۱۳۸۹ آذر ۱۵, دوشنبه

حکم اعدام سعید ملک‌پور به صورت کتبی ابلاغ شد

کمیته گزارشگران حقوق بشر- حکم اعدام سعید ملک‌پور از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به قضاوت مقیسه ابلاغ شد.
فاطمه افتخاری همسر ملک‌پور در گفت‌وگو با کمیته گزارشگران حقوق بشر، از ابلاغ کتبی حکم اعدام سعید ملک‌پور خبر داد.
اتهامات سعید ملک‌پور در دادگاه «محاربه و افساد فی‌الارض از طريق تهيه و توزيع فيلم‌های مستهجن جهت فروپاشی نظام»؛ «اقدام عليه امنيت از طريق تبليغ عليه نظام و درج مطالب موهن»؛ «توهين به مقدسات و ضروريات دينی و درج تصاوير»؛ «توهين به رهبر و بنيانگذار جمهوری اسلامی» و نیز «تحصيل مال نامشروع» عنوان شده بود. این در حالی است که ملک‌پور در دادگاه این اتهامات را رد کرده است.
ملک‌پور که در ارتباط با پرونده جرایم رایانه ای موسوم به «مضلین ۲» از مهرماه سال ۱۳۸۷ بازداشت شده و تا کنون در زندان به سر می‌برد، پیش‌تر با انتشار نامه‌ای سرگشاده که توسط کمیته گزارشگران حقوق بشر منتشر شد، شکنجه‌هایی که منجر به اعترافات او علیه خود شده بود را به طور تفصیلی شرح داده بود.
او متولد خرداد ماه ١٣۵۴، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی متالوژی از دانش‌گاه صنعتی شریف با سابقه‌ی کار کارشناسی در شرکت ایران خودرو، مرکز تحقیقات رازی‌ و یکی‌ از بازرسان شرکت گرما فلز بوده است که در مقطع کارشناسی ارشد دانش‌گاه ویکتوریا کانادا مشغول به تحصیل بود. ملک‌پور که از سال ۲۰۰۵ میلادی در کشور کانادا به طراحی‌ وب‌سایت اشتغال داشت، در مهرماه سال ۸۷ پس از ورود به ایران بازداشت شد

فیلم؛ اعتراضات شبانه مردم ۱۵ آذر - مرگ بر دیکتاتور

انتقال حبیب‌الله گلپری‌پور، زندانی محکوم به اعدام به زندان ارومیه

حبیب الله گلپری‌پور، زندانی اهل سنندج که در زندان مهاباد به‌سر می‌بُرد روز گذشته به زندان مرکزی ارومیه منتقل شد.
به گزارش آژانس خبری موکریان، نام‌برده که مدت طولانی را در بازداشتگاه‌های سنندج و مهاباد سپری کرده، پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه از طریق عضویت در یک حزب مخالف نظام به استناد مواد ۱۸۶ و ۱۹۰ قانون مجازات اسلامی، به اعدام محکوم شده بود که این حکم اخیراً در دیوان عالی کشور تأیید شد

مهدی یحیی نژاد»مهمان این هفته ی برنامه پارازیت

میتونید سوالات خودتون رو از این صفحه (فیسبوک پارازیت) از مدیر سایت بالاترین بپرسید

دانشگاه تهران رو سفید شد:نصر من الله و فتح القریب مرگ بر این دولت مردم فریب

املت هم از سفره‌ها رفت

 گرانی و تورم با نایاب شدن پیاز، سیب زمینی و گوجه فرنگی امروز با رخنه در جزیی و در عین حال اساسی‌ترین نیازهای اولیه اقتصادی قشر کم درآمد تا مغز استخوان جامعه پیشرفت کرده است. گزارش خبرنگار اقتصادی آفتاب از بازار میوه و تره‌بار شهرداری تهران که تنها و آخرین امید مردم برای تهیه مایحتاج اولیه تغذیه خود است حکایت از آن دارد که گوجه فرنگی با کیفیت بسیار پایین در حد دورریز در حالی که مرغوب آن در بازار آزاد کیلویی 3000 تومان قیمت گذاری شده است با قیمت هر کیلو 800 تومان به فروش می‌رسد و سیب‌زمینی و پیاز سبز نیز که به دلیل گرانی دومین ماه غیبت طولانی خود را پشت سر می‌گذارد همچنان در این بازار دولتی یافت نمی‌شود

صدور حکم اعدام برای یوسف ندرخانی، کشیش نوکیش مسیحی

یوسف ندرخانی، کشیش نوکیش مسیحی، که از ۱۴ ماه پیش در زندان رشت به سر می‌برد، توسط شعبه ۱۱ دادگستری استان گیلان، به اتهام ارتداد به اعدام محکوم شد.
آقای ندرخانی ۳۵ ساله متهم است که در سن ۱۹ سالگی از دین اسلام خارج شده و به مسیحیت روی آورده و به گفته مقامات قضایی جمهوری اسلامی در این سال‌ها برای دین مسیحیت تبلیغ کرده است.
حکم صادره برای آقای ندرخانی به ‌تازگی به صورت کتبی به او و وکیلش ابلاغ شده است.
محمد سیف‌زاده، وکیل دادگستری و حقوقدان در این مورد می‌گوید که برابر قانون مجازات اسلامی، ارتداد به عنوان جرم تعریف نشده است در مقررات کیفری در قانون مجازات اسلامی ارتداد جرم نیست و قانونگذار آن را جرم ندانسته اما اینکه اگر جرم نیست پس چرا بعضی از دادگاه‌ها به آن عمل می‌کنند؟ بعضی از دادگاه‌ها و به ندرت تعداد بسیار کمی از قضات به استناد اصل ۱۶۷ قانون اساسی که به قاضی این حق را داده که در موارد سکوت و ابهام و اجمال، به فقه مراجعه کند و آرای فقها را مورد حکم قرار دهد، به مبحث ارتداد مراجعه می‌کنند و مجازات ارتداد را برای متهم در نظر می‌گیرند. اما از لحاظ اصولی با توجه به اینکه در قانون مجازات اسلامی این جرم شناخته نشده، بنابر این نمی‌توانیم به استناد به اصل ۱۶۷ قانون اساسی، به فقه مراجعه کرده و حکم صادر کنیم. بنابر این کسانی که به استناد فقه، مجازات ارتداد را برای متهمان به چنین افعالی تعیین می کنند، قطعاً خلاف قانون عمل کرده‌اند.