۱۳۸۷ دی ۲۴, سه‌شنبه

تایید خبر اجرای حکم غیرانسانی سنگسار ۳ مرد در مشهد


علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضائیه در مصاحبه امروز خود خبر سنگسار 3 مرد در استان خراسان رضوی را تایید کرد. اجرای حکم غیرانسانی سنگسار در ایران بارهای از سوی نهادهای حقوق بشری ایرانی و بین المللی محکوم شده است اما ایران همچنان به اجرای این حکم می پردازد. به گفته جمشیدی، حکم سنگسار این سه مرد در اوایل ماه جاری به اجرا در آمده است و یکی از این 3 مرد توانسته است از گودالی که تا کمر در آن مدفون شده بود بگریزد، اما جمشیدی به وضعیت فعلی این شخص اشاره ای نکرده است. ظاهرا "زنای محصنه" دلیل صدور این حکم وحشیانه برای این متهمان بوده است. اجرای حکم وحشیانه سنگسار به حدی مورد اعتراض مدافعان حقوق بشر بوده است که چندی قوه قضائیه از توقف اجرای این حکم خبر داد اما این حکم همچنان اجرا می شود. جمشیدی در مورد احتمال توقیف اجرای سنگسار در ایران گفت: "رییس قوه قضاییه از آنجایی که در لایحه‌ی جدید تمهیداتی برای محکومیت مجازات رجم پیش‌بینی شده توصیه‌هایی داشتند اما قضات به صرف توصیه رییس قوه با توجه به استقلال‌شان تا زمانی که قانون مدون به تصویب برسد، نمی‌توانند عمل کنند." سخنگوی قوه‌ قضاییه همچنین اتهام دانشجویان بازداشت شده دانشگاه شیراز را "افترا و توهین" ذکر کرد. وی گفت: "چند نفر از دانشجویان به اتهام افترا و توهین دستگیر شده‌اند که در دادگستری شیراز پرونده تشکیل شده و برای چهار نفر قرار وثیقه صادر شده که به دلیل عجز از تودیع وثیقه، در بازداشت هستند و یک نفر نیز بازداشت موقت شده است."

آندرز فوگ راسموسن نخست وزير دانمارک روز سه شنبه اعلام کرد

آندرز فوگ راسموسن نخست وزير دانمارک روز سه شنبه اعلام کرد کشورش در نظر ندارد از اسراییل براي نابودي طرح هاي انسان دوستانه اين کشور در غزه درخواست غرامت کند. وي در واکنش به اظهارات وزارت کمک به توسعه دانمارک که اعلام کرده بود در واکنش به اقدام اسرائيل در انهدام چند درمانگاه که اين کشور در غزه ساخته است قصد دارد از دستگاه قضايي بخواهد از اسرائيل درخواست غرامت کند گفت دولت در اين زمينه هيچ طرحي ندارد. به گزارش دانمارك نيوز :از کپنهاگ، حزب سوسيال دموکرات دانمارک نيز از تصميم وزارت کمک به توسعه اين کشور براي درخواست غرامت از اسرائيل حمايت کرد و سخنگوي اين حزب در اين باره گفت "اين مسئله بسيار مضحک است که ما ميليون ها يورو پول دانمارک و اتحاديه اروپا را در طرح هاي انسان دوستانه غزه هزينه کنيم و اسرائيل بلافاصله آنها را نابود کند.

خانواده ملکه دانمارک

عروس استرالیایی و عروس نیمه فرانسوی خانواده ملکه دانمارک
Mary og Marie som nat og dag

سوزن 5 سانتي در گلو


يك دختر نوجوان 16 ساله در «بيزينگ استون» انگليس كه پزشكان فكر مي كردند حشره اي گلوي او را گزيده بعد ازپنج روز يك سوزن 5 سانتي در گلويش پيدا كردند.
به گزارش دانمارك نيوز:به نقل از يونايتدپرس ، «ابي والش» 16 ساله با درد گلو به بيمارستان مراجعه كرد و پزشكان به او گفتند كه ناحيه قرمز شده گلويش مربوط به نيش زدن يك حشره است.
با اين حال دختر بعد از گذشت 5 روز كه درد گلويش تسكين پيدا نكرد دوباره به بيمارستان برگشت و پزشكان يك سوزن 5 سانتي در گلويش پيدا كردند و بلافاصله به اتاق عمل منتقل شد.

ویدیو کلیپ از نان بربری

تقدیم به دوستداران این نان خوشمزه و سنتی و صد البته پر طرفدار..دوستان شبهه پیش نیاد یه وقت من ترک زبان یا آذری نیستم,اما یادش بخیر زمانی که ایران بودم واقعا با ذوق و شوق خاصی بربری میخوردم و بقولخودمونی از خوردنش حال میکردم, عزیزانی که در ایران هستید جای منو امثال من رو خالی کنید و نهایت لذت رو از خوردن بربری ببرید

http://ashpaziworld.iranblog.com/

محققان دانماركي حاكي از آن است كه‌ با مطالعه بر روي چشم مي‌توان سن انسان را تشخيص داد

دانشمندان دانماركي اعلام كرد: در روش جديد كشف رمز كردن، بررسي عدسي چشم‌ افراد به تشخيص سن آن‌ها كمك شاياني مي‌كند. محققان در عدسي چشم انسان ماده پروتئيني را پيدا كردند كه اين ماده از ابتداي تولد انسان بدون تغيير وجود دارد كه اين ماده همانند ماده‌اي است كه در دندان‌ها وجود دارد و در اين روش جديد محققان با استفاده از راديو كربن مي‌توانند سن افراد را تشخيص دهند. محققان با استفاده از اين روش سن 13 نفر را با حدود نيم يا يك سال اختلاف درست تشخيص داده‌اند.

محققان دانمارکي اعلام کردند:حس چشايي زنان قوي تر از مردان است


محققان دانمارکي پس از بررسي 9 هزار دختر و پسر دانش‌آموز و دانشجو و بررسي عادات غذايي و قدرت چشايي آنها متوجه شدند قدرت چشايي دختران بسيار قوي‌تر و پيشرفته‌تر از قدرت چشايي پسران است. به گزارش:دانمارك نيوز در بررسي‌هاي جزيي‌تر محققان به دانش‌آموزان کيت‌هايي شامل نمونه‌هاي غذايي دادند. در آزمايش اول 10 نمونه نوشيدني شيرين و ترش به دانش‌آموزان و دانشجويان داده شد که آنان ‌بايد با چشم بسته آنها را براساس ميزان شيريني و ترشي طبقه‌بندي مي‌کردند.بر اساس اين گزارش در آزمايش ديگر جوانان بايد زبان خود را با کاغذ رنگي آبي مزه‌دار مي‌کردند تا محققان ميزان مزه جذب شده توسط پرزهاي چشايي آنان را اندازه بگيرند.نتايج تحقيقات نشان داد دختران بسيار بهتر از پسران موفق به شناسايي ميزان شيريني نوشيدني‌ها شدند.به گفته ميشل بوم فروست، محقق دانشگاه کپنهاگ اين تفاوت به نحوه دريافت اطلاعات چشايي در زنان و مردان بازمي‌گردد. در واقع تعداد پرزهاي چشايي در زنان و مردان به يک اندازه است اما پرزهاي چشايي زنان و مردان به يک شکل و يک ميزان پيام به مغز مخابره نمي‌کنند و نوع برخورد هر دو جنس با مزه‌ها متفاوت است.

استخدام مرد ميمون نما براي فراري دادن ميمونها در هند

مسئولان يکي از ايستگاههاي قطار در هند براي فراري دادن ميمونهايي که اجناس مسافران را سرقت مي کنند فردي را استخدام کرده اند که شبيه ميمونها رفتار مي کند. به گزارش دانمارك نيوز :اين فرد که ماسکي شبيه به چهره ميمون را به صورت خود و دمي دراز به بدن خود نصب کرده است، چهار دست و پا راه مي رود و حرکاتش بسيار شبيه به حرکات ميمونها است. اين مرد که دستمزدش فقط هفت دلار در روز است با اين هيبت موجب فرار ميمونهاي موجود در ايستگاه قطار شده است که وسايل همراه مسافران به ويژه ميوه هاي انان را مي دزديدند. فقط چند روز پس از حضور اين فرد در ايستگاه قطار، شمار ميمونها به ميزان قابل ملاحظه اي کاهش يافت و بسياري از ميمونها از ترس اين فرد به طور کلي از ايستگاه قطار فرار کردند.

جدال سنجاب با آب

ديدن تصاوير مربوط به حيات وحش هميشه لذت بخشه

صبح سه شنبه صادرات گاز به اروپا از خاک اوکراين را از سر گرفت


يک هفته پس از قطع صادرات گاز روسيه به اروپا که موجب کمبود شديد منابع انرژي در اين منطقه شده بود شرکت گازپروم روسيه از صبح سه شنبه صادرات گاز به اروپا از خاک اوکراين را از سر گرفت.
با اين حال سخنگوي شرکت گازپروم روسيه به طور ضمني اعلام کرده است که مشکلات مربوط به اين بحران طولاني خواهد بود. بيش از پانزده کشور اروپايي به طور مستقيم قرباني اين اختلاف پيچيده و شديد روسيه و اوکراين درباره بهاي گاز و نيز ادعاي سرقت اوکراين از خط لوله ترانزيت گاز شده اند. اين کشورها همچنين به طور ناخواسته وارد قرارداد روسيه و اوکراين به ميانجيگري اتحاديه اروپا شده اند که بر اساس ان ناظراني براي خط لوله ترانزيت گاز روسيه به اروپا اعزام خواهند شد
Rusland har atter åbnet for gasleverancerne til Europa via Ukraine, meddeler Gasprom efter seks dages stop for leverancerne. I Bruxelles i går blev Rusland og Ukraine enige om, at en endelig aftale var indgået. Forhandlingerne, der har været hårde, er løbet siden torsdag sidste uge. Tre dage før gas når EUDer vil gå endnu op til tre dage, inden gassen når gennem Ukraine og ind i Europæiske hjem. Ferran Tarradellas, som er talsmand for EU's energikommisær Andris Piebalgs, vurderer, at det vil tage op til 30 timer at levere gassen fra Rusland til Ukraine, mens Ukraine regner med, der vil gå op til 36 timer.

شهروند دانمارکي گفت جنگ اسرائيل در غزه نسل کشي است.


شهروند دانمارکي گفت جنگ اسرائيل در غزه نسل کشي است. به گزارش شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسي اين شهروند دانمارکي در نامه اي الکترونيکي به الجزيره نوشت " من از همه مي خواهم تا نام انچه را که در غزه مي گذرد جنگ نگذارند زيرا جنگ درگيري ميان دو طرف برابر است. اما انچه در غزه رخ مي دهد نسل کشي است.