۱۳۸۸ مرداد ۱۱, یکشنبه

ارتش دانمارک استفاده از حجاب را ممنوع کرد


ارتش دانمارک به دنبال فشارهاي سياسي يکي ازاحزاب اين کشور که سابقه اقدامات ضد اسلامي را نيز دارد،استفاده از روسري و حجاب را ممنوع کرد به گزارش دانمارك نيوز،"سورن گده" وزير دفاع دانمارک روز پنجشنبه پوشش روسري و حجاب را مطابق با يونيفورم نظامي اين کشور ندانسته و استفاده از آن را ممنوع کردوي گفت اين تصميم براي نيروهاي داوطلب گارد داخلي که در حوادث غير مترقبه مورد استفاده قرار مي گيرند، نيز لازم اجراستاين تصميم به دنبال آن اتخاذ مي شود که خانم "ماريا ماولا" 27ساله دوره هاي آموزشي را در نيروهاي داوطلب گارد داخلي دانمارک با حجاب اسلامي مي گذراند.
اين خانم با قرار دادن متن و عکسي در پايگاه اينترنتي رسمي اين نيرو اعلام کرد که قادر است با يک روسري و بدون هيچ مشکلي به فراگيري آموزش ها بپردازداين مطلب و عکس اين خانم با واکنش تند حزب مردم دانمارک که ديدگاههاي ضد اسلامي دارد، مواجه شد که سپس از اين پايگاه اينترنت برداشته شد.
"ماولا" با انتقاد شديد از اين اقدام گارد داخلي، آن را تبعيض آميز خواندناظران با اشاره به ادعاي دولت دانمارک مبني بر وجود آزادي عقيده در اين کشور، گارد داخلي و ارتش دانمارک را متهم کردند که به فشار حزب مردم تن داده است.
اين حزب نقش محوري در تشويش اذهان عمومي جهان اسلام با اظهاراتي تحريک آميز به دنبال انتشار کاريکاتورهاي موهن در روزنامه هاي دانمارک و ايجاد مشکلاتي براي اين کشور در روابط بين المللي و بالاخص رابطه با جهان اسلام و افکار عمومي مسلمانان داشت

دبیر کلی ناتو ؛ سمتی پرچالش برای دانمارک

یک روزنامه آلمانی با اشاره به مشکلات و مسائل فراوانی که در ائتلاف ناتو وجود دارد، دبیر کلی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را که امروز به دانمارک محول می شود برای این کشور سمتی پر چالش ارزیابی کرد.
به گزارش دانمارك نيوز، روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه" در مطلبی با اشاره به اینکه "اندرس فوگ راسموسن" نخست وزیر سابق دانمارک امروز عهده دار دبیر کلی ناتو شده و این سمت را از "دهوپ شفر" هلندی تحویل می گیرد، نوشت: راسموسن اولین دانمارکی است که ناتو را هدایت می کند و این کشور از این بابت به نخست وزیر سابقش افتخار می کند. تا کنون هیچ سیاستمدار دانمارکی یک چنین سمت بین المللی مهمی را عهده دار نشده بود.
نویسنده در ادامه با تاکید بر اینکه راسموسن 56 ساله این سمت را با مشکلات و چالش های فراوانی تحویل می گیرد خاطر نشان کرد: در ائتلاف ناتو هنوز درباره هزینه های گزاف انتخاب "راسموسن" با وجود مخالفت ترکیه با این انتخاب جنجال وجود دارد و این مسئله که تحت هدایت وی روابط ناتو با جهان اسلام چگونه خواهد بود هنوز باز است
در ادامه آمده است: دیپلماتهایی که سالها با ائتلاف ناتو آشنایی دارند بر این عقیده اند که هرگز تا کنون دبیر کلی در ناتو این سمت را با این بار سنگین مسئولیت و مشکلات دریافت نکرده است