۱۳۹۱ تیر ۵, دوشنبه

به بیمارستان‌های ایران برای مبارزه با کراوات مهلت داده شد

احمدرضا رادان جانشین فرمانده نیروی انتظامی به بیمارستان‌ها فرصتی چند روزه‌ داده است تا "تکلیف کراوات و آرایش پرسنل" خود را مشخص کنند.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، احمدرضا رادان روز دوشنبه ۵ تیر ۱۳۹۱، به تشریح عملکرد نیروی انتظامی در برخورد با "بدحجابی" پرداخت و گفت: «گاهی برخی از كارمندان مجبور به استفاده از كراوات در سازمان يا بيمارستان می‌‌شوند. اگر اين افراد از زدن كراوات اجتناب كنند از دريافت حقوق محروم شده يا استخدام نمی‌‌شوند.»
در روزهای اخیر اداره اماکن نیروی انتظامی، جمع‌آوری کراوات از مغازه‌های ایران را آغاز کرده بود.
جواد درودیان، رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان، در این باره به خبرگزاری ایسنا گفته بود: «حتی به ما اعلام شده سربرگ‌مان كه از قديم یک عكس كراوات روی آن وجود داشت بايد عوض شده و عكس كراوات از روی آن برداشته شود

حمایت پناهجویان ایرانی ساکن دانمارک از زندانیان سیاسی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در کپنهاگ

جمعی از پناهجویان ایرانی ساکن دانمارک، بعد از ظهر امروز، دوشنبه پنجم تیرماه در اعتراض به نبود آزادی بیان و اندیشه و نقض گسترده حقوق بشر توسط حکومت ایران، اقدام به تجمعی چند ساعته مقابل سفارت جمهوری اسلامی در کپنهاگ دانمارک کردند.
بر اساس گزارش رسیده به ندای سبز آزادی، این تجمع که چند ساعت بطول انجامید با شعارهای معترضان علیه دستگاه حاکمه ایران و بویژه آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی و محمود احمدی نژاد همراه بود.
در این تجمع معترضان علاوه بر سر دادن شعارهایی در محکومیت سیاستهای استبدادی رژیم حاکم بر کشور، یاد و خاطره تمامی زندانیان سیاسی را گرامی داشتند و با سر دادن شعارهایی در حمایت از تمامی زندانیان سیاسی خواستار آزادی آنان شدند.
معترضین در ادامه با پخش آهنگ و ترانه " یار دبستانی من " یاد و خاطره تمامی زندانیان سیاسی در بند زندانهای جمهوری اسلامی را گرامی داشتند.
همچنین در این تجمع بیانیه معترضان قرائت شد.
در بخشی از بیانیه آمده است: تجمعات اعتراض آمیز ایرانیان ساکن دانمارک و پناهجویان ایرانی مقیم کمپهای پناهندگی تا آزادی تمامی زندانیان سیاسی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در کپنهاگ ادامه پیدا خواهد کرد.
این تجمع با حمایت و حضور نیروهای پلیس دانمارک همراه بود و معترضین پس از قرائت بیانیه خود و درخواست همکاری تمامی نهادهای بین المللی حقوق بشر و اعلام حضور دوباره طی روزهای آینده به کار خود پایان دادند