۱۳۸۷ شهریور ۱, جمعه

اسم گریت فرود چیست؟



يكي مي شود به من بگويد اسم آن ميوه اي كه به پرتقال مي ماند، پوستش زرد- نارنجي است، علاوه بر اينكه پوست بيرونش را مي كنيم پوست درونش را هم مي كنيم چون تلخ است، موجب كاهش فشار خون مي شود، براي بيماران قلبي ضرر دارد، بعضي ها از وسط نصفش مي كنند و رويش شكر مي پاشند و نوش جان مي كنند چيست؟

آش نذری و سرباز امریکایی(عکس)


آش نذری و سرباز امریکایی(عکس)

تيم‌هاي فوتبال اسپانيا و دانمارك يك دقيقه سكوت كردند



تيم‌هاي فوتبال اسپانيا و دانمارك يك دقيقه سكوت كردند
دانمارک نیوز: بازيكنان اسپانيا و دانمارك قبل از بازي دوستانه، به احترام قربانيان سقوط هواپيما يك دقيقه سقوط كردند.

به گزارش دانمارک نیوز و به نقل از رويترز، در پي سقوط و لغزش هواپيما در فاز چهارم فرودگاه مادريد و كشته شدن حداقل 150 نفر از مسافران، بازيكنان تيم ملي اسپانيا و دانمارك قبل از بازي دوستانه خود يك دقيقه سكوت كردند.

پژوهشگران دانماركي هشدار دادند



پژوهشگران دانماركي هشدار دادند كه درد بي‌علت سينه و بالاي ناحيه شكمي را بايد جدي گرفت؛ چرا كه ممكن است نشانه يك مشكل و بيماري خطرناك باشد.
به گزارش دانمارک نیوز اين پژوهشگران خاطرنشان كردند؛ درد بي‌دليل و توجيه نشده در سينه و يا روي مجاري گوارشي روده و معده مي‌تواند نشانه خطر فزاينده مرگ و مير ناشي از مشكلات و ناراحتي‌هاي مربوط به مصرف الكل، ذات الريه يا حتي سرطان ريه باشد.
دكتر استريد موف مونك و دستياران وي از بيمارستان دانشگاه آرهوس در اين مطالعات خود دريافتند كه خطر ابتلا به نوعي بيماري قلبي و در نتيجه بستري شدن در بيمارستان در بين افرادي كه دچار اين نشانه دردناك هستند بيشتر است. اين بيماري قلبي موسوم به "ischemic" در اثر محدود شدن جريان خون در سرخرگهاي قلب بروز مي‌كند.
اين پژوهشگران خاطرنشان كردند: وقتي معلوم شد بيمار مبتلا به درد سينه يا درد فوق شكمي در آزمايشات آندوسكوپي مشكل خاصي ندارند، ممكن است اين درد در اثر بيماري قلبي باشد.
گفتني است كه آندوسكوپي براي مشاهده لوله‌هاي گوارشي از جمله روده و معده انجام مي‌شود.
پژوهشگران براي بررسي اين مشكل، ‌خطر ابتلا به بيماري قلبي و مرگ و مير را در يك دوره 10 ساله روي 386 بيمار مبتلا به درد سينه يا درد فوق شكمي با آندوسكوپي طبيعي و بدون بيماري قلبي مورد مطالعه قرار داده و اين افراد را با يك گروه 3 هزار و 793 نفري در گروه كنترل مقايسه كردند.
افراد مبتلا به ريفلاكس گوارشي، سوزش سر دل يا سوء هاضمه و ساير علائم گوارشي و يا زخم‌هاي گوارشي از اين گروه مورد مطالعه خارج شدند.
نتايج تحقيقات نشان داد: خطر مرگ و مير ناشي از بيماري قلب در افرادي كه دچار چنين دردهاي بي‌دليل هستند بسيار بيشتر است.