۱۳۹۱ تیر ۶, سه‌شنبه

حکم اعدام دو تن در خراسان به جرم «مشروب‌خواری» در مرحله اجرا قرار گرفت

رییس کل دادگستری خراسان رضوی، در یک نشست خبری در در محل دادگستری این استان، از تایید حکم اعدام دو نفر به جرم مشروب‌خواری در دیوان عالی کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، «حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن شریعتی» با اشاره به قاطعیت مجموعه‌ی تحت مدیریتش در برخورد با جرایم مربوط به مشروبات الکلی گفت: «دو نفر که برای سومین بار مرتکب استفاده از مشروبات الکلی شده بودند و در دو مرتبه گذشته حد “شرب خمر” در مورد آنها اجرا شده بود، محکوم به اعدام شده‌‏اند به گونه‌ای که پس از تایید حکم در دیوان عالی کشور اکنون در حال فراهم کردن مقدمات اجرای حکم هستیم.»
شریعتی در این نشست خبری اولویت اول کاری شورای پیشگیری از جرم دادگستری استان خراسان را جرایم مواد مخدر دانست و تاکید کرد که «قاچاقچیان یا مواد مخدر را به استان ما نمی‌آورند و یا مسیرهای ورود خود را تغییر داده‌اند، به گونه‌ای که این تغییر روش‏ها عملا نشان دهنده برخورد قاطع دادگستری با آنهاست.»
گفتنی است استان خراسان در ۳ سال اخیر شاهد افزایش اعدام‌، به ویژه اعدام‌های پنهانی و دسته‌جمعی زندانیان مرتبط با قاچاق مواد مخدر بوده است.
کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، در بهمن ماه ۹۰، اسامی ۱۰۲ نفر از کسانی را اعلام کرد که در حد فاصل  ۱۹ خرداد تا ۲۹ آذر ۸۹، در پنج نوبت به صورت دسته‌جمعی و مخفیانه در زندان وکیل‌آباد مشهد اعدام شدند.

ترکیه: سوریه دوباره به هواپیمای ما شلیک کرد

ترکیه می‌گوید که ارتش سوریه به سمت یکی از هواپیماهای این کشور شلیک کرده است که در عملیات جستجوی سرنشینان جنگنده ساقط شده ترکیه شرکت داشت.
معاون نخست وزیر ترکیه گفت که هواپیمای جستجو و نجات ترکیه که به دنبال سرنشینان جنگنده جت "اف چهار" ساقط شده در روز جمعه بود، در اثر تیراندازی نیروهای سوری سقوط نکرده است.
با این حال او گفت که "رفتار خصمانه سوریه بدون پاسخ نخواهد ماند".
سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) قرار است فردا سه شنبه در مورد ساقط شدن جت جنگنده ترکیه جلسه اضطراری تشکیل دهد.
ترکیه یکی از اعضای ناتو است.