۱۳۸۹ آذر ۱۳, شنبه

همسایگان شهلا جاهد به خانواده اش تسلیت می گویند +عکس

خانواده محترم جاهد٬ با کمال تاسف درگذشت فرزند گرامیتان را به شما و سایر بازماندگان تسلیت عرض نموده و بقای عمر شما را از درگاه خداوند منان خواستاریم. از طرف همسایگان

"موج‌سبز" فیلم برنده جشنواره نورنبرگ

دويچه وله  : هیئت داوران جشنواره فیلم حقوق‌بشر نورنبرگ "موج سبز؛ انتخابات ریاست جمهوری ایران" را به عنوان بهترین فیلم بخش "فیلم حرفه‌ای" این جشنواره برگزید. این فیلم سومین اثر علی صمدی‌احدی، کارگردان ۳۸ساله ایرانی-آلمانی است.
جشنواره‌‌ی بین‌المللی فیلم حقوق بشر در نورنبرگ، از سوی هفده نهاد مستقل فرهنگی و هنری برگزار می‌شود. از مجموع ۲۸۴ اثری که به جشنواره امسال عرضه شدند ۳۵ فیلم به بخش مسابقه راه یافتند. در میان این ۳۵ فیلم، "موج سبز؛ انتخابات ریاست جمهوری ایران" به عنوان بهترین فیلم جشنواره انتخاب شد. این فیلم  ساخته علی صمدی‌احدی و محصول مشترک دو شبکه تلویزیونی WDR  آلمان و ARTE آلمان-‌فرانسه است.
"موج سبز؛ انتخابات ریاست جمهوری ایران" با ترکیبی از انیمیشن و ویدئوهای مستند به روایت گوشه‌هایی از حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۸۸ در ایران می‌پردازد.
چهار رقیب اصلی فیلم "جنبش سبز" عبارت بودند از "مستند تابوی مرگ؛ کودکان شیمیایی بصره"، "مستند ده فرمان؛ هفت سال هدر رفته"، "مستند فقط صبر؛ کودکان پناهندگان در آلمان" و "گزارش تلویزیونی کنگو؛ انقلاب زنانگی".

Die 53-minütige Dokumentation "Iran Elections 2009" zeigt, wie Demokratie und Menschenrechte missachtet wurden. In seinem Film kombiniert Ali Samadi Ahadi Augenzeugenberichte mit Video-Elementen und Texten aus dem Internet, wo Zeugnisse von den Protesten gegen das Regime publik wurden.
Bildunterschrift: Der Filmemacher Ali Samadi Ahadi
"Ali Samadi Ahadis Film erzählt uns in der Geschichte der 'grünen Revolution' das immer wiederkehrende Menschheitsdrama von der Sehnsucht nach Freiheit und Gerechtigkeit. Er erzählt uns von einem hoffnungsvollen Aufbruch - und davon, wie diese Hoffnung rabiat unterdrückt und zertreten wird", gab die Jury am Samstag vorab in Nürnberg bekannt, wo dann am Abend in der Tafelhalle die Preisverleihung stattfindet.

تایید حکم قصاص برای یک جوان

خبرگزاری هرانا - حکم قصاص جوانی که ۲ سال قبل، یک سرباز نیروی انتظامی را به قتل رسانده بود، در دیوان عالی کشور تأیید شد. دستگاه قضایی در اردیبهشت سال جاری حکم اعدام یک جوان به نام "علیرضا" را که به جرم قتل یک سر باز صادر نمود. به گزارش آفتاب، پرونده به دیوان عالی کشور ارجاع داده شد که قضات شعبه ۱۱ دیوان عالی کشور، بعد از بررسی پرونده، حکم دادگاه بدوی را تأیید کردند. لازم به ذکر است که این جوان تمامی اتهامات خود را رد کرده است  

سرانجام این همه نفرت به کجا ختم خواهد شد؟

تهران نه تنها آلوده به هوای مسموم است، نه تنها آلوده به نا امنی سیاسی است، بلکه نا امنی جنائی و اجتماعی نیز بر همه ناامنی های دیگر افزوده شده است. انتشار فیلم قتل یک مردم توسط یک زن وسط خیابان در کرج، روز گذشته ورق دیگری شد بردفتر ناامنی در ایران. وقتی حکومت روز روشن استاد اتمی ترور می کند و بلافاصله فیلم از قبل تدارک دیده شده ای را از سیمای دروغگو پخش می کند که شناسائی دانشمندان اتمی از طریق ماهواره صورت می گیرد(!)، وقتی دختر 8 ساله را به محل اعدام یک زن – شهلاجاهد- می برند تا برادرش چارپایه را از زیر پای قاتل مادرش بکشد، وقتی پلیس مردم را زیر چرخ اتومبیل می گیرد و عبور می کند، وقتی قداره بندهای حکومتی می توانند به آسانی سرکشیدن یک لیوان آب در هوای گرم، مخالف حکومتی را بکشند، امام جمعه اش روز روشن از پشت میکرفن نماز جمعه بگوید بکشید و اعدام کنید و... چرا یک زن نتواند مردی را وسط خیابان باچاقوبکشد؟ حکومت جامعه و تمام عرف های اجتماعی و قضائی و حقوقی را به تباهی کشانده است و درآینده، کسی با قوه قضائیه کاری نخواهد داشت. همه قاضی اند و خودشان با هر وسیله ای که دراختیاردارند قصاص خواهند کرد. کاری که این زن در کرج کرد و چند هفته پیش یک جوان چاقو بدست در تهران بدان دست زد و رقیب عشقی خود را قیمه قیمه کرد. و در تمام این رویدادها، پلیس و نیروی انتظامی که گویا فقط برای کشتن مردم معترض به کودتا آموزش دیده و حقوق می گیرند، فرار را بر قرار ترجیح میدهند تا مبادا پر چاقو دست و صورت آنها را هم بگیرد!

دستکم شش ایرانی در اثر دو انفجار در بغداد کشته شدند

To bombeaktioner i det nordlige Bagdad i Irak har kostet mindst syv iranske pilgrimme livet og sårer yderligere 45.
Det er tale om det værste angreb på iranere i Bagdad i flere år, oplyser indenrigsministeriet.
Bomber mod bus og bilEn bilbombe detonerede tæt ved et hus i Kadhamiya, hvor pilgrimmene havde gjort holdt for at hvile sig. Her omkom fem personer og 18 blev såret.
En anden bombe ramte en bus med andre iranske pilgrimme i Shula-bydelen. Her mistede to personer livet, mens otte blev såret, oplyser hospitalskilder.
Shiamuslimske helligdommeIranske pilgrimme er i stigende antal kommet til de hellige shiamuslimske steder i Irak, efter at den sunnimuslimske Saddam Hussein blev fjernet fra magten i 2003
منابع امنیتی عراق اعلام کردند که یک بمب در اطراف استراحتگاه زائران ایرانی در محله الکاظمیه منفجر شد که در نتیجه آن دستکم 5 زائرکشته و 17 تن دیگر زخمی شدند.
همچنین یک خودروی بمبگذاری شده اتوبوس حامل زائران ایرانی در محله الشعله در غرب بغداد را هدف قرار داد که در نتیجه آن دو نفر کشته و 28 تن دیگر زخمی شدند که اغلب زخمی ها را ایرانی ها تشکیل می دهند

پس اگر کرج نیست کجا ایران چنین فاجعه ای رخ داده است

آقای اسماعیل احمدی مقدم ، فرمانده نیروی افتضاحی، این بار این جنایت را در حکومت امام زمانی به چه کسی می خواهید نسبت بدهید ؟ و چگونه می خواهید آنرا توجیه کنید؟ آیا باز هم اسرائیل وعوامل غربی باعث شده اند که ملت  اینگونه به جان هم بیفتند؟
آقای لاریجانی قاضی و قضات ،آیا این بار به دادگستری کشور دوباره دستور میدهی که پرونده این قتل را خارج از نوبت بررسی کنند تا قاتل را زودتر در ملا عام اعدام کنی؟ تا درس عبرتی بشود برای دیگر ان و تا دیگر شاهد اینچنین فجایع ناگوار نباشیم.
پلیسی که به روی زن وبچه بیگناه مردم در خیابان ها تیر انداری می کند و آنها را به قتل می رساند و با سخره گرفتن مردم اقتدار و قدرتش را به معرض نمایش می گذارد، چه انتظاری دارید؟
مرد ،خون آلوده افتاد روی زمین، زن و ایستاده بالای سرش، انگاری که می خواهد قالب یخ با چاقو تکه کند به یارو ضربه می زند تا تکه تکه بشود، پلیس و نیروهای اوژانس ایستادند و تماشا می کنند .همیشه می گفتند قربون ایران برم که اگر دچار مشکل و یا حادثه ای در خیابان شدی، دو نفر پیدا میشوند که زیر بغلت و بگیرند و کمکت کنند. چرا اینقدر ملت بی تفاوت شده اند نسب به همدیگر؟

کروبی: جریان حاکم با این شرایط، قادر به ادامه‌ی راه نیست

مهدی کروبی،در آستانه روز دانشجو به دیدار خانواده عبدالله مومنی، زندانی سیاسی و فعال سابق دانشجویی، رفت.
به گزارش خبرنگار کلمه، در این دیدار که فرزندان عبدالله مومنی نیز حضور داشتند، در ابتدا فاطمه آدینه وند، همسر این زندانی سیاسی، درباره آخرین وضعیت عبدالله مومنی در زندان توضیحاتی ارائه داد و گفت: او اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری می‌شود و تنها تماس او با خانواده و فرزندانش، به هفته‌ای یک بار ملاقات کابینی محدود شده است، هرچند فرزندان او به دلیل رفتن به مدرسه، بیشتر اوقات از این امکان هم محروم‌اند.
به گفته همسر عبدالله مومنی، بعد از قطع تماسهای تلفنی بند ۳۵۰، فرزندان عبدالله مومنی هر روز بیش از روز قبل دلتنگ پدر خود می‌شوند. او خاطرنشان کرد که عبدالله مومنی، سخنگوی سازمان ادوار تحکیم وحدت و فعال دانشجویی به چهار سال و یازده ماه حبس تعزیری محکوم شده و هم‌اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین، دوران محکومیتش را سپری می‌کند.
وی ادامه داد: مومنی چندی پیش نامه‌ای را از زندان اوین خطاب به رهبری نوشت؛ نامه‌ای که نشان می‌داد در مدت بازداشتش چه بر او گذشته است. او در این نامه شرح شکنجه‌هایی را بازگو کرد که او را مجبور کرد به آنچه انجام نداده، اقرار کند. او در چهارصدمین روز بازداشتش در زندان اوین، خطاب به رهبری نوشت: «بازجویان در تمام طول بازجویی بارها مادرم مرحومه‌ام را که زنی مومنه و مادر شهید است، با بدترین وجه ممکن، مورد فحش و ناسزا و الفاظ رکیک قرار می‌دادند، همسر فداکارم، بارها به رغم آنکه زنی مسلمان و مومنه و همسر شهید است (و با آنکه می‌دانستند من با همسر برادر شهیدم ازدواج کرده‌ام) به عنوان … می‌نامیدند و خواهران و نوامیس مرا به فجیع‌ترین وجه ممکن با لقب … مورد دشنام و توهین قرار می‌دادند. این ابراز مکرر الفاظ ناشایست از مدافعین نظام اسلامی شامل حال برادر شهیدم نیز می‌شد و هدیه‌ی خانواده ما به میهن را منافق می‌خواندند.»
همسر عبدالله مومنی تاکید کرد که تاکنون به این نامه همسرش و همچنین شکایتی که او از بازجوهای پرونده، بازپرس و قاضی پرونده‌اش داشته، رسیدگی قضایی نشده است. همسر مومنی در عین حال تاکید کرد: عبدالله این روزها با روحیه‌ای مقاوم دوران حبس خود را می‌گذراند.
بر اساس این گزارش، مهدی کروبی نیز پس از شنیدن سخنان همسر و خانواده عبدالله مومنی، با ابراز تاسف نسبت به برخودهای ناشایست صورت گرفته در زمان بازداشت زندانیان سیاسی و تداوم حبس بی‌مورد آنان، گفت: وضعیت زندانیان سیاسی و عزیزان دربند ما بدین شکل باقی نخواهد ماند و جریان فکری حاکم فعلی با این شرایط قادر به ادامه‌ی راه نیست.
کروبی تصریح کرد: وجود و حضور عمیق نارضایتی در توده‌ی مردم از جریانات جاری به هیچ وجه قابل انکار نیست و خود آقایان نیز صریحا به آن اذعان کرده‌اند.
وی همچنین در آستانه‌ی روز دانشجو آرزو کرد که همه‌ی دانشجویان و فعالان دانشجویی زندانی از زندان آزاد شوند و به نزد خانواده‌هایشان بازگردند