۱۳۸۷ بهمن ۵, شنبه

چرا خبرها اينقدر دير بدست شما ايرانی ها ميرسد؟

می گويند يك اروپايی به ايران آمده بود و جريان عزا داری و سينه زنی، زنجير زنی و قمه زنی مردم را می بيند. می پرسد چه خبری است چرا مردم با خودشان اين كار را می كنند؟
می گويند: امام حسين شهيد شده است.
می گويد: كی شهيد شده؟
می گويند: 1400 سال پيش.
می گويد: چرا خبرها اينقدر دير بدست شما ايرانی ها ميرسد؟

سازمان ملل از ژاپن به دليل پذيرش پناهندگان قدرداني كرد


توكيو - كميسرعالي سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، از ژاپن به دليل پذيرش پناهندگاني كه در ديگر كشورهاي جهان بسر مي‌بردند، قدرداني كرد.
به گزارش خبرگزاري كيودو، آنتونيو گوترس روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران در توكيو گفت: تصميم ژاپن براي آن كه اين كشور بر اساس طرح مسكن گزيني پناهندگان سازمان ملل متحد، به عنوان نخستين كشوري كه در آسيا پذيراي پناهندگان شده است، قابل تقدير است.
به گزارش
دانمارك نيوز: به نقل از كيودو، گوترس با اشاره به تسهيل سياستهاي جاري ژاپن در پذيرش پناهندگان ديگر كشورها، خاطرنشان كرد: پذيرش پناهندگان در ژاپن به عنوان يك نشانه بسيار مهم در توسعه يافتگي اين كشور محسوب مي‌شود

دولت ايتاليا قصد دارد به اخراج مهاجراني که به طور گسترده وارد اين کشور مي شوند سرعت بخشد


بيش از سه هزار تن از ساکنان جزيره ايتاليايي لامپدوسا روز جمعه در اعتراض به گشايش مرکز تشخيص هويت مهاجران غير قانوني دراين جزيره تظاهرات کردند. به عقيده شرکت کنندگان در اين تظاهرات ،‌افتتاح اين مرکز موجب افزايش شمار مهاجران حاضر در اين جزيره خواهد شد. حدود ظهر ،‌تظاهر کنندگان که نماينده نيمي از مردم اين جزيره کوچک بودند در برابر اين مرکز براي ابراز مخالفت خود با ساخت يک مرکز جديد تظاهرات کردند. اين مرکز اکنون پذيراي هزار وششصد وهفتاد وهفت تن است و مقامات ايتاليايي هدف از ساخت مرکز جديد را فراهم کردن شرايط اخراج هاي سريع مهاجران غير قانوني اعلام کرده اند. مهاجراني که وارد لامپدوسا مي شدند تاکنون فقط چند روز در اين جزيره مي ماندندو سپس به ديگر بازداشتگاه ها منتقل مي شدند تا درباره سرنوشت انان اعلام نظر شود. به گزارش خبرگزاري فرانسه از لامپدوسا، روبرتو ماروني وزير کشور ايتاليا روز جمعه در رم اعلام کرد افتتاح رسمي يک مرکز تشخيص هويت و اخراج مهاجران وارد شده به اين جزيره به اين منظور صورت مي گيرد تا بتوانيم اين مهاجران را پس از بررسي هاي لازم مستقيما از لامپدوسا اخراج کنيم. دولت ايتاليا قصد دارد به اخراج مهاجراني که به طور گسترده وارد اين کشور مي شوند سرعت بخشد.