۱۳۸۷ شهریور ۲, شنبه

نگهبان رفت که خرما بیآورد


در شهر بندرعباس بنا بر شرایط جوی همیشه درختان خرمای ِ خودرو در هر جایی می رویند، معمولا شرکت ها برای زیباسازی فضای سبز اندکی نیز نهال خرما می کارند.
در شرکت گاز بندرعباس که در خیابان دانشگاه واقع شده است نیز از این درختان خودرو بسیار دیده می شود. هفت روز پیش رییس حراست شرکت گاز که شخصی است به نام غلام قورچیان به یکی از نگهبانان ِ قراردادی ِ شرکت گاز که همایون ِ رکن الدینی نام داشت دستور می دهد که به بالای درخت برود و برای وی خرما بچیند!
در حال حاضر در هر بندرعباس قیمت هر کیلو خرمای خوب کمتر از پانصد تومان است و بدیهی است که میوه ی خرمای ِ درختان خودرو که دیگر ارزشی ندارد.اما نامبرده بدون توجه به ارتفاع ِ زیاد ِ درخت در برابر امتناع ِ کارمند ِ مربوطه وی را تهدید به اخراج می کند و ناگزیر آن شخص مجبور می شود از درخت بالا برود. متاسفانه کارمند مزبور در همان نیمه ی راه از بالای درخت با پایین پرت می شود و دچار ِ ضربه ی مغزی می شود، این شخص پس از هفت روز که در کما به سر می برد، فوت کرد. در طی این هفت روز رییس حراست به همه دستور داده که درباره ی علت این حادثه هیچ گونه اظهار نظری نکنند و به مافوق های خود نیز گزارش داده که نامبرده در هنگام حادثه، پست خویش را ترک نموده و بر اثر اهمال کاری خویش فوت نموده است.قورچیان قبلا در حفاظت اطلاعات سپاه بود با شماره پرسنلی

خر چه داند قيمت نقل و نبات؟


شير نماد ايران است
خسرو معتضد مورخ و پژوهشگر در تاريخ ايران نيز با اظهار تاسف از حذف تنديس هاي شير از سر در مجلس شوراي ملي به ارزيابي تاريخي علل برداشتن مجسمه شير و خورشيد از اين محل در سالهاي ابتدايي پيروزي انقلاب اسلامي پرداخت و در اين ارتباط به خبرنگار عصرايران گفت: در ماههاي اول پيروزي انقلاب در يك شرايط خاصي به دليل سوءاستفاده هاي موجود و شوونيسم شاه پرستانه كه فاقد هرگونه اصالت و واقعيت بود، امام خميني طي فرمايشاتي براي از بين بردن مظاهر حكومت سلطنتي و دستور به حذف آثاري كه يادآور و يا نماد حكومت سابق بود، دادند.
وي روحيه تملق گويي در دربار كه باعث شد علامت تاج بالاي نماد شير و خورشيد در كليه اوراق رسمي كشور در رژيم پهلوي قرار گيرد را موجب به وجود آمدن اين باور كه نماد شير و خورشيد متعلق به خانواده پهلوي است دانست و افزود: نماد شير و خورشيد قرنها قبل از روي كار آمدن سلسله پهلوي در ايران و از زمان سلجوقيان بر روي پرچم كشور نقش بسته بود.
اين پژوهشگر حوزه تاريخ در ادامه اظهارات خود به ارزيابي باورهاي ديرينه مردم ايران در مورد نماد شير و خورشيد پرداخت و گفت: همواره اين باور در ميان مردم وجود داشته كه شير و خورشيد را نماد حضرت علي ابن ابي طالب عليه السلام دانسته اند و به آن "اسد الغالب" خطاب مي كردند، از سوي ديگر از قديم هر كشوري معمولا يك حيوان را به عنوان نماد تعيين مي كرد، بر همين اساس از گذشته هاي دور شير نماد و مظهر ايران بوده است.
معتضد نماد ايران در دوره هخامنشي را عقاب معرفي كرد و در مورد جايگزين شدن نماد شير به جاي نماد عقاب در ايران گفت: از آنجا كه در قرن هاي گذشته شير در ايران فراوان بود و به نوعي مظهر جانواران ايران محسوب مي شد، به جاي نماد عقاب قرار گرفت.
وي در ادامه به كار گيري نماد شير و خورشيد در پرچم ايران و تصويب آن توسط مجلس مشروطه را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر ما انقلاب مشروطه را قبول داريم بايد توجه داشته باشيم كه در پشت انقلاب مشروطه كساني مثل سيد عبدالله بهبهاني كه جان خود را در اين راه داد وجود داشت و يا آيت الله سيد محمد طباطبايي و يا آيت الله شيخ فضل الله نوري كه علي رغم اختلاف با آيات ديگر مجاهدت زيادي براي برقراري مشروطه كرد. ما مشروطه را نه به عنوان يك رفرم سلطنت طلبي بلكه به عنوان نقطه عطفي كه به استبداد پايان داده مي شناسيم، بايد توجه داشت كه از سوي همين مجلسي كه دست آورد انقلاب مشروطه بود به كار گيري نماد شير و خورشيد تصويب شد.

نگاه وال استريت ژورنال به خريد يك ميليون تني ايران از آمريكا



خريد يك ميليون تني ايران از آمريكا
يكي از نشريه هاي اقتصادي آمريكا خبر از آغاز مجدد خريد گندم ايران از آمريكا داد.
نشريه "وال استريت ژورنال" چاپ آمريكا نوشت: ايران بعد از 27 سال درگيري سياسي با آمريكا بيش از يك ميليون تن گندم زمستاني از اين كشور خريداري كرد.
نشريه مذكور افزود: گندم زمستاني موسوم به گندم قرمز سخت، در حالي به ايران فروخته شد كه آمريكا سالهاست با ايران هيچگونه تبادل تجاري مستقيم نداشته است.
وال استريت ژورنال با اشاره به قطع رابطه سياسي- اقتصادي ايران و آمريكا با گذشت بيش از دو نسل نوشت: هر چند ايران مورد تحريم آمريكا واقع شده اما اين تحريم ها شامل محصولات كشاورزي نيست و در حالي كه توليد گندم ايران از 15 ميليون تن سال 8-2007 به 10 ميليون در 9-2008 رسيده، بخت انجام معاملات بيشتر براي كشاورزان آمريكايي نيز افزايش يافته است.

تسكين دردهاي استخواني با شنا در آب گرم



محققان اسپانيايي اعلام كرده اند شنا در آب گرم به تسكين بسياري از دردهاي اسكلتي و حتي عضلاني كمك مي كند.
به گزارش نچرال نيوز، در بسياري از بيماران كه اكثر آنها را نيز زنان تشكيل مي دهند دردهايي در ناحيه گردن، شانه و كمر موجب اختلالات بسياري شده و آنها را از انجام كارهاي روزانه باز مي دارد.
بررسيها نشان داده شنا كردن به ويژه در آب گرم موجب مي شود اينگونه دردها تا حد زيادي كاهش يابند و به واسطه تاثير نشاط بخش آب از نظر روحي نيز در وضعيت بهتري قرار مي گيرند.
محققان بسياري از بيماران مبتلا به انواع دردهاي استخواني و مفصلي و حتي عضلاني مانند مبتلايان به آرتروماتوئيد و فيبروميالجي بين سنين 37تا71 سال را مورد بررسي قرار دادند.
نتيجه اينكه گروهي را با نظارت متخصص ورزش روزانه يك ساعت ورزش دادند و اين كار را به مدت 8 ماه ادامه دادند. گروه ديگر را نيز با نرمشها و حركات كششي و هوازي ورزش دادند و سپس به مدت يك ساعت در روز و سه بار در هفته در آب گرم شنا دادند. در نهايت اينكه گروه دوم تا حد زيادي آرام شدند و دردهايشان تسكين يافت.
جالب است كه گروه دوم نه تنها در مورد اين بيماري خاص بلكه در وضعيت كلي بدن نيز تا حد زيادي به بهبودي و سلامت رسيدند.
محققان معتقدند مبتلايان به دردهاي بدني به جاي اينكه صرفا از داروهاي مسكن استفاده كنند بهتر است با انجام حركات نرمشي براي گرم كردن بدن و سپس شنا در آب گرم به سلامت خود كمك كنند.

قصي اولين خواننده رپ در عربستان سعودي است



اولين خواننده رپ در عربستان
قصي اولين خواننده رپ در عربستان سعودي است. وي معتقد است گرايش جوانان عرب روز به روز نسبت به آهنگ و موزيك‌هاي رپ افزايش مي‌يابد.
به گزارش دانمارک نیوز "قصي" در ادامه مي‌گويد: علت افزايش گرايش جوانان به اينگونه آهنگ‌ها، حل برخي مسائل و مشكلات روحي از طريق اين موزيك است.

"قصي" آخرين آلبوم خود با نام "salam" كه شامل شانزده ترانه بوده را به سبكي جديد ساخته است. به گونه‌اي كه تركيبي از سبك "هيپ اند هاپ"، ني و طبل شرقي در آن شنيده مي‌شود.
اين خواننده عربستاني جوان، از طريق آلبوم اخير خود، مردم جهان را به صلح و دوستي فراخوانده است.