۱۳۹۱ تیر ۲۵, یکشنبه

مسؤولیت بسته شدن تنگه هرمز را بر عهده آیت‌الله خامنه‌ای


این روزها، برگزاری «هجدهمین همایش سالانه فرماندهان نیروی دریایی سپاه» مجالی شده برای اظهارات فرماندهان سپاه و قوای مسلح ایران درباره احتمال بسته شدن تنگه هرمز.
رئیس کل ستاد نیروهای مسلح در حاشیه این همایش گفته است که «ما بنا نداریم که تنگه هرمز را ببندیم ولی طرح بستن آن را داریم که طرحی هوشمندانه و معقولانه است.»
فیروز آبادی هر گونه مسؤولیت بسته شدن تنگه هرمز را بر عهده آیت‌الله خامنه‌ای انداخته و اضافه کرده است: «تصمیم اجرای بستن تنگه هرمز به عهده فرمانده معظم کل قواست و شورای عالی امنیت ملی به ایشان مشورت می‌دهند.»
فیروزآبادی پیشتر نیز در حالی که تعدادی از نمایندگان مجلس در تلاش بودند تا طرح بستن تنگه هرمز را به تصویب برسانند، گفته بود: «ما چون با عقلانیت عمل می‌كنیم و این را از مكتب شیعه آموخته‌ایم، این شاهراه را كه مجاری عبور انرژی در دنیا است نمی‌بندیم و دچار اختلال نمی‌كنیم.»

مانور رعب و وحشت نیروی انتظامی در تبریز


گزارش های رسیده از تبریز حاکی از برخورد وحشیانه مزدوران نیروی انتظامی با شهروندان و ایجاد رعب و وحشت در برخی مناطق این شهر است.
عوامل نیروی انتظامی که از چند روز پیش نقاط پر رفت آمد تبریز را به صحنه ی حضور پر تعداد خود تبدیل کرده اند، بعد از ظهر روز شنبه در چهار راه "آبرسان" به برخوردهای ناشایستی با شهروندان دست زده اند.
این حضور نیروی انتظامی که با عنوان برخورد با بد حجابی صورت گرفته است، با شرکت عوامل زن و مرد این نیرو و با گسیل چندین دستگاه ون که با مشبک های فلزی صورت ترسناکی را به خود گرفته اند، فضای توام با رعب و وحشت ایجاد کرده است.
در یکی از این برخوردها که نزدیک پاساژ "اسکان دو" در منطفه ی آبرسان صورت گرفت، عوامل نیروی انتظامی با نزدیکان یک دختر جوان درگیر شدند. خانم میان سالی که همراه فرد دستگیر شده بود، می گوید او مهمانش و از اتباع کشور ترکیه است. فریاد های پی در پی خانم میانسال با واکنش و همراهی حاضران و رهگذران مواجه شد اما پلیس، فرد دستگیر شده را به سرعت به محل دیگری منتقل کرد.

این گزارش حاکی از وقوع برخوردهای مشابه در مناطق دیگری از تبریز است

بانک کانادایی حساب شماری از ایرانیان ساکن کانادا را مسدود کرد

گزارش‌ها حاکی است که یک بانک کانادایی حساب‌ بانکی شماری از ایرانیان ساکن کانادا را در مواردی «بدون هیچ توضیحی» بسته است و در برخی موارد نیز اعلام کرده است که این اقدام در راستای تحریم‌های کانادا علیه ایران صورت گرفته است.
کاوه شهروز، معاون «کنگره ایرانیان کانادا»، روز پنج‌شنبه، ۲۲ تیرماه، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که بانک «تی دی» کانادا در ماه‌های گذشته به برخی ایرانیان دارنده حساب در این بانک اعلام کرده است که با توجه به تحریم‌های کانادا علیه جمهوری اسلامی، حساب‌های آنها را مسدود کرده است.
وی در عین حال افزوده است که در مواردی نیز این بانک «بدون هیچ توضیحی» حساب‌های افراد را بسته است.
کانادا سال ۲۰۱۰ به منظور اعمال فشار بر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، در همراهی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تحریم‌هایی را علیه ایران به اجرا در آورد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از آن و در ژانویه سال ۲۰۱۲، کانادا تحریم‌ها علیه ایران را افزایش داده و سازمان‌های مالی کانادا را از ارائه خدمات به ایران یا اقدام در جهت منافع ایران منع کرده است.
معاون «کنگره ایرانیان کانادا»‌ می‌گوید اگرچه تعدادی از ایرانیانی که حساب‌شان مسدود شده است، با دریافت نامه مطلع شده‌اند که این اقدام در راستای تحریم‌های صورت گرفته، اما این بانک توضیح نداده است که این دارندگان حساب چگونه مشمول تحریم‌های کانادا علیه ایران شده‌اند.
یکی از ایرانیانی که حسابش از سوی این بانک بسته شده است، به آسوشیتدپرس گفته است که دو روز پس از بسته شدن حسابش از سوی بانک «تی دی» نامه‌ای دریافت کرده که در آن بدون هیچ توضیحی آمده که حساب وی مسدود شده است و این در حالی است که این فرد به گفته خودش ۱۰ سال است که شهروند کانادا به شمار می‌رود.
بانک «تی دی» اعلام نکرده است که حساب چه تعداد از ایرانیان ساکن کانادا را مسدود کرده است، اما کاوه شهروز می‌گوید «کنگره ایرانیان کانادا» شکایت‌هایی را در این خصوص از سوی ایرانیان ساکن مناطق مختلف کانادا، از تورنتو گرفته تا مَریتایمز و بریتیش کلمبیا، دریافت کرده است.
به گفته کاوه شهروز، بانک «تی دی» پیشنهاد کرده است که اول مردادماه با نمایندگان «کنگره ایرانیان کانادا» در این خصوص ملاقات داشته باشد

نفت بر سر سفره نیامد که هیچ، سفره راهم آتش زد.


آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب نمازجمعه تهران ۲۳ تیر ۱۳۹۱ در مراسم نماز جمعه گفت "ما تحریم را از الطاف خفیه خدا می‌دانیم".امام جمعه موقت تهران همچنین تحریم‌ها علیه ایران را موضوع تازه‌ای نداست و افزود: «ما از ابتدای انقلاب با تحریم روبرو بوده‌ایم که ما را هر روز استوارتر و آسیب‌ناپذیرتر کرده است.»کاظم صدیقی همچنین با انکار "فقر" در ایران به مردم توصیه کرد "مراقب جنگ روانی دشمن باشید". به گفته وی «فقر در کشور واقعیت ندارد. ما از خوف فقر می‌ترسیم اما با پشتوانه ایمان و توسل از هیچ طوفانی نمی‌ترسیم.»احمد میرعمادی امام جمعه خرم آباد نیز نیز تحریم نفتی ایران را یک فرصت طلایی دانست که موجب «رهایی اقتصاد کشور از درآمدهای نفتی می‌شود.» این اظهارات دو روز پس از آن صورت می‌گیرد که آیت‌الله علی خامنه‌ای ایران را مقابل تحریم‌های غرب واکسینه شده خوانده بود.