۱۳۸۷ آذر ۲, شنبه

روز شنبه ارشدترين سازمان مذهبي در مالزي اعلام كرد كه يوگا براي مسلمانان ممنوع است


ما بر اين باوريم كه يوگا، ريشه در هندوئيسم دارد؛ مجموعه‌اي از تمرينات جسماني و عناصر مذهبي مانند ذكر و عبادت با هدف رسيدن به آرامش دروني و سرانجام يكي شدن با خداست. اين جريان براي ما قابل قبول نيست، چراكه اين كار مي‌تواند باعث نابودي ايمان يك فرد مسلمان شود.»
روز شنبه ارشدترين سازمان مذهبي در مالزي اعلام كرد كه يوگا براي مسلمانان ممنوع است و ادامه داد كه اين ورزش جسماني هندي همراه با آموزه‌هايي از هندوئيسم است كه مي‌تواند براي اسلام خطرناك باشد.
شوراي ملي فتوا كه وظيفه قانونمند كردن چگونگي عمل مسلمانان به اعتقاداتشان را دارد، در فتوايي كه منتشر كرده، اعلام نمود كه يوگا، تنها شامل تمرين‌هاي بدني نبوده و عناصر مذهبي روحاني هندو نيز همراه با ذكر و عبادت از اجزاي آن به شمار مي‌روند.

موافقت عربستان با اعطاي پناهندگي سياسي به ملا محمد عمر


دانمارك نيوز:- پايگاه اينترنتي روز شنبه نوشت: عربستان موافقت خود را با اعطاي پناهندگي سياسي به ملا محمد عمر رهبر فراري طالبان اعلام كرده است.
اين نشريه به نقل از محافل دولتي در كابل نوشت، ملك عبدالله پادشاه عربستان با درخواست حامد كرزي رييس جمهور افغانستان مبني بر اعطاي پناهندگي سياسي به ملا عمر موافقت كرده است.
پايگاه اينترنتي اين نشريه، علت موافقت عربستان با اعطاي پناهندگي به ملا محمد عمر را اصرار رييس جمهور افغانستان و آمريكا اعلام كرده است.
به نوشته نشريه مذكور، كرزي اميدوار است با اين اقدام تحركي در روند صلح و كاهش مناقشات نظامي در افغانستان ايجاد شود.
رييس جمهور افغانستان اعلام كرده است كه ملا محمد عمر مي‌تواند آزادانه از اين كشور راهي عربستان شود.
كارشناسان اطلاعاتي معتقدند كه ملا محمد عمر تحت پوشش سرويس اطلاعاتي پاكستان در اين كشور حضور دارد.
Saudi-Arabien afviser asyl til Taleban-leder
Det tyske magasin Der Spiegel hævder, at Saudi-Arabien har givet mullah Mohammad Omar asyl

دانمارك مشاركت خود را در افغانستان دوبرابر مي كند

پر استيگ مولر وزير امور خارجه دانمارک روز شنبه در ديدار از کابل حمايت مالي و نظامي بيشتر کشورش را از افغانستان اعلام کرد. مولر پس از ديدار با رنگين دادفر سپتنا همتاي افغان خود به خبرنگاران گفت ما مبلغي را که به بازسازي و توسعه اختصاص دارد دو برابر خواهيم کرد. ما همچنين نيروي بيشتري به افغانستان خواهيم فرستاد. مولر در عين حال شمار نظامياني را که در ژانويه دوهزار ونه به افغانستان اعزام خواهند شد مشخص نکرد اما افزود پارلمان اين کشور راهبرد جديدي را براي حمايت از افغانستان اتخاذ مي کند. دانمارک دويست وچهل ونه ميليون دلار امريکا براي کمک به افغانستان اختصاص داده است . حدود هفتصد وهشتاد نيروي دانمارکي در افغانستان مستقر هستند که اکثر اين نيروها در درون يگان هاي غير نظامي و نظامي گروه بازسازي استاني در چارچوب نيروي بين المللي کمک به برقراري امنيت در افغانستان ايساف فعاليت مي کنند. به گزارش دانمارك نيوز:از کابل ،وزير امور خارجه دانمارک همچنين اعلام کرد کشورش به کمک هاي خود به افغانستان در زمينه هاي اموزشي ،‌بهداشتي و اموزش نيروهاي پليس افغانستان ادامه خواهد داد.

بارش برف اتریش ها را غافلگير كرد





عکس زیبا از غروب دانمارک

Snebyge set fra Solrød Strand den 21/11 2008