۱۳۸۷ بهمن ۳۰, چهارشنبه

بيش از صد هزار مهاجر سال گذشته وارد سوئد شدند

براساس ارقامي که اداره مرکزي امار سوئد روز سه شنبه منتشر کرد شمار مهاجران در اين کشور در سال دو هزار و هشت براي نخستين بار از صد هزار نفر فراتر رفت. اين رقم در مقايسه باسال قبل از ان يک و هفت دهم درصد افزايش نشان مي دهد. اداره مرکزي امار سوئد افزود مهاجران با ميزان بالاي زاد و ولد موجب افزايش هشت دهم درصدي جمعيت کل سوئد در سال گذشته شدند. جمعيت سوئد در اين سال هفتاد وسه هزار وچهارصد و بيست تن افزايش يافت و به نه ميليون و دويست وپنجاه وشش هزار وسيصد و چهل وهفت تن رسيد. اختلاف بين ورود مهاجران به سوئد و خارج شدن سوئدي ها از کشور در واقع به پنجاه و پنج هزار و هشتصد و هفتاد وهفت تن رسيد و شمار زاد و ولد نيز با يک و هشت دهم درصد افزايش به صد و نه هزار و سيصد و يک تن رسيد درحالي که اين رقم در سال دوهزار وهفت ،‌ صد و هفت هزار و چهارصد وبيست ويک تن بود. به جز شهروندان سوئدي که به کشور مبدا خود بازگشته اند شمار مهاجران به هشتاد وسه هزار وسيصد وهجده تن رسيد . رقم کل مهاجران سوئدي و غير سوئدي در سال دوهزار وهشت به صد ويک هزار و صد و هفتاد و يک تن رسيد درحالي که اين رقم در سال دوهزار وهفت ،‌ نود ونه هزار و چهارصد وهشتاد وپنج هزار تن بود. به گزارش خبرگزاري فرانسه از استکهلم، مهاجران عراقي در عرض چند سال به دومين جامعه خارجي پس از فنلاندي ها در سوئد تبديل شده اند. پس از عراقي ها دانمارکي ها و نروژي ها قرار دارند.

ساخت خط لوله انتقال گاز نروژ به سوئد، دانمارک و لهستان


شرکت دولتي انتقال گاز نروژ گاسکو با همکاري چند شرکت صنعتي و مشغول به کار در زمينه انرژي تهيه طرح ساخت اين خط لوله را اغاز کرده و شرکت الماني اي.آن.رورگاز هم که پانزده درصد در طرح سهم دارد در ساخت خط لوله همکاري مي کند.
بنا به اين گزارش تصميم نهايي در خصوص ساخت خط لوله اسکانلد بايد تا پايان سال دو هزارو نه گرفته شود و قرار است اين خط تا سال دو هزارو دوازده مورد بهره برداري قرار گيرد.
حجم سرمايه گذاري در اين طرح نهصد ميليون يورو براورد شده و توان انتقال هفت ميليارد متر مکعب گاز را در سال دارد. ضمنا اين طرح که جزو طرحهاي انرژي اتحاديه اروپا قرار دارد به احتمال زياد مشمول حمايت مالي اين سازمان هم خواهد شد.
گفتني است، ورشو که تمايل زيادي به کاهش وابستگي به گاز روسيه دارد از اين طرح کاملا حمايت مي کند.

نوشیدن 2 لیوان آب پیش از هر وعده غذایی، سبب كاهش اشتهای فرد و لاغر شدن وی می شود.


تحقیقات جدید پژوهشگران نشان می دهد، نوشیدن 2 لیوان آب پیش از هر وعده غذایی، سبب كاهش اشتهای فرد و لاغر شدن وی می شود.بر اساس محاسبات پژوهشگران مصرف آب پیش از صرف صبحانه، سبب می شود فرد، 75 كیلوكالری كمتر مصرف كند.محققان می گویند: این میزان كاهش روزانه كالری، سالانه به 27 هزار و 375 كیلوكالری می رسد كه معادل 3 كیلوگرم چربی است.

نگاهي به ويژگي هاي بزرگ ترين هواپيماي جهان

Både model og fly tiltrak sig opmærksomhed i La Guardia-lufthavnen i New York