۱۳۸۷ آبان ۲۰, دوشنبه

ممنوعیت ایجاد رشته زبان و ادبیات ترکی در دانشگاه تبریز، از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری



بدنبال ممنوعیت ایجاد رشته زبان و ادبیات ترکی در دانشگاه تبریز، از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد رشته فوق در دانشگاه محقق اردبیلی نیز با مخالفت این وزارتخانه روبرو شد.
پیشتر اعلام شده بود در طرح 5 ساله توسعه رشته های تحصیلی، ایجاد رشته زبان و ادبیات اذربایجانی نیز در نظر گرفته شده است، ولی با شروع سال تحصیلی 88+87 معلوم شد که این رشته در بین رشته های تحصیلی دانشگاه محقق اردبیلی جایی ندارد.
وزارت علوم علاوه بر مخالفت صریح با ایجاد رشته زبان و ادبیات اذربایجانی در دانشگاه محق اردبیلی، با ایجاد رشته های مدیریت جهانگردی، علوم سیاسی، علوم ارتباطات و روز نامه نگاری, روابط بین الملل، مهندسی الکترونیک، مهندسی صنایع، اقتصاد، مدیریت، جامعه شناسی و... مخالفت کرده است. در مورد رشته های علوم سیاسی، علوم ارتباطات و روز نامه نگاری ، روابط بین الملل و تکنولوژی اطلاعات در هیچ یک از دانشگاههای منطقه اذربایجان این رشته ها ایجاد نشده اند.

آن روی اوباما و بردن بچه ها به مدرسه






Prinsesse Marie er gravid

مری عروس ملکه دانمارک هم حامله است
Prins Joachim og Marie Cavallier
Prinsesse Marie til modeshow




Maries mave buler

چهل و سه سال اندر خم یک جاده کوتاه!

پس از 43 سال که از آغاز عملیات راه پونل ـ خلخال می گذرد، تکمیل این عملیات همچنان نا معلوم است. این طرح مسیر خلخال - گیلان را کوتاه ‌تر می‌کند. مسئولان و مقامات رژیم گذشته و رژیم جمهوری اسلامی هم در هر دو دوره به این اعتراف کرده اند، اما این اعتراف و تائید ها فقط شعار بوده است.
حتی نماینده کنونی خلخال در مجلس بنام "بشیر خالقی" که هم سن این پروژه نیمه کار است و بیم می رود او هم پیر شود و ناکام بماند، مثل خیلی از مردم خلخال به یاد دارد که در دوران کودکی اش وعده اجرای این پروژه و خروج خلخال از بن‌بست لالائی زیر گوشی اش بوده است. فرماندار خلخال اخیراً از این طرح بازدید کرد. او هم از این که پروژه 43 ساله شده انتقاد کرد و گفت: این جاده که می‌تواند مسیر امن و بی‌خطری برای اهالی منطقه باشد و مسیر خلخال به گیلان را کوتاه و امن‌تر سازد، چرا نباید تمام شود؟

تصمیم جدید خانم آنجلینا جولی !!!؟

حمایت خانم آنجلینا جولی از کارتون پاندا و گارگردان این کارتون آنجلينا جولي” در فيلم انيميشن “کونگ فو پاندا” به جاي يک ببر ماده حرف می زند