۱۳۹۱ خرداد ۲۳, سه‌شنبه

آنها که نان را گران کردند از شکم فقرا بی خبرند

وی از گرانی نان، به عنوان مهمترین «گرانی» یاد کرد و افزود: حساسیت اجتماعی درمورد اصلی ترین خوراک کارگران، بالا است اما برخی مسئولان درباره آن چیزی نمی​گویند. آیا فقرا باید نان خشک و غذای گندیده اغنیا را مصرف کنند؟ آیا آنها خبر از شکم گرسنه فقرا ندارند؟ آنها که چنین می​کنند، درد گرسنگی ندارند و از 15 میلیون جمعیت فقیر خبر ندارند؟ با چه توجیهی به افزایش 30 درصدی نان پرداخته​اند؟ اینگونه قرار بود یارانه نان را پرداخت کنند که به اقشار آسیب پذیر، خدشه ای وارد نشود؟

تاج‌زاده خامنه‌ای را مسئول شرایط کنونی کشور دانست

مصطفی تاج‌زاده، زندانی سیاسی، طی نامه‌ای سرگشاده به آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، به‌مسئولیت مستقیم او در رسیدن کشور به شرایط امروز اشاره کرد. به گزارش کلمه، تاج‌زاده در این نامه یادآور شده که شرایط موجود و نحوه برخورد با ناراضیان براساس تصمیم رهبری سامان یافته است.این فعال جنبش سبز در این نامه که با عنوان "ابهام‌های بی‌پاسخ" منتشر ساخته، خواستار پاسخ‌گویی رهبری درباره "تناقض‌های متعدد موجود در ادعا و عمل‌کرد حاکمیت جمهوری اسلامی" در چند سال اخیر شده است.

نسرین ستوده از پشت شیشه‌ی زندان در دیدار با فرزندان‌اش

نسرین ستوده ،وکیل دادگستری، از شهریور ۱۳۸۹ (سپتامبر ۲۰۱۰) در زندان اوین زندانی است. او به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به شش سال حبس محکوم شده است این تنها دقیقه ای است از ملاقات او با دو فرزندش از پشت میله‌های زندان

حمله ماموران زندان به بند ۳۵۰ | انتقال شش زندانی سیاسی بند ۳۵۰ اوین به انفرادی

براساس این گزارش بهمن احمدی امویی، سعید جلالی‌فر، فرشاد قربان‌پور، آرش سقر، سعید متین‌پور و جواد علیخانی در مراسم سالگرد درگذشت رضا هدی صابر شرکت کرده بودند که با حمله نیروهای گارد ویژه به انفرادی منتقل شدند.
کلمه گزارش داد که مراسم سالگرد درگذشت رضا هدی صابر با حمله نیروهای گارد ویژه به بند ۳۵۰ اوین و قطع برق توسط ماموران امنیتی نیمه تمام ماند.
طبق این گزارش عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، دستور حمله به زندانیان بند ۳۵۰ اوین را صادر کرده بود.
رضا هدی صابر، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی ملی‌-مذهبی بود که از ۱۲ خرداد سال گذشته همراه با امیرخسرو دلیر ثانی در اعتراض به تهاجم منجر به مرگ هاله سحابی دست به اعتصاب غذا زد و در ۲۱ خرداد در بیمارستان مدرس جان باخت.
پزشکان بیمارستان مدرس، دلیل درگذشت آقای صابر را دیر رساندن این زندانی به بیمارستان اعلام کردند اما رئیس بهداری زندان اوین در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا، این گفته‌ها را انکار کرد.
انتقال شش زندانی سیاسی اوین به انفرادی در شرایطی گزارش شده که پیش از این محمود هاشمی شاهرودی، رئیس سابق قوه قضائیه، گفته بود که نگهداری متهم در سلول انفرادی «وجاهت قانونی ندارد.»

جنبش سبز بی شک یکی از پربارترین و عمیق ترین و تاثیر گذارترین حرکت های اجتماعی تاریخ معاصر ایران است

برای جشن تولد همه چیزهای قشنگ می نویسند. وقتی جشن بر پا می شود، حتی خیلی ها همه کاستی را به فراموشی می سپارند و فقط از خوبی ها می گویند و شادی می کنند تا باز یک سال بگذرد و باز جشنی و سروری و گرامیداشتی.
جنبش سبز بی شک یکی از پربارترین و عمیق ترین و تاثیر گذارترین حرکت های اجتماعی تاریخ معاصر ایران است. جنبشی که از  دل یک انتخابات تاریخی و پرشکوه سر برآورد، ریشه دواند و سه ساله شد.