۱۳۸۹ آذر ۱۴, یکشنبه

زناني كه منتظر ازدواج با امام زمان هستند

فرمانده ارتش: در پادگان ها عکس "سران فتنه" نصب بود

فرمانده کل ارتش ایران گفت که در جریان اعتراضات انتخاباتی سال گذشته، "در پادگان‌ها و در اتاق‌های برخی از سربازان"، عکس "سران فتنه" نصب بوده است.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، سرلشکر عطاء الله صالحی امروز ۱۴ آذرماه (۵ دسامبر) در گردهم آیی مسئولان "واحدهای امر به معروف و نهی از منکر ارتش"، در توضیح نحوه مقابله با سربازان نصب کننده چنین عکس هایی افزود: "به آنها نمی‌گفتیم که آن عکس را پاره کنند، بلکه به مسئول عقیدتی ـ سیاسی می‌گفتیم سعی کنید این موضوع را از دل‌ آنان پاک کنید."
در پی انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و درگیری های خیابانی نیروهای نظامی و انتظامی با معترضان به انتخابات، برخی منابع خبری از گرایش گروهی از پرسنل این نیروها و اعضای خانواده هایشان به معترضان و رهبران آنها خبر دادند که در  رسانه های دولتی، "سران فتنه" نامیده می شوند

ظهر فردا، تجمع بزرگ دانشجویان در دانشگاه تهران

به گزارش کلمه، در این گردهمایی که به مناسبت سالروز شهادت سه آذر اهورایی در ۱۶ آذر ۳۲ و تحت عنوان “امید، رساترین اعتراض” برگزار خواهد شد، چهار چهره اصلاح طلب – حجت‌الاسلام مجید انصاری، دکتر الهه کولایی، حجت‌الاسلام دکتر محسن رهامی و دکتر غلامرضا ظریفیان – به سخنرانی خواهند پرداخت.
این مراسم از ساعت ۱۳ فردا آغاز خواهد شد و محل برگزاری آن، تالار شهید چمران دانشکده فنی اعلام شده که در ضلع غربی پردیس مرکزی دانشگاه تهران، مجاور خیابان ۱۶ آذر، واقع شده است.
گفتنی است انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی که برگزارکننده‌ی این برنامه است، خواستار سخنرانی سیدمحمد خاتمی در جمع دانشجویان در مراسم ۱۶ آذر بود، که با مخالفت مسئولان دانشگاه تهران روبه‌رو شد

دستگيری چند فوتباليست معروف در چند پارتی شبانه

در پی متلاشی شدن چند پارتی شبانه در شمال تهران چند تن از ورزشکاران معروف توسط پليس دستگير شدند.
مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با تاييد اين خبر به ايسنا، اعلام کرد : طی ۴۸ ساعت گذشته حدود چهار پارتی در شمال تهران توسط پليس تهران  بزرگ شناسايی و متلاشی شد که در هر پارتی حدود ۵۰ نفر دستگير شدند

احضار باقی برای اجرای حکم زندان

مژگان مدرس علوم - جرس: عمادالدين باقی نويسنده، پژوهشگر و فعال حقوق بشر، پس از تحمل چهار سال و نيم به اتهامات سياسی، مطبوعاتی و حقوق بشری بار ديگر برای اجرای حکم شش سال حبس به زندان فرا خوانده شد. فاطمه کمالی همسر آقای باقی در خصوص مراجعه امروز ايشان برای اجرای حکم به "جرس" می گويد: " امروز در ابتدا برای پرونده ديگرشان به دادگاه انقلاب مراجعه کرديم و در آنجا از اجرای احکام سوال کرديم که اطلاع نداشتند و گفتند بايد به دادسرای زندان اوين مراجعه کنيد. بعد به زندان اوين مراجعه و با وی خداحافظی کرديم."
عمادالدين باقی، در تاريخ ٧ دی ۱۳۸۸ ماه از سوی وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران، بازداشت و به زندان اوين انتقال يافت. وی در اول تيرماه سال جاری از زندان با سپردن وثيقه آزاد شد. وی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران در ارتباط با پرونده انجمن دفاع از حقوق زندانيان به يک سال زندان و پنج سال محروميت از فعاليت‌های مطبوعاتی و مدنی، و از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب انقلاب اسلامی تهران، برای مصاحبه با آيت‌الله منتظری و پخش آن از سوی تلويزيون فارسی بی بی سی به شش سال زندان محکوم شده است. باقی در دوره گذشته بازداشت و دوره اخير به دليل قرار گرفتن در سلول بسته دچار عارضه تنفسی و تشديد
بيماری ديسک کمر شد که به همين دليل با نظر بهداری زندان اوين چند نوبت به بيمارستان منتقل شد

نماينده مجلس: بنزين توليد شده در ايران، سرطان‌زا و پرهزينه است

عسگر جلاليان، عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي، توليد بنزين در پالايشگاههاي ايران را، غير استاندارد خوانده و گفته است كه اين نحوه توليد بنزين، نه تنها هزينه بالاتري دارد، بلكه براي مصرف كنندگان در صورت تماس با آن خطرناك و سرطان زا است
اين نماينده مجلس  روز  سه شنبه در مطلبي با عنوان «خودكفايي بنزين به چه قيمتي» در وب سايت خبر آنلاين، تصريح كرده است: «دولت براي بر طرف كردن كمبود بنزين بهتر است به جاي تغيير غير كاربري غير معقول پالايشگاه هاي موجود به فكر سرمايه‌گذري در ساخت پالايشگاه ها باشد».






امام جمعه ها برای ایدز خطبه بخوانند

در آخرین آمار و اطلاعاتی که مرکز بهداشت استان قم اعلام کرده، در این شهر 450 مرد و 50 زن مبتلا به ایدز شناسائی و ثبت شده اند. همچنین، تاکنون 90 نفر براثر ایدز در قم درگذشته اند.در نمایشگاه “روبان قرمز” که به مناسبت روز جهانی ایدز در درمانگاه حرمی قم دایر شد، شمار رسمی و ثبت شده مبتلایان به ایدز در ایران ۲۲ هزار نفر است. در همین مراسم بی آنکه ذکر دلیل شود اعلام شد که جمعیت جوان قم آسیب‌پذیر و بیشتر در معرض خطر ابتلا به ایدز است. باید تمرکز  روی جوانان استان بیشتر شود. همچنین اعلام شد که دلیل گسترش ایدز در قم و در ایران ارتباطات جنسی و غیر معمولی (لواط) است. البته میزان زنان مبتلا به بیماری ایدز نیز رو به افزایش است. برای جلوگیری از گسترش ایدز در جمهوری اسلامی باید مراجع و مسئولان و هرکسی که به نوعی با مردم در ارتباط است  کمک کنند

درخواست مجازات اعدام برای بر هم زنندگان طرح هدفمندی یارانه ها

ساری - خبرگزاری مهر: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه قضایی و مسئولان اجرایی کشور باید با افراد و عوامل سازمان یافته ای که قصد برهم زدن و تخریب در اجرای طرح هدفمندکردن یارانه ها را دارند، مجازات اعدام در نظر بگیرد
عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو با خبرنگار مهر در آمل اظهار داشت: طرح هدفمند کردن یارانه ها در کشورمان به یک قانون تبدیل شده و همه باید در اجرای قانون همکاری کنند.
وی افزود: در اجرای این طرح و قانون نوپای کشور، دستگاه های نظارتی نظیر تعزیرات حکومتی، دادگاه های عمومی و انقلاب و اصناف در نظارت و بازرسی از واحدها نقش تعیین کننده و وظیفه مهمی دارند.
یوسفیان با بیان اینکه اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها، مسئله عدالت و شعار اصلی نظام است، تصریح کرد: این طرح  با موجودیت بخش اقتصادی نظام گره خورده و نمی توان این بخش از نظام را فراموش کرد.
وی تاکید کرد: در اجرای این طرح مهم و انقلابی، نباید به خاطر چند نفر رفاه طلب و فرصت طلب که قصد اختلال و بی نظمی دارند کوتاه آمد بلکه باید با آنان قاطعانه برخورد و حتی مجازات اعدام را برای آنان به مرحله اجرا گذاشت.

وکیل باید مورد اعتماد زندانی باشد نه قاضی

دکتر یزدی در حال حاضر و در سن ۸۰ سالگی، سالمندترین زندانی سیاسی محسوب می‏شود که از بیماری‏های سرطان پروستات و عوارض جراحی قلب در زندان رنج می‏برد.تاکنون چندین بیانیه در حمایت از آزادی او، از طرف فعالان سیاسی- اجتماعی منتشر شده و روز پنجشنبه۱۱ آذر نیز بیانیه‏ای به امضای چهره‏های سرشناس سیاسی در داخل و برخی خانواده‏های زندانیان سیاسی منتشر شد که نسبت به حفظ جان و تضمین سلامت او، به عنوان یک شخصیت ملی، هشدار داده بود.
محمد رضا خاتمی، زهرا رهنورد، عزت‏الله سحابی، مصطفی معین، حسین شاه‏حسینی و فرخ‏السادات محتشمی‏پور ازجمله امضاکنندگان این بیانیه هستند.از سوی دیگر، دیروز اعلام شد که قاضی صلواتی، مسئول رسیدگی به پرونده‏ی متهمان حوادث پس از انتخابات، وکالت‏نامه‏ی رسمی فریده‏ غیرت، وکیل دکتر یزدی را برای دفاع از وی نپذیرفته است.
در گفت‏وگو با شیرین عبادی، حقوقدان و فعال سرشناس حقوق بشر، به مسائل مرتبط با پرونده‏ی دکتر یزدی و موارد نظیر آن پرداخته‏ام.اولین پرسش من از وی در مورد عدم پذیرش وکالت‏نامه‏ی فریده غیرت از جانب دادگاه است و این‏که آیا چنین مواردی در قوانین دادرسی ایران پیش‏بینی شده است؟
شیرین عبادی: تحت هیچ شرایطی، هیچ قانونی در بین نیست. چنین چیزی نیست و وکیل باید مورد اعتماد موکل باشد. هر متهمی حق دارد دو وکیل داشته باشد و وکلا را خودش باید انتخاب کند و مورد اعتماد خودش هم باشد.
پس چنین امری تاکنون در قوه‏ی قضاییه سابقه نداشته است چون طبق گفته‏ی شما، با قوانین دادرسی منافات دارد.
از زمانی که آقای مرتضوی دادستان تهران شدند، رویه‏ی نامعمول و غیرقانونی‏ای را باب کردند به این شکل که در مورد متهمین سیاسی، گاهی از اوقات، ایشان اعمال نفوذ می‏کردند و می‏گفتند این وکیل نباید دخالت کند و متهمین را مجبور به تعیین وکلایی می‌کردند که مورد نظر خود دادگاه بود.
در موارد متعددی هم مانع از این شده بودند که من و برخی از وکلای «کانون مدافعان حقوق بشر»، وکالت متهمی را قبول کنیم. از جمله در مورد پرونده‏ی رکسانا که یک خبرنگار ایرانی- امریکایی بود، قاضی حداد که معاون امنیتی مرتضوی بود، به صراحت گفت: «عبادی و سلطانی حق ندارند وکالت این پرونده را قبول کنند.» درنتیجه متهم را مجبور کردند که وکیل دیگری انتخاب کند.
موارد بسیار متعددی از این رفتار خلاف قانون، در مورد خودم و وکلای کانون مدافعان حقوق بشر دارم و آقای مرتضوی و بعد جانشین ایشان و بازپرس‏های امنیتی، همواره به متهمین می‏گفتند: «اگر از وکلای مدافع حقوق بشر، کسی را انتخاب کنید، ۱۰ سال به حبس شما اضافه خواهد شد.»
آیا این نکته فقط در مورد وکلایی بود که در کانون مدافعان حقوق بشر فعالیت می‏کردند؟
این حساسیت‏ها بود و خلاف قانون هم هست، اما متأسفانه بعد از اتفاق‌هایی که در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته افتاد، این حساسیت گسترش پیدا کرد و حتی به وکلایی که عضو کانون مدافعان حقوق بشر نبودند نیز سرایت کرد.
به عنوان نمونه‏ می‏بینیم که خانم غیرت که یک وکیل شناخته‏شده و شجاع ایرانی هستند، وقتی جلو می‏روند، دادستان و بازپرس وکالت ایشان را قبول نمی‏کنند و حاضر نیستند که نامه‌ی او را روی پرونده بگذارند.
این رفتار تماماً خلاف قانون است و نشان از عدم استقلال قوه‏ی قضاییه دارد. زیراکه دادستان مایل نیست وکیلی که جلو می‏‏آید و کار می‏کند، بتواند ثابت کند که کیفرخواست بیهوده بوده و برخلاف قانون، موکل او را در زندان نگاه داشته‏اند.

با اخبار و اطلاعاتی که دارید، وضعیت قوه‏ی قضاییه و نحوه‏ی رسیدگی به پرونده‏ها را نسبت به دورانی که در ایران کار می‏کردید، چگونه ارزیابی می‏کنید؟ فضا بازهم بدتر شده؟ یا همان فضای گذشته است؟ افق روزهای آینده چیست؟ همان‏طور که مطلع هستید، این روزها تعدادی از دستگیرشدگان حوادث پس از انتخابات را آزاد کرده‏اند. ارزیابی شما از این مسئله چیست؟
وضعیت قوه‏ی قضاییه، متأسفانه بعد از انقلاب، در ایران روزبه‏روز بدتر شد؛ تا حدی که زمانی که آقای شاهرودی رئیس قوه‏ی قضاییه شدند، به صراحت گفتند: «من ویرانه‏ای را تحویل گرفتم.» بایستی بگویم که ویرانه‏تر آن را تحویل آقای لاریجانی دادند و آقای لاریجانی، کاملاً استقلال قوه‏ی قضاییه را از بین بردند و آن را تبدیل به یکی از ادارات قوه‏ی مجریه کردند.
آزادی چند زندانی سیاسی، در قبال تعداد بسیار زیاد افرادی که در زندان هستند، نشان از تغییر موضع قوه‏ی قضاییه ندارد. زیرا که تعدادی از این افراد، کسانی هستند که فقط چند هفته به آزادی‏شان باقی مانده بود. یعنی اگر عفو هم به آنها نمی‏خورد، در شرایط معمول، بعد از چند هفته آزاد می‏شدند. تعدادی دیگر، افرادی هستند که اساساً بیهوده و خلاف قانون دستگیر شده‏اند. یعنی جهت سیاسی نداشتند. رهگذری بوده در خیابان و داشته به خانه‏اش می‏رفته، فکر کرده‏اند در تظاهرات شرکت کرده است. به همین دلیل، بعد از این‏که مدتی او را بی‏گناه در زندان نگاه داشتند، آزادش کردند.
هیچ‏یک از افرادی که سمت و سوی سیاسی‏ در آنها مشاهده می‏شود، نه تنها آزاد نشده‏اند، بلکه حتی به مرخصی هم نیامده‏اند. به عنوان مثال، آقای زیدآبادی حتی یک روز هم نتوانسته مرخصی بگیرد. آقای کبودوند بیمار است و حتی برای درمان بیماری هم به او اجازه‏ی مرخصی داده نمی‏شود. آقای اسانلو به شدت بیمار است و اجازه‏ی مرخصی به او نمی‏دهند و بسیاری دیگر.
در حالتی که به زندانیان سیاسی ما که بیمارند، حتی اجازه‏ی مرخصی داده نمی‏شود، آزاد کردن چند زندانی، صرفاً یک نمایش مسخره است برای این‏که آقای لاریجانی که راجع به حقوق بشر در ایران صحبت می‏کنند، آن را به عنوان یک امتیاز برای دولت ایران مطرح کند و عنوان کند که ۵۰ زندانی سیاسی را آزاد کرده‏اند.
من در همین‏جا اعلام می‏کنم که آزادی اینها، کوچک‏ترین بهایی در جهت پیشرفت قوه‏ی قضاییه ندارد. خوشحالم که تعدادی آدم بی‏گناه آزاد شده‏اند، ولیکن نشانه‏ای از بهبود و استقلال قوه‏ی قضاییه نیست.
شما تاکنون دو بیانیه را برای آزادی ابراهیم یزدی امضا کرده‏اید. در ایران هم امروز تعدادی از فعالان سیاسی شناخته شده، مانند محمدرضا خاتمی، زهرا رهنورد، عزت‌الله سحابی، مصطفی معین، فرخ‌السادات محتشمی‏پور و دیگران در همین زمینه بیانیه‏ای را امضا کرده‏اند و در مورد ادامه‏ی بازداشت ابراهیم یزدی هشدار داده‏اند. در حال حاضر چه ویژگی‏ای در وضعیت او وجود دارد؟
آقای یزدی سالخورده‏ترین زندانی‏ سیاسی فعلی هستند که الان بیمارند. ضمن این‏که دستگیری مجدد ایشان هم مانند دستگیری‏های قبلی، کاملاً برخلاف قانون بوده است. علت دستگیری ایشان این بوده که روز جمعه در منزل یکی از دوستان‏شان در اصفهان، نمازی را به جماعت می‏خواندند. گویا خواندن نماز می‏بایستی با کسب مجوز دولتی باشد.
به‏هرحال ایشان را بی‏گناه دستگیر کرده‏اند و حال ایشان خوب نیست. برای این‏که از سرطان پروستات رنج می‏برند و به‏تازگی نیز عمل جراحی قلب داشتند. ضمناً یاد‏آور می‏شوم، بار اولی که آقای یزدی را در ابتدای مسائل انتخابات ریاست جمهوری دستگیر کردند، ایشان در بیمارستان بستری بودند و سرم به دست‏شان وصل بود. مأمورین امنیتی آمدند، سرم را از دست ایشان کشیدند و ایشان را به زندان بردند. این‏چنین رفتاری، واقعاً شرم‏آور است.