۱۳۸۷ شهریور ۱۳, چهارشنبه

زنده به گور کردن دختر بدلیل طلاق


دانمارک نیوز : يك زن فلسطيني 24 ساله پس از گرفتن طلاق توسط پدر هفتاد ساله خود زنده به گور شد . به گزارش العربيه اين پدر بي رحم در توجيه جنايت خود مدعي است اين اقدام را بخاطر حفظ آبروي خانواده انجام داده است . او دست و پاي دختر خود را با طناب و نيز دهان وي را با چسب بسته و او را زنده زنده زير خاك مدفون كرد و سپس خود را تسليم پليس نمود.

افزايش اميدواري به مقابله با گسترش سرطان



افزايش اميدواري به مقابله با گسترش سرطان
تلومراز در گسترش سلول هاي سرطاني نقش دارد
محققان آمريكايي از موفقيتي مهم در پيشگيري از بروز سرطان خبر داده اند.
محققان موسسه ويستار در شهر فيلادلفيا توانسته اند به تركيب شيميايي آنزيم تلومراز پي ببرند. اين آنزيم در فعال نگه داشتن چرخه سلولي و تكثير آنها نقش مهمي دارد.
آنزيم تلومراز همچنين در گسترش سلولي نود درصد انواع سرطان نقش دارد.
اين محققان در گزارشي كه در مجله نيچر منتشر كردند، ابراز اميدواري كردند تحقيق آنها به پيدا كردن راهي براي توقف فعاليت آنزيم تلومراز در سلول هاي سرطاني كمك كند.
تلومرها رشته هايي در داخل هسته سلولي هستند كه همانند يك ساعت زيستي روند تكثير سلول ها را كنترل مي كنند.
هر سلول پس از چند بار تكثير، به خاطر كوتاه شدن تلومرهايش قابليت زايش را از دست مي دهد.اين خصوصيت يكي از علت هاي بروز پيري در اندام هاي بدن است.
در اين حال، بعضي سلول هاي بدن مانند سلول هاي پايه جنيني با ترشح تلومراز مانع از توقف تكثير سلولي مي شوند.
در سلول هاي سرطاني هم به علت تغيير ساختار ژنتيكي سلول ها، ترشح تلومراز مانع از توقف تكثير سلولي مي شود و به گسترش تومور كمك مي كند.

بولیوی کشوری فقیر در آمریکای جنوبی است که پس از به قدرت رسیدن مورالس با ایران روابط بسیار نزدیکی برقرار کرده است.


محمود احمدی‌نژاد رئیس‌‌جمهوری ایران پس از مذاکره با همتای بولیویایی خود که در تهران به‌سر می‌برد، اعلام کرد که از وزرای کابینه‌اش خواسته است تا افراد «انقلابی» را برای کار به کشور بولیوی اعزام کنند.
اوا مورالس رئیس‌جمهور بولیوی امروز برای دیدار رسمی دو روزه از ایران در راس هئیتی به تهران سفر کرده است.
قرار است در جریان مذاکرات دو روزه آقای مورالس با مقامات ایران، توافقنامه‌هایی که در جریان دیدار سال گذشته دو طرف در لاپاز پایتخت بولیوی امضا شده، پیگیری شوند.
به گزارش خبرگزاری‌های ایران، احمدی‌نژاد که به همراه مورالس در یک کنفرانس مشترک خبری شرکت کرده بود، با مثبت دانستن نتایج مذاکرات دوجانبه گفت: «پیشرفت بولیوی، پیشرفت ایران است. از این‌رو از وزیران خواسته‌ام کسانی را برای بولیوی بفرستند که با انگیزه انقلابی کار کنند.»
بولیوی کشوری فقیر در آمریکای جنوبی است که پس از به قدرت رسیدن مورالس با ایران روابط بسیار نزدیکی برقرار کرده است.رهبر بولیوی نیز همانند هوگو چاوز، رییس‌جمهور ونزوئلا ارتباطات اقتصادی محکمی با ایران دارد.از زمان روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد در ایران در سال 1384 همکاری‌های سیاسی و تجاری تهران با برخی از کشور‌های آمریکای لاتین گسترش قابل ملاحظه‌ای داشته است.
احمدی‌نژاد در این کنفرانس خبری با تکرار مواضع‌ قبلی خود اعلام کرد که دولتش آماده همکاری همه‌جانبه با بولیوی است.