۱۳۹۰ اسفند ۶, شنبه

خبر فوری از روزنامه اکسترا بلده دانمارک چگونه اسرائیل ایران را بمباران میکند

به گزارش روزنامه اکسترا بلده دانمارک : این روزها زمزمه های زیادی در خصوص حمله به ایران شنیده می شود. کارشناسان مسایل سیاسی, دفاعی و نظامی در گفتگوهای رسمی و غیر رسمی خود به بررسی این مسئله می پردازند, تحرکات مقامات سیاسی و نظامی آمریکا و اسرائیل در کشورهای همسایه ایران (ترکیه, آذربایجان, گرجستان و...) زیاده شده و حتی سران کشورهای دنیا در مذاکرات و بازدیدهای معمول خود قسمتی از وقت خود را به بررسی و صحبت در خصوص فعالیت های هسته ای ایران اختصاص می دهند. این مسئله آنقدر شیوع پیدا کرده که حتی مردم ایران در کنار مطبوعات و سایر رسانه های داخلی در قبال آن واکنش نشان داده و در وبلاگها و سایت های اینترنتی خود مطالبی را در خصوص حمله احتمالی اسرائیل و آمریکا به ایران و تاسیسات هسته ای منتشر کرده اند. این مسائل در روزها و ماههای اخیر اذهان زیادی را به خود مشغول کرده, چه خبر شده؟ آیا قرار است جنگ جدیدی در منطقه خلیج فارس رخ دهد؟
هنوز هیچ کسی نمی داند که در آینده چه اتفاقی می افتد. آیا آمریکا و اسرائیل واقعا در صدد حمله به ایران و بمباران مراکز اتمی ایران می باشند؟
چنین حمله ای بطور حتم پیامدهای بدی خواهد داشت و تمامی معادلات سیاسی, نظامی وامنیتی خاورمیانه, حساس ترین منطقه جهان را بر هم می زند. تحلیلگران خارجی بر این باورند که آمریکا و اسرائیل به احتمال زیاد پیش از آنکه فرصت از دست برود تعدادی از مراکز هسته ای ایران را مورد حمله قرار می دهند
اسرائیل بارها از جامعه بین الملل خواسته تا با وضع تحریم های شدید اقتصادی و سیاسی از جمله تحریم خرید نفت از ایران و بانک مرکزی، مانع از پیشروی برنامه اتمی جمهوری اسلامی بشوند.
مقام های اسرائیلی نیز در گزارش های مختلف تاکید کرده اند که آخرین راهکار برای پایان دادن به این بحران را حمله نظامی می دانند؛ مسئله ای که اسرائیل دو بار آزمایش آن را به خوبی پس داده است.
جنگنده های F-16 نیروی هوایی اسرائیل در هفت ژوئن 1981 میلادی و در حالی که عراق درگیر جنگی تمام عیار با ایران بود، نیروگاه اتمی اوسیراک در جنوب بغداد را با خاک یکسان کردند. این حمله تنها اندکی پس از حمله نیروی هوایی ایران به این نیروگاه صورت گرفت که باعث وارد آمدن آسیب های غیرقابل جبرانی به آن شد.
نیروی هوایی اسرائیل همچنین چند سال پیش تاسیسات اتمی سوریه را بمباران و نابود کرد.
حالا روزنامه واشنگتن پست نیز گزارش داده که مقام های اسرائیلی در واکنش به نگرانی آمریکایی ها از حمله یک جانبه آنها به تاسیسات هسته ای ایران به متحدان خود گفته اند: "شما کنار بایستید و اجازه بدهید ما کار خود را انجام دهیم