت حضور آزادانه شما محروم است، خبر درگذشت پدر گرانقدر سرکار خانم زهرا رهنورد، غم مضاعفی را برایمان رقم زده است.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:
انا الله و انا الیه راجعون
سرکار خانم زهرا رهنورد و جناب آقای میرحسین موسوی
در این روزگار که حصر غیر قانونی و محدودیت غیر عادلانه اعمال شده بر شما عزیزانمان را تجربه می کنیم و کشور عزیزمان ایران، از سعادت حضور آزادانه شما محروم است، خبر درگذشت پدر گرانقدر سرکار خانم زهرا رهنورد، غم مضاعفی را برایمان رقم زده است؛ هرچند اصحاب قدرت حتی حضورتان در مراسم خاک سپاری آن عزیز از دست رفته را بر نتابیده اند، اما باور داریم نتیجه امتحان الهی اینچنین، جز سربلندی شما را رقم نخواهد زد؛ چه اینکه فردای آزاد و نزدیک این دیار، به حضور استوار شما دل بسته است.مصیبت وارده را از صمیم قلبهایمان تسلیت میگوییم و برای آن مرحوم مغفور از خداوند متعال رحمت و آمرزش و برای بازماندگانش صبر و بردباری مسألت داریم. مجموعه سفیران سبز امید به عنوان جمعی از جوانان این کشور، پایدار و معتقد و استوار بر آرمان ها، سبزی سبزترین روزهای بهار آزادی تان را به انتظار نشسته است تا با هم و در کنار هم، سازندگان آینده ایران باشیم.

سرفراز باشید و عزت تان مُدام
سفیران سبز امید