۱۳۸۹ آذر ۹, سه‌شنبه

آیت الله خامنه ای در نزدیکی مرگ

Wikileaks: Ayatollah Khamenei døden nær

30. nov. 2010 02.14 Udland
Irans magtfulde øverste leder, ayatollah Ali Khamenei, kan være døden nær.
Det er officielle amerikanske dokumenter, som WikiLeaks netop har frigivet, der omtaler ayatollahens alvorlige kræftsygdom. Ifølge den britiske avis Telegraph beskriver filerne Khameneis helbred som så skidt, at han kan være død "inden for måneder".
Oplysninger stammer fra det amerikanske konsulat i den tyrkiske hovedstad, Istanbul. I dokumenterne bliver en forretningsmand med tætte forbindelser til den tidligere iranske præsident Hashemi Rafsanjani citeret for at sige, at Khamenei er ramt af en slem form for leukæmi.
- Khamenei dør sandsynligvis inden for måneder, står der papiret fra august 2009.
Lever stadigForudsigelsen har dog vist sig ikke helt at holde stik, da Khamenei stadig er i live.
WikiLeaks påbegyndte søndag den gradvise offentliggørelse af i alt godt 250.000 dokumenter, der særligt stammer fra den amerikanske udenrigstjeneste. Der er allerede kommet flere historier frem, som har Iran i en central rolle.
Blandt andet bliver det beskrevet, at den saudiarabiske konge angiveligt har opfordret USA til at angribe Iran og dets atominstallationer.
Det hedder sig også i andre dokumenter, at Nordkorea har solgt Iran avancerede raketter, der kan nå Vesteuropa.

تا ساعاتی دیگر انسانیت ما پای چوبه دار می رقصد

آخرین کلام های شهلا جاهد در آخرین دقایق زندگی

خطر اعدام شهلا جاهد جدی است باید بپا خاست مینا احدی

شهلا جاهد فردا اعدام می‌شود

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران می‌گوید پرونده شهلا جاهد، متهم به قتل همسر ناصر محمدخانی چندین بار در محاکم قضایی رسیدگی شده است و  وی سحرگاه فردا چهارشنبه اعدام می شود.
آقای جعفری دولت‌آبادی که امروز در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت افزود: در برخي از سايت‌ها مشاهده كرده‌ام كه برخي از افراد در رابطه با پرونده شهلا جاهد شبهاتي را مطرح مي‌كنند كه بايد به آن‌ها بگويم اين شبهات صحت ندارد، زيرا محكوم اعتراف صريح داشته است.
عبدالصمد خرمشاهي، وكيل مدافع شهلا جاهد نیز با تایید این خبر گفت: صبح امروز به واحد اجراي احكام رفتم و زمان اجراي حكم به من ابلاغ شد.
وی افزود: مسئولين واحد اجراي احكام دادسرا ضمن ابلاغ زمان اجراي حكم گفتند،   قرار است اين حكم سحرگاه فردا در محوطه زندان اوين اجرا شود  

شیرخشک نوزادی آلوده است، به بچه ها ندهید

پری محصل فرد" عضو هیات مدیره مرکز همکاریهای امور دام در گفتگو با خبرنگار ایانا گفت: هرچند از ابتدای سال جاری دولت با اعمال تعرفه 90 درصدی از واردات شیر خشک به کشور جلوگیری کرده است، اما واقعیت آن است که واردات شیر خشک در قالب شیر خشک نوزادی به کشور همچنان ادامه دارد. فعلا حجم قابل توجهی از شیر خشک قاچاق از مرزهای شمالی کشور و از چین در قالب شیر خشک نوزاد با تعرفه 10 درصدی وارد کشور می شود.
نه آن مقام گفت و نه خبرگزاری ها اشاره کردند که این شیرخشک از چین وارد می شود و وارد کنندگان ایرانی که شرکت های وابسته به سپاه اند، بخش زیادی از شیرخشکی که اجازه توزیع آن در خود چین متوقف شده را به بهانه مقابله با تحریم ها وارد ایران کرده اند.
این شیر خشک پس از آن که در چین باعث بیماری 104 نوزاد و مرگ چند نوزاد شد تحت کنترل و بازبینی قرار گرفت و توزیع آن متوقف شد. 
شیرخشکی که وارد شد، به ادعای دولت با سوبسید دولتی جهت مصرف نوزادان پخش می شود. روی آنها نوشته شده  "تهیه شده از شیر گاو ". این شیر، نوعی پودر صنعتی است. مانند پنیر صنعتی که اخیرا مشخص شده در هلند تولید شده و در تمام اروپا توزیع می شود. طعم پنیر دارد، اما پنیر صنعتی است و بویژه در رستوران هائی که پیتزا تهیه می کنند مصرف می شود و در پیتزاهای ارزان و آماده ای که در فروشگاه های زنجیره ای در اروپا عرضه می شود نیز از همین پنیر استفاده شده است. دور از انتظار نیست که از همین نوع پنیر هم برای مقابله با تحریم ها وارد ایران کرده باشند.
گفته می شود در ایران، با استفاده از پودر شیر وارداتی و افزودن ماده ای بنام "ملانین" شیر و ماست و پنیر نیز تولید شده است.

خجالت آور است. حاصل 5 سال بی کفایتی این نامرد این وضع و حال و بیکاری و گرانی و اعتیاد جوانها و فساد لجام گسیخته شده

بزرگي گفت در كودكي آرزويم اين بود كه جهاني را تغيير دهم در جواني گفتم نه جهان زياد است كشورم را تغيير ميدهم در ميانسالي گفتم بهتر است شهرم را تغيير دهم و در پيري در يافتم كه هيچگاه نتوانستم به آرزويم برسم و ايكاش آرزويم اين بود كه خودم را تغيير دهم شايد اينطور ميتوانستم جهاني را تغيير دهم
حالا محمود جون تو يارانه هاش مونده اونوقت ميخواست جهان را مديريت كنه
اگر يه سر به همين مالزي كه هيچي نداشته و در عرض 50 سال مردمش از بالاي درخت اومدن و در بهترين وضعيت زندگي ميكنند اولا" از زندگي پشيمون ميشيد و ....
انساني مثل مهاتمير محمد بريد ببينيد چكار كرده تازه جالبه سه تا دين مختلف در كنار هم بدون هيچ مكلي دراند بخوبي و خوشي زندگي ميكنند و لي در اين مملكت به ظاهر همه شيعه هر روزي يه عده عده ديگه رو غير اصولگرا فتنه گر و.. خجالت هم خوب چيزيست
خلايق هر چه لايق

کاش کسی بود که از مردم ایران هم در این چند سال عکس می گرفت تا مشخص شود این مردم بیشتر پیر شده اند یا آقای احمدی نژاد

در سال 85 هاله نور ايشان كمرنگ ميباشد. اما به علت خدمات بي شايبه تا سال 89 هاله نور مشهودتر و پررنگتر شده است
ما كه رازي نيستيم ايشان اينقدر زحمت بكشند خودشان اسرار دارند يارانه را هدفمند كنند- بنزين را ازاد كنند و غيره در ضمن يك نگاهي به مردم بياندازيد ببينيد چقدر در دوره اقاي احمدي نژاد شكسته شدند

ترافیک اسلحه ایران در افریقا

یک حادثه قاچاق اسلحه که یک شاخه خاص از سپاه پاسداران و سپاه قدس در آن دست داشتند، چندین هفته است که میان تهران و دو کشور افریقا یعنی نیجریه و گامبیا مساله ایجاد می‌کند؛ ایران که به دنبال جلب حمایت کشورهای خارجی بود سعی می‌کرد همراهی گامبیا را بدست بیاورد. گامبیا روز سه شنبه ۲۳ نوامبر از قطع روابط دیپلماتیک با ایران خبر دارد و از تمامی نمایندگان ایران خواست که ظرف چهل و هشت ساعت گامبیا را ترک کنند.
نیجریه هم روز ۱۲ نوامبر به شورای امنیت سازمان ملل به صورت رسمی اطلاع داد که به احتمال زیاد ایران یکی از قطعنامه‌های سازمان ملل در سال ۲۰۰۷ برای منع صدور سلاح را زیرپا گذاشته است.
همه‌چیز روز ۲۶ اکتبر زمانی شروع شد که ماموران گمرگ نیجریه در بندر لاگوس یک کشتی حامل اسلحه را توقیف کردند. در سیزده کانتینر، موشک، اسلحه اتوماتیک، نارنجک، خمپاره‌انداز و مهمات وجود داشت. همه این تجهیزات هم از ایران می‌آمد و کانتینرها هم در بندرعباس بار زده شده بودند و بعد با کشتی یک شرکت حمل و نقل فرانسوی به سمت افریقا فرستاده شده بودند. این شرکت به سرعت تصریح کرد که کانتینرها تحت عنوان «جعبه‌های پشم شیشه و تخته‌های سنگی» ثبت شده بودند و مسئولیتشان به فردی ایرانی بوده که نامش در هیچ لیست تحریم سازمان ملل وجود ندارد

کلینتون ایران را خطری منطقه ای دانست

هیلاری کلینتون در عین حال ضمن محکوم کردن اقدام ویکی لیکس، آنرا حمله به جامعه بین المللی خواند.
وی این سخنان را روز دوشنبه (۲۹ نوامبر) پس از دیدار با احمد داود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، در یک کنفرانس خبری در واشنگتن، بیان کرد.
خانم کلینتون گفت اطلاعاتی که به پیام های دیپلماتیک درز کرده نسبت داده شده نشان می دهد: "در نگاه بسیاری از کشورهای همسایه ایران، (این کشور) خطری جدی بوده و فرای منطقه نیز یک نگرانی جدیست."
وی افزود: "در هر جلسه ای که در سراسر جهان شرکت می کنم چیزی که مطرح می شود نگرانی درباره اقدامات و مقاصد ایران است."
مقام های ارشد جمهوری اسلامی ضمن رد این اتهام، حضور نظامی آمریکا در منطقه را عامل بی ثباتی خاورمیانه می دانند

فراخوان جوانان اصلاح‌طلب برای سر دادن فریاد “الله اکبر” در شب ۱۶ آذر

فراخوان جوانان اصلاح‌طلب برای سر دادن فریاد “الله اکبر” در شب ۱۶ آذر- گروهی از جوانان اصلاح طلب و سبز در بیانیه‌ای به مناسبت فرا رسیدن ۱۶ آذر از مردم دعوت کرده‌اند تا با فریاد الله‌اکبر در این شب، ضمن اعتراض به تهدید رهبران جنبش سبز، حمایت خود از زندانیان سیاسی را نشان دهند. به گزارش تحول سبز، این جوانان سبز دربخشی از این بیانیه آورده اند: ما جوانان سبز ایرانی از همه ملت ایران دعوت می کنیم همگام و همنوا با دانشجویان مبارز ایرانی در شب ۱۶ آذر راس ساعت ۹ شب با     ندای الله اکبر خود بر پشت بامه