۱۳۹۲ فروردین ۲۹, پنجشنبه

هرانا؛ یورش گارد زندان رجایی شهر به بند زندانیان سیاسی/ اعلام اعتصاب عمومی


عصر امروز ماموران گارد ضد شورش با حمله به سالن ۱۲ بند ۴ زندان رجایی شهر اقدام به تفتیش محل و توهین و فحاشی به زندانیان نمودند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این حمله در ساعت سه و نیم عصر پس از ملاقات زندانیان با خانواده‌هایشان صورت گرفت، ماموران با حضور مسئولین زندان اقدام به تخریب لوازم زندانیان کردند که این امر موجب واکنش زندانیان سیاسی شد.
زندانیان سیاسی با شعار‌های پی در پی به حضور ماموران و توهین و فحاشی ایشان اعتراض کردند و ساعاتی پیش با تصمیم عمومی اعلام کردند غذای زندان را تا اطلاع ثانوی تحویل نخواهند گرفت.
در یورش ماموران گارد زندان یک زندانی به نام نامق محمودی مورد ضرب و شتم گارد قرار گرفت و زندانیان نیز با شعار مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر به این اقدام ماموران اعتراض کردند

سایتهای دعوت از خاتمی فیلتر شدند


دو سایت اصلی ستاد "آفتاب صبح امید" که در حمایت از کاندیداتوری محمد خاتمی کمتر از 10 روز پیش آغاز به کار کرده بودند فیلتر شدند.
سایت www.salamkhatami.com که برای جمع آوری امضا در حمایت از کاندیداتوری سید محمد خاتمی تشکیل شده بود 9 روز پس از آغاز به کار با فیلترینگ دولت مواجه شد و دسترسی عادی به آن در ایران مسدود شد. همچنین سایت اطلاع رسانی www.salamkhatami.org که به منظور پوشش اخبار مرتبط با کاندیداتوری محمد خاتمی و با انتشار بیانیه ستاد جوانان اصلاح طلب آغاز به کار کرده بود، بعد از 4 روز توسط وزارت ارتباطات فیلتر شد.
این درحالیست که مطابق آخزین نظرسنجی یک نهاد امنیتی، منتشر شده توسط سایت بازتاب، خاتمی از بیشترین اقبال در میان رای دهندگان برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری برخوردار است. با اینحال سایت های خبری "کاندیداهای یک درصدی" که از ماه ها قبل برنامه انتخاباتی خودشان را آغاز کرده  بودند بدون این تبعیض رسانه ای فعالیت می کنند.
از جمله سایت های خبری "کاندیداهای یک درصدی" می توان به "رجانیوز" ارگان جنگ روانی جریان رادیکال جبهه پایداری اشاره کرد که کاندیدای آنها - کامران باقری لنکرانی - در این نظرسنجی تنها نیم درصد آرا را به خودش اختصاص داده بود.
 کمیته اطلاع رسانی ستاد آفتاب صبح امید  اعلام کرده که علی رغم تمام این تبعیض های حاکمیتی به فعالیت خود ادامه می دهد و در این راه تنها مستهظر به حمایت مردم خوب ایران و طرفداران بی شمار محمد خاتمی است و از اصول گرایان منصف هم می خواهد نسبت به این دوگانگی و ضدیت با فرامین مقام رهبری در برگزاری یک انتخابات آزاد، سالم و رقابتی، معترض باشند

طرح سنای آمریکا برای یاری به اسرائيل مقابل ایران


79 نماینده دموکرات و جمهور‌ی‌خواه سنای آمریکا طرحی تهیه کرده‌اند که دولت آمریکا را ملزم می‌کند در صورت حمله نظامی اسرائيل به ایران، از نظر سیاسی، اقتصادی و نظامی کنار این کشور قرار گیرد.
در ۶۵مین سالگرد تاسیس کشور اسرائیل، کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا  AIPAC طرحی تهیه کرده که بر اساس آن اگر اسرائیل مجبور شود برای دفاع از تمامیت ارضی، مردم و موجودیت خود دست به عملیات نظامی علیه ایران بزند، آمریکا موظف است از لحاظ سیاسی، اقتصادی و نظامی به اسرائيل کمک کند.
به گزارش وب سایت "اورشلیم پست" روبرت مندنز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و سناتور لیندزی گراهام از حامیان این طرح هستند که توسط یک گروه ۷۹ نفره از هردو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات تهیه شده است.این طرح همچنین تاکید می‌کند که دولت آمریکا باید برای جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح اتمی متعهد شود.کمیته روابط خارجی سنا در پیامی رسمی اعلام کرده: «این کمیته پیامی روشن و فوق‌العاده مهم برای همبستگی با اسرائیل علیه برنامه تهدید آمیز اتمی ایران که اسرائيل، امریکا و امنیت جهانی را به خطر می‌اندازد، ارسال کرده است».روز سه‌شنبه ۱۶ آوریل، برابر ۲۷ فروردین، در سالروز تشکیل دولت اسرائیل، موشه یعلون وزیر دفاع جدید اسرائیل اظهار داشت که برنامه اتمی ایران می‌تواند به یک مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه منجر شود. وی گفت موقعیت ایران می‌تواند کابوسی برای دنیای غرب باشد

فرزندان رهنورد و موسوی با مادر ستار بهشتی دیدار کردند/ یادداشت دختران میرحسین درباره دیدار


دختران میرحسین و رهنورد در دیدار با خانواده ی ستار بهشتی از مادر این جوان جان باخته در بازداشتگاه پلیس فتا دلجویی کردند.
به گزارش کلمه، در این دیدار مادر ستار بهشتی با شرح آنچه در این پنج ماه بر آنان رفته و گله از مسئولانی که تلاش در ساکت کردن این خانواده داشته اند تاکید کرده که فرزندش را در راه وطنش هدیه کرده و به او و هدفش افتخار می کند.
دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد که خود بیش از دو سال است که مادر و پدرشان در حصر خانگی و محروم از حقوق شهروندی به سر می برند ضمن دلجویی از مادر کهنسال این کارگر وبلاگ نویس خاطرنشان کردند که خون جوانانی چون ستار درخت آزادی و آبادی را در خاک ایران آبیاری می کند و روزی خواهد رسید که نام ستارها در تاریخ پر افتخار جنبش سبز مایه ی مباهات ایرانیان خواهد شد.
ستار بهشتی کارگر وبلاگ نویس اهل رباط‌کریم بود که به دلیل انتشار مطالب انتقادی نهم آبان ماه سال گذشته توسط پلیس فتا بازداشت و پس از بازجویی و شکنجه، به زندان اوین تهران منتقل شد. این کارگر وبلاگ نویس چهار روز بعد در حالی که به بازداشتگاه پلیس منتقل شده بود، تحت شکنجه جان باخت.
خانواده ستار، هنگام دفن جسد وی آثار کبودی را در بخش هایی از بدن او مشاهده کرده بودند و اکنون پس از گذشت ماه ها از آن واقعه، هنوز به پرونده قتل این فعال وبلاگ نویس رسیدگی نشده است.

هرانا؛ بی‌خبری مطلق از وضعیت عضو بازداشتی جبهه مشارکت


در حالی یک هفته از زمان بازداشت جمیله کریمی معاون امور بانوان استانداری فارس در دولت اصلاحات٬ از اعضا ائتلاف اصلاح‌طلبان فارس و عضو شورای منطقه فارس جبهه مشارکت و عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب می‌گذرد که تا به امروز خانواده ایشان موفق به دیدار و ملاقات با وی نشده‌اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با گذشت یک هفته از بازداشت ایشان اطلاعی از وضعیت روحی و جسمی ایشان در دست نیست و نزدیکان ایشان به شدت در این مورد اظهار نگرانی می‌کنند.
درحالی‌که روز گذشته قرار بود مطابق وعده دادستانی شیراز برادر ایشان ملاقات حضوری را با ایشان در محل بازداشتگاه اطلاعات شیراز داشته باشند، پس از مراجعه به "پلاک ۱۰۰" با مخالفت مأمورین روبرو شده و از این ملاقات جلوگیری به عمل آمده است.
سید رضا موسوی تبار سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شیراز و معاون دادستان شیراز که شخصاً این پرونده را دنبال می‌کند از دادن پاسخ روشن درباره اتهام خانم کریمی به خانواده ایشان خودداری کرده و در پاسخ پیگیری‌های آن‌ها تنها گفته است احتمالاً اقدام علیه امنیت ملی اتهام جمیله کریمی می‌باشد.
شایان‌ ذکر است از طرف خانواده خانم کریمی وکیلی برای پیگیری پرونده ایشان مشخص‌شده که هنوز موفق به دیدار با وی و اطلاع از اتهامات ایشان نگردیده است.