۱۳۹۱ خرداد ۳, چهارشنبه

سنای آمریکا تحریم‌های بیشتری را علیه جمهوری اسلامی تصویب کرد

نها دو روز مانده به مذاکرات بغداد درباره مسئله اتمی ایران، مجلس سنای ایالات متحده روز دوشنبه، اول خردادماه، بسته تازه‌ای از تحریم‌های اقتصادی را علیه جمهوری اسلامی تصویب کرد. سنای آمریکا پیشتر تصویب این بسته را به خواسته جمهوری‌خواهان عقب انداخته بود.
به گفته مارک کرک، سناتور جمهوری‌خواه و یکی از طراحان این بسته تحریمی، این تحریم‌های تازه که باز هم بخش نفت و انرژی در ایران را هدف می‌گیرد اخطاری دیگر است به رهبران ایران.
به گزارش خبرگزاری رویترز، تحریم‌های تازه‌ای که در سنای آمریکا تصویب شده است ادامه آن دسته از تحریم‌هایی است که در ماه دسامبر سال گذشته، ۲۰۱۱، با امضای باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، قانونی شد.
به موجب این تحریم‌ها که حتی مقامات تهران نیز به گزندگی آنها اذعان کرده‌اند کمپانی‌ها و شرکت‌های خارجی باید میان معامله با ایران و حضور در بازار ایالات متحده یکی را انتخاب کنند و معامله با ایران مجازات‌هایی را از سوی آمریکا برای آنان در پی خواهد داشت

گزارش مرگ یک زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر کرج

منصور رادپور زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج به علت سکته مغزی در گذشت و پزشکان در معاینات اولیه علت مرگ وی را سکته مغزی عنوان نمودند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز ساعت ۸ شب منصور رادپور در حالی که صورت، گردن و پاهایش سیاه شده بود درگذشت. وی در تمام مدت از بیماریهایی همچون نوسان فشار خون، نارسایی کلیه و ناراحتی شدید قلبی رنج میبرد و مسئولین زندان حاضر به رسیدگی پزشکی در مورد وی نبودند. پزشکان زندان در معاینات اولیه جسد، تشخیص دادند که وی بر اثر سکته مغزی درگذشته است. هنگامی که جسد منصور رادپور به بهداری زندان منتقل میشود صورت، گردن و پاهای وی کاملا سیاه شده بود.
وی در تمام مدت بازداشت از نارسایی شدید کلیه و دردهای مزمن آن رنج میبرد. همچنین از مشکلات شدید قلبی و نوسان فشار خون از دیگر ناراحتی های جسمی این زندانی سیاسی بود که هیچ گاه مسئولین زندان حاضر به فرستادن وی به بیمارستان نشدند. منصور رادپور طی چند هفته گذشته بارها دچار حالت تهوع شده بود و با این حال پزشکان بهداری حتی حاضر نشدند وی را در بهداری بستری نمایند.
منصور رادپور بارها تقاضای ملاقات با فرزندانش را داده بود که همیشه با مخالفت مسئولین زندان روبرو شده بود.