۱۳۹۱ خرداد ۱۰, چهارشنبه

تلویزیون آلمان ( ZDF ): ایران با هواپیماهای مسافربری به سوریه و لبنان سلاح صادر میکند

تلویزیون آلمان در گزارشی از "استفاده احتمالی ایران از هواپیماهای مسافربری برای حمل سلاح به سوریه و لبنان" خبر داده است. بر اساس این گزارش شرکت‌های هواپیمایی ایران‌ایر و یاس‌ایر بارها به دمشق و بیروت سلاح منتقل کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری آلمان، خبر "حمل احتمالی سلاح‌ توسط هواپیماهای مسافربری ایران به سوریه و لبنان" روز چهارشنبه (۱۰ خرداد، ۳۰ مه) در ‌پیش‌گزارش بخش خبری کانال دوی تلویزیون آلمان منتشر شده است.
بر پایه این گزارش، شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر و یاس ایر بارها اسلحه و مهمات به دمشق و بیروت منتقل کرده‌اند.
بر اساس اظهارات منابع اطلاعاتی، ایران برای این هدف از هواپیماهایی استفاده کرده که به طور معمول برای انتقال مسافران به غرب اروپا یا از غرب اروپا به ایران به کار گرفته می‌شوند.
کانال دوی تلویزیون آلمان، سپاه پاسداران را صحنه‌گردان اصلی برنامه انتقال سلاح نامیده و از سپاه به عنوان حامی "رژیم دیکتاتوری اسد و جنبش تروریستی حزب‌الله لبنان" یاد کرده است.
این تلویزیون به نقل از منابع خبری دیگر گزارش داد که در ماه مارس امسال نیروهای امنیتی ترکیه در هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی یاس ایر ایران مقادیری سلاح و مهمات کشف کردند. ظاهرا قرار بود که محموله این هواپیما راهی دمشق شود.
بر اساس این گزارش، استفاده از هواپیماهای مسافربری برای مقاصد نظامی نگرانی‌های امنیتی نسبت به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی را افزایش داده است

فحشای شرعی: عقد یک ساعته؛ بدون هر نوع دخول، ۱۰۰هزارتومن

جنجال‌ها بر سر سایت «صیغه» همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین خبر، پلیس «فتا» با ورود به این پرونده، رسیدگی به آن را آغاز کرد.
در اوایل هفته‌ی جاری برخی کاربران فضای مجازی، سایتی را به یکدیگر معرفی می‌کردند که در این وب‌سایت، برخی از بانوان با ارائه شماره تلفن‌های خود و نوع «خدمات جنسی‌شان» اقدام به جذب مشتری می‌کردند.
نام این بانوان با عنوان کاربر شماره.. مشخص شده بود و برای مثال در یک مورد کاربر شماره «۵» نوشته بود: «عقد یک ساعته (ارضاء جنسی) بدون هر نوع دخول، سن: ۲۵ سال مهریه ساعتی ۱۰۰ هزارتومن»
این سایت با عنوان «مرکز رسمی ازدواج موقت صیغه تهران» فعالیت می‌کرد و پس از آنکه به‌طور گسترده به آن توجه شد، ابتدا مدیر این سایت در گفتگو با قانون با دفاع از عملکرد خود گفت که از «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» مجوز دارد.
رسانه‌های داخل حکومت نیز با واکنش نشان دادن به این سایت، به انتقاد از آن پرداختند. برای مثال بازتاب در مطلبی با عنوان «کلاه شرعی برای فحشاء: اینها آبروی اسلام را می‌برند» نوشت: «اخیرا برخی اشخاص به صورت آنلاین، تدارک یک شیوه تازه از فحشاء را دیده‌اند که هرچند به آن لباس شرعی پوشانده‌اند، اما این رفتارشان کاملا مصداق کلاه شرعی دارد تا ضمن مشروع خواندن رفتارشان دقیقا به تبلیغ فحشا بپردازند.»
در تازه‌ترین خبر نیز ایسنا نوشت که کارآگاهان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات رسیدگی به پرونده گردانندگان سایت «صیغه» را آغاز کردند.
به گزارش ایسنا؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم صبح امروز در شکواییه‌ای نسبت به عملکرد گردانندگان سایت تحت عنوان «صیغه» اعلام شکایت کرد و در نامه‌ای نوشت که به این سایت مجوز نداده است.
در همین زمینه بازتاب هم نوشت: «این وبلاگ توسط فردی به نام (ت) راه‌اندازی شده و بایت معرفی و اعلام شماره هر فردی از لیست بانوان در حالت انتظار به میزان ۵۰ هزار تومان هزینه دلالی دریافت می‌کرده است.»
گفتنی است در حال حاضر این سایت مسدود گشته است

ولیعهد پیشین ایران در پارلمان هلند

رضا پهلوی ولیعهد پیشین ایران در یک جلسه پشت درهای بسته با اعضای پارلمان هلند به گفتگو خواهد نشست. به گزارش "داچ نیوز" فرزند آخرین شاه ایران در رابطه با وضعیت حقوق بشر در ایران و آخرین تحولات در کشورش با نمایندگان جلسه خواهد داشت و پس از آن نیز در یک نشست رسانه ای با خبرنگاران و فعالان سیاسی در هلند جلسه خواهد داشت.

زنده شدن یکی از خاطرات سال های 60 : " دولت به جان فروشندگان کروات افتاد

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فروش کراوات در ایران ممنوع شد، ولی طی سال‌های اخیر همواره برخی فروشندگان اقدام به فروش آن می‌کردند که در برخی موارد با تذکر بخش‌های مسوول در نیروی انتظامی هم مواجه می‌شدند. البته این موضوع هیچ گاه به صورت جدی دنبال نشده، به طوریکه فروش آن در مغازه‌های کت و شلوار فروشی شکل گسترده‌تری هم یافت. به گزارش ایسنا، تازه‌ترین اخبار حاکی از آن است که فروش کراوات دوباره با سخت‌گیری مواجه شده است. در این باره یکی از فروشندگان به ایسنا گفت: اداره اماکن نیروی انتظامی چند روزی است که این دستور را صادر کرده است و ما مجبور به جمع‌آوری همه کراوات‌ها از مغازه شده‌ایم. وی افزود: ظاهرا این تحریم فقط برای مغازه‌هایی که محصول برند می‌فروشند، اعلام شده است. جواد درودیان رییس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان، نیز در همین خصوص اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فروش کراوات ممنوع شد، ولی این موضوع به صورت جدی دنبال نمی‌شد و هرازگاهی این بحث به شدت پیگیری شده و از فروش آن ممانعت به عمل می‌آمد. وی گفت: حتی به ما اعلام شده سربرگمان که در آن از قدیم یک عکس کراوات روی آن وجود داشت باید عوض شده و عکس کراوات از روی آن برداشته شود. وی در پاسخ به این سئوال که بسیاری از مغازه‌ها کراوات را در ویترین گذاشته و از طریق مانکن‌ها به نمایش می‌گذارند، گفت: بازرسان اصناف و اماکن مدتی است که این موضوع را جدی گرفته و مانع از این کار شده‌اند. البته شاید این به شانس مغازه‌‌دار بستگی داشته باشد و اگر بازرسان و اماکن از آن مغازه‌ها اطلاع یابند، دستور ممنوعیت فروش کراوات را به آن‌ها نیز اعلام می‌کنیم. خاطرنشان می شود در سال های اخیر سخت گیری های اجتماعی بر شهروندان ایرانی افزایش یافته و دولت که خود از متهمان اختلاس های بزرگ است به جای برخورد با اختلاس گران با نوع پوشش مردم مقابله می کند

سخنرانی شاهزاده رضا پهلوی در مجلس هلند

شهریار ایران شاهزاده رضا پهلوی روز پنجشنبه اول جون در مجلس هلند سخنرانی خواهند داشت. خواهشمند است این خبر را هر گونه که مایلید (با نام خود و یا با نامهای اینترنتی ) به وسعت پخش کنید تا بدینوسیله نظر همگان چه در درون مرز چه در خارج از کشور به این سخرانی بسیار مهم جلب شود.

نگرانی ایران از حمله‌ ناتو به سوریه

همزمان با ناامیدی کوفی عنان از تحقق صلح در سوریه، بامداد امروز اپوزیسیون سوریه اعلام کرد که تنها راه نجات طرح صلح عنان، استعفای بشار اسد است. همزمان، علی لاریجانی، رئیس موقت مجلس، در نشست صبح امروز پارلمان، از حمله ناتو به سوریه ابراز نگرانی کرد.
وی مقامات نظامی آمریکایی را به “سوء تفاهم نسبت به مسایل منطقه” متهم کرد و گفت که “کشور سوریه به هیچوجه مختصات لیبی را ندارد و بنغازی سازی در داخل سوریه، رژیم صهیونیستی را می سوزاند.”
به گزارش بی بی سی، سال گذشته و در آستانه اعزام واحدهای زرهی ارتش لیبی برای سرکوب مخالفان در شهر بنغازی، مرکز اصلی اعتراضات ضد حکومتی، کشورهای غربی با تصویب شورای امنیت به اجرای عملیات هوایی علیه نیروهای دولتی مبادرت کردند و بنغازی به مرکز اصلی سازماندهی فعالیت ضد حکومتی مبدل شد

کانادا و بریتانیا دیپلمات‌های سوریه را اخراج کردند

کانادا و بریتانیا روز سه‌شنبه (۲۹ مه) اعلام کردند، در اعتراض به کشتار شهر حوله کاردار سوریه و دو دیپلمات دیگر این کشور را اخراج خواهند کرد.
رویترز در این رابطه نوشت، وزرای خارجه هر دو کشور کشتار شهر حوله در هفته گذشته را محکوم کرده و اعلام کردند، در اعتراض به این کشتار تصمیم به اخراج دیپلمات‌های سوریه گرفته‌اند.
به گفته ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا، سه دیپلمات ارشد سوریه ۷ روز وقت دارند، بریتانیا را ترک کنند.