۱۳۹۱ خرداد ۲, سه‌شنبه

پدر حسین رونقی ملکی:در صدد کشتن فرزندم هستند

احمد رونقی ملکی، پدر حسین،رونقی ملکی  ضمن تایید خبر از کار افتادن یکی از کلیه های فرزندش می گوید: "وضعیت جسمانی حسین در شرایط بدی قرار داد و چندین پزشک نیز نظر خود را در زمینه اعطای مرخصی و برخورداری وی از حق درمان ارائه داده و نیاز به مرخصی استعلاجی و تسریع در درمان وی را تایید کردند و ادامه روند فعلی را خطر بزرگی برای جان حسین دانسته و گفته اند که وی هر چه سریع تر باید تحت عمل جراحی قرار گیرد."
به گزارش سحام نیوز پدر وی اظهار کرد که پزشکان جندین بار بعد از عمل وی در ماههای قبل تاکید کرده بودند که با بازگشت حسین به زندان و عدم اتمام دوره درمانش، حسین کلیه های خود را از دست خواهد داد، ولی مسئولین امر با بی توجهی به توصیه های پزشکان و بازگرداندن وی به زندان در مسیری قدم گذاشتند که کلیه های حسین از بین رفت و اکنون کل بدنش در معرض عفونت قرار دارد که اگر به زودی تحت عمل قرار نگیرد با خطر مرگ مواجه خواهد شد.
وی با اشاره به از کار افتادن کلیه سمت چپ وی و نیز گلایه از مسئولان قضایی به دلیل عدم اعطای مرخصی استعلاجی گفت:"کلیه سمت راست وی نیز فعلا طبق آخرین اسناد پزشکی و نیز تصاویر سی تی اسکن هسته ای ، بیش از ۲۰ درصد تخریب شده است و مسئولین قضایی بایستی هر چه سریع تر، قبل از آنکه دیر شود به وضعیت حسین رسیدگی کنند."
وی در پاسخ به اینکه مسئولین قضائی چه اقدامی در راستای درمان حسین و اعطای مرخصی به او انجام دادند و روند رسیدگی به پرونده پزشکی حسین، اظهار داشتند:" دادستانی و مسئولین زندان تاکنون همکاری های لازم را انجام داده اند، ولی چند نفری از مامورین سپاه هستند که بنا بدلایلی با بنده خصومت شخصی و اختلافاتی دارند و مانع تسریع در روند پرونده حسین و رسیدگی به وضعیت حسین می شوند. این دوستان قبلا نیز بارها بنده و فرزندم را تهدید کرده و گفته بودند که فرزندت در اختیار ماست و ما می توانیم او را بکشیم.

اختلافات ایران و جمهوری آذربایجان بالا گرفت

ایران سفیر خود در آذربایجان را به دلیل "توهین به مقدسات" جمهوری اسلامی در باکو به تهران فراخواند. نمایندگان مجلس آذربایجان، دولت ایران را متهم به بهانه‌جویی و به خطر انداختن صلح و ثبات منطقه‌ کرده‌اند. احمد نعمتی، کاردار سفارت ایران در باکو در بیانیه‌ای که در اختیار خبرگزاری‌ها قرار گرفته، اعلام کرد: «محمد باقر بهرامی، سفیر جمهوری اسلامی در باکو روز دوشنبه (۲۱ مه/ اول خرداد) به دلیل توهین به مقدسات در جمهوری آذربایجان و به منظور پاره‌ای از مشورت‌ها به تهران فرا خوانده شد.»
شماری از خبرگزاری‌های ایران با انتشار متنی مشابه مدعی شده‌اند که به تازگی گروهی در یک تجمع به رهبر جمهوری اسلامی «توهین کرده‌اند.» آنها این تجمع را "از پیش برنامه‌ریزی شده" دانسته و گروه مورد نظر را «تعدادی از عناصر مزدور و فریب‌خورده وابسته به حزب حاکم جمهوری آذربایجان (ینی آذربایجان) و نیز تجزیه طلبان و قومگرایان مورد حمایت رژیم صهیونیستی» معرفی کرده‌اند نمایندگان پارلمان آذربایجان طی جلسه‌ای به شدت ایران را به دلیل فراخوانی سفیر خود به تهران مورد انتقاد قرار دادند. مبارز قربانعلی، یکی از نمایندگان مجلس از حزب حاکم (ینی آذربایجان) دولت تهران را متهم کرد که از مسابقات آواز"یوروویژن" به عنوان "بهانه‌ای" برای افزایش فشار بر آذربایجان استفاده کرده است. به گفته‌ی این نماینده اقدام ایران "اشتباه" بوده و موجب "به خطر افتادن صلح و ثبات" در منطقه خواهد شد

لایحه تشدید تحریم‌ها علیه ایران در سنای آمریکا تصویب شد

سنای آمریکا لایحه‌ای را به تصویب رسانده که بر اساس آن تحریم‌های این کشور علیه ایران تشدید می‌شود.
هدف سنای آمریکا از تشدید تحریم‌ها، وادار کردن ایران به ترک برنامه‌ هسته‌ای این کشور است.
تحریم‌های جدید متوجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نقشی است که این نهاد نظامی در صادرات نفت ایران دارد.
این لایحه همچنین شرکت‌های آمریکایی را مجبور می‌کند که هر نوع مراوده بازرگانی با ایران را به اطلاع مقامات برسانند.
مارک کرک، سناتور جمهوریخواه که از بانیان این لایحه بود، در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: "امروز سنای آمریکا به رهبران ایران این اخطار داد که یا باید فعالیت‌های غنی سازی اورانیوم را متوقف کنند یا با دور دیگری از تحریم‌های اقتصادی مواجه شوند."
این اقدام سنای آمریکا در آستانه مذاکرات حساس اتمی ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک در بغداد صورت می‌گیرد که قرار است فردا (چهارشنبه، ۲۳ مه) در پایتخت عراق برگزار شود

فعالان سیاسی عرب در دادگاه انقلاب اهواز محاکمه شدند

محاکمه13 تن از بازداشت شدگان عرب در شعبه 2 دادگاه انقلاب اسلامی اهواز به ریاست قاضی سید باقر موسوی برگزار شد.
در این جلسه 6 تن از بازداشت شدگان از زندان به دادگاه منتقل شدند و سایر متهمان نیز که به قید وثیقه آزاد شده بودند به همراه وکیلان خود حاضر شدند.
6 تن از متهمان به نام های هاشم شعبانی ، هادی راشدی ، محمد علی عموری ، رحمان عساکره ، سید جابر آلبوشوکه و سید مختار آلبوشوکه به اتهام محاربه و فساد فی الارض محاکمه می شوند.
هفت متهم دیگر شامل شهید شعبانی عموری ، امیرعموری ، حبیب الله راشدی ، علی بدری ، سعید اسدی ، عقیل عقیلی و سید باقر آلبوشوکه نیز با اتهام اقدام علیه امنیت ملی روبه رو هستند.
بر اساس گزارش منابع محلی در این جلسه به اتهام های هاشم شعبانی و هادی راشدی رسیدگی شد و محاکمه سایر متهمان به 28 مه جاری موکول شد.