۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۲, سه‌شنبه

جنگ لفظی احمدی نژاد با مجلس

جنگ لفظی احمدی نژاد با مجلس وارد مرحله عملیاتی شد

به گزارش فعالان در تبعید تنها چند روز پس از مشاجره لفظی رئیس دولت با مجلس و سایر نهادهای نظارتی ؛  دربخشنامه ای که توسط رحیمی معاون اول رییس جمهور اخیرا به وزارتخانه ها و نهادهای دولتی ابلاغ شده  ؛ بر خلاف رویه هیچ  رونوشتی از این بخشنامه  به نهادهای قانونی چون دیوان عدالت اداری، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و مجلس ارسال نشده است

آخرین بیانیه رضا پهلوی در مورد جزایر سه گانه ایرانی

گمونم شما هم بیانیه تازه رضا پهلوی رو درباره تمامیت ارضی کشور نازنینمون ایران خوندید. یا اگرم نخوندید میتونید همین پایین یه نگاه به اون بندازید . حرفای جالب و مقبولی داره که حساب کار رو برای خیلی ها روشن میکنه. کار به جنبه های اجتماعی و حقوقی و یا حتی سیاسی و گوناگون این بیانیه ندارم، نکته ای که اینجا بیشتر مد نظر من هست   بیان دیدگاه رضا پهلوی درباره تمامیت و یکپارچگی کشور و پافشاری روی حفظ این  تمامیت ارضی به عنوان مهمترین نکته پیامش هست. چیزی که مسلما به دید تجزیه طلبان گرگ صفت و مصالحه کاران اسلامی خوش نیومده و نخواهد اومد. بدرستیکه رضا پهلوی همانند محمدرضا پهلوی به بزرگی و عظمت ایران میندیشه و در این راه نشون داد که اهل مدارا نیست. اصل بیانیه درباره پیامد هایی که بتازگی بر سر جزایر ایرانی بوجود اومده رو در انتهای نوشته میتونید بخونید.
این جزایر که بیش از ۷۰ سال توسط  انگلستان اداره میشد با پافشاری محمدرضا پهلوی و سیاست پیگیرانه و فرستادن سفرا و نمایندگان فراوان به کشور ها و سازمان ملل و حتی ۳۰ بار نامه نگاری به کشور انگلستان به دامن میهن برگشت و لکه ننگ دیگری از دوره قاجاریه از چهره ایران پاک شد. هرچند محمدرضا پهلوی همه توان دیپلماتیک و حتی غیر دیپلماتیکش رو بکار برد تا بحرین رو پس از ۱۵۰ سال به ایران برگردونه ولی تغییر بافت مردمی و فرهنگی پس یک قرن و نیم و درخواست مردمی در بحرین بهش این  اجازه رو نداد که لکه ننگ دیگری از دوره قاجاریه پاک کنه. ولی او هرگز نگذاشت این رویداد درباره جزایر ایرانی خلیج فارس، یا جاهای دیگه مثه آذربایجان ، کردستان، دریای خزر و حتی آب دریاچه هامون، ارورند رود، خوزستان  و خیلی جاهای دیگه  بیفته.  یادش گرامی

نخست‌وزير سابق اسرائيل به مخالفان حمله به ايران پيوست

ايهود اولمرت، نخست‌وزير سابق اسرائيل به آن دسته از مقام‌های اين کشور پيوست که معتقدند اکنون زمان مناسبی برای حمله نظامی اسرائيل به ايران نيست.
به گزارش آسوشيتدپرس، ايهود اولمرت در گفت‌وگوی ديروز، يکشنبه دهم ارديبهشت‌ماه (۲۹ آوريل) خود با شبکه ۱۰ تلويزيون اسرائيل مخالفت خود با حمله اين کشور به نيروگاه‌های هسته‌ای ايران را ابراز کرد.
اولمرت که از نيويورک در اين گفت‌وگو شرکت کرده بود، اظهار داشت: "البته دليلی ندارد که اصلأ هيچ حرفی درباره اقدامات نظامی نزنيم، اما به‌طور مسلم اين به معنای آن نيست که همين الان مقدمات حمله نظامی اسرائيل را فراهم آوريم."
اولمرت از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ نخست‌وزير اسرائيل بود.
او با اين موضع‌گيری به حمايت‌کنندگان يووال ديسکين، رئيس سابق سازمان امنيت داخلی (شين‌بت) اسرائيل پيوست که گفته بود دولت اسرائيل درباره ميزان مؤثر بودن حمله نظامی، مردم را گمراه کرده ‌است
مئير داگان، رئيس سابق موساد نيز پس از اظهارات ديسکين، به اين شبکه تلويزيونی گفت که از او حمايت می‌کند.
يووال ديسکين روز گذشته بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير اسرائيل و ايهود باراک، وزير دفاع اين کشور را به القاء اين تصور غلط به مردم متهم کرد که حمله اسرائيل به نيروگاه‌های هسته‌ای ايران مانع ساختن بمب اتمی در اين کشور خواهد شد.
ديسکين اين سخنان را که نشانه بی‌اعتمادی او به قابليت‌های مديريتی اين دو وزير اسرائيلی بود، در همايشی که در مرکز اسرائيل برگزار شد مطرح کرد.
اظهارات ديسکين جنجال زيادی در اسرائيل به‌پا کرده و در همين حال، از سوی تعدادی از مقام‌های اين کشور مورد حمايت قرار گرفته است.
داگان که بارها مخالفت خود را با حمله نظامی به ايران اعلام کرده بود، در زمره حاميان ديسکين قرار گرفته و او را به‌عنوان فردی باتجربه و با قابليت‌های بسيار ستوده است

گزارش دولت انگلستان درمورد وضعیت حقوق بشر در ایران

وزارت امور خارجۀ انگلستان گزارش سالانۀ خود را در مورد وضعیت حقوق بشر در جهان امروز منتشر کرد.
در این گزارش به وضعیت حقوق بشر در ایران در سال ۲۰۱۱ میلادی نیز توجه شده است. وزارت امور خارجۀ انگلستان گفته است که نه تنها هیچ بهبودی در این سال در وضعیت حقوق بشر در ایران مشاهده نشده، بلکه در زمینه هایی نیز وضعیت حقوق بشر در ایران بیش از پیش رو به وخامت نهاده است.
وزارت امور خارجۀ انگلستان پس از اشاره به آمار رو به رشد اعدام ها در ایران، از این کشور به عنوان بزرگترین زندان روزنامه نگاران جهان یاد کرده است.
وزارت امور خارجۀ انگلستان تصریح کرده است که شمار قابل توجه ای از زندانیان سیاسی بدون هیچ اتهامی در زندان های ایران به سر می برند، در حالی که سرکوب اقلیت های قومی و مذهبی ادامه دارد و مدافعان حقوق بشر و حقوقدانان یا زندانی یا مجبور به ترک کشور می شوند.
گزارش وزارت امور خارجۀ انگلستان تصریح می کند که ایران از همکاری با سازمان های جهانی مدافع حقوق بشر خودداری می ورزد و از سال ۲۰۰۵ به این سو از سفر گزارشگران ویژه حقوق بشر سازمان ملل به ایران جلوگیری به عمل آورده و تنها به ۳۰ درصد نامه های گزارشگران ویژه حقوق بشر پاسخ داده است.
وزارت امور خارجۀ انگلستان در گزارش سالانه اش اضافه کرده است که انتظار ندارد که در سال جاری میلادی وضعیت حقوق بشر در ایران بهبود بیابد، هر چند دولت تهران اعلام کرده که احتمالاً با سفر نمایندگان و گزارشگر شورای حقوق بشر سازمان ملل به ایران موافقت خواهد کرد.
گزارش تصریح می کند که دولت انگلستان با همکاری کشورهای اروپایی نخواهد گذاشت که ناقضان حقوق بشر در ایران مصون از مجازات بمانند و مجازات ها و محدودیت های تازه ای را علیه آنان اتخاذ خواهد نمود.
وزارت امور خارجۀ انگلستان حصر خانگی مهدی کروبی و میرحسین موسوی را غیرقانونی و از مصادیق بارز نقض حقوق بشر در ایران توصیف کرده است.
گزارش همچنین وضعیت ایرانیان عرب زبان و نیز شهروندان آذری را مورد توجه قرار داده که به دلیل اعتراض شان به خشک شدن دریاچۀ رضاییه هدف سرکوب رژیم اسلامی ایران قرار گرفته اند.  در گزارش سالانۀ وزارت امور خارجۀ انگلستان آمده است که در سرکوب ایرانیان عرب زبان خوزستان صدها نفر دستگیر و دست کم سی تن به قتل رسیدند. در سال ۲۰۱۱ فشار و سرکوب علیه رسانه ها و دسترسی آزادنۀ مردم ایران به اخبار و اطلاعات ادامه داشته و تشدید شده است.
در این سال هفت نشریه در ایران توقیف شدند و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با انجام عملیات هماهنگ به جمع آوری تجهیزات دریافت شبکه های ماهواره ای در منازل مردم مبادرت کرد.
دولت ایران در عین حال می کوشد با سانسور اینترنت به اشکال مختلف از گردش آزادانۀ اطلاعات در ایران جلوگیری کند.
گزارش سالانۀ وزارت امور خارجۀ انگلستان به دستگیری دو گزارشگر در سال گذشته میلادی در ایران به نام های پگاه آهنگرانی و مریم مجد اشاره کرده و سپس افزوده است که در این سال دو فعال حقوق بشر خانم ها نسرین ستوده و شیوا نظرآهاری به ترتیب به یازده و پنج سال زندان به دلیل فعالیت هایشان در دفاع از حقوق بشر محکوم شدند.
گزارش وزارت امور خارجۀ انگلستان به دستگیری نرگس محمدی عضو کانون مدافعان حقوق بشر اشاره کرده که بار دیگر دستگیر و روانۀ زندان اوین شده است.
اعدام کودکان و شکنجه و بدرفتاری با زندانیان یکی دیگر از مصادیق بارز نقض حقوق بشر در ایران است که نویسندگان گزارش سالانۀ وزارت امور خارجۀ انگلستان نسبت به آنها ابراز نگرانی کرده اند. 
دولت ایران همچنین در سال گذشته به نقض حقوق زنان و اقلیت های قومی و مذهبی ادامه داده و از دامنۀ سیاست های سرکوب خود در زمینۀ جنسی نکاسته است

رژیمی که با چند قر کمر یک رقصنده امنیتش به خطر می افتد

سولماز نفر اول مسابقات رقص تی وی پرسیا به محض ورود به ایران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد . مملکتی که رقصیدن در آن جرم است. رژیم جمهوری اسلامی فاشیستی ترین و بد ترین رژیم جهان است حتا از رژیم سوریه بد تر است. چرا؟ بشار اسد کسی را به جرم رقصیدن باز داشت نمی کند . بشار مانند سید علی، نماینده خدا بر روی زمین نیست و دست کم مردمش هر چه بخواهند می پوشند و می نوشند. بشار اسد با تو سری ، روسری به زنان سوری تحمیل نکرده است . چه اندازه مسخره است که ما در کشور خودمان بیگانه هستیم ! ۳۳ سال از عمر ننگین انقلاب گذشته هنوز ایستگاه های گشت بسیج و نیروی انتظامی ماشین و جیب ما را می گردند . همان کاری که نیروهای نازی در فرانسه اشغالی می کردند و اسرائیل در مرز خود با فلسطینی ها می کند . کشور ما ایران به اشغال چند ملای روضه خوان در آمده چه خوشمان بیاید و چه نیاید