۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۹, جمعه

وی در ادامه تصریح کرد: «اما این به این معنا نیست که گزینه نظامی به طور کامل مطرح نیست. این گزینه نه تنها مطرح، بلکه آماده است.» سفیر ایالات متحده آمریکا پیشتر، در ژانویه سال جاری نیز در گفت‌وگو با یک روزنامه اسرائیلی تأکید کرده بود: «گزینه نظامی به ایران آماده و در دسترس است و هر لحظه که رئیس‌جمهور تصمیم بگیرد از آن استفاده خواهد شد

مصطفی پور محمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در دیدار با جمعی از زنان استانبحران تشکیل دولت در یونان زمینه‌ساز خشونت‌های زیادی بود خراسان رضوی در اظهاراتی متناقض از سویی خواست زنان برای حضور در جامعه را یک واقعیت ‌خواند و از سوی دیگر "ارج و قرب" خانه‌داری را به آن‌ها گوشزد کرد.
پورمحمدی همچنین با اشاره تلویحی به اجرای طرح موسوم به "تشدید برخورد با بدحجابی و مانكن‌های خیابانی" گفت: «وقتی در خانواده و دبستان از حجاب و عفاف سخن گفته نمی‌شود ... نمی‌توان در خیابان‌ها یقه جوان را گرفت.»
مقایسه ارزش اقتصادی کار اداری و خانه‌داری
پایگاه خبری قدس آنلاین، ۲۹ اردیبهشت از قول رئیس سازمان بازرسی کل کشور نوشت: «تحقیقی بیان می‌کند که چهل درصد از تولید ناخالص داخلی در منزل شکل می‌گیرد.» محمدی با استناد به این آمار افزوده است:«بخشی از کار ویژه زنان در خانواده رساندن مرد به یک تعادل روانی است ... حال اجر و قرب زنان برای مشاوره روانی به شوهر و فرزندان بیشتر است یا این‌که پشت میز نشستن و کار اقتصادی کردن؟!»
مصطفی پورمحمدی پرسید: «زنی که در خانواده مبلغ زیادی ارزش اقتصادی تولید می‌کند با مردی که از اداره خود حقوق می‌گیرد چه تفاوتی دارد؟» او ظاهرا با توجه به بحث‌هایی که چندی پیش بر سر امکان یا عدم امکان دست یافتن زنان به کرسی ریاست مجلس مطرح شد، گفت «این‌که بخواهیم حضور زنان در برخی مسئولیت‌ها و شغل‌ها را تسهیل کنیم باید مورد بررسی و کارشناسی قرار گیرد.

طرح حمله نظامی آمریکا به ایران آماده است"

اسرائیل خواستار افزایش فشار جامعه جهانی بر جمهوری اسلامی با هدف متوقف کردن برنامه اتمی این کشور است. در آستانه دور دوم مذاکرات اتمی گروه ۵+۱ با ایران در بغداد، دولت اسرائیل تأکید کرده، درصورت عدم موفقیت این مذاکرات، حمله پیشگرانه نظامی به تأسیسات اتمی جمهوری اسلامی را برای خود محفوظ می‌‌داند.
دان شایپرو، سفیر ایالات متحده آمریکا در اسرائیل، اکنون تأکید کرده است که گزینه حمله نظامی به ایران برای دولت آمریکا نیز به عنوان "گزینه‌ای جدی" مطرح است.
دان شاپیرو پنج‌شنبه (۲۸ اردیبهشت / ۱۷ مه) در مصاحبه با یک ایستگاه رادیویی اورشلیم (بیت‌‌المقدس) تأکید کرد: «ترجیح ما این است که این مناقشه از راه دیپلماتیک به نتیجه برسد تا از راه فشار نظامی
وی در ادامه تصریح کرد: «اما این به این معنا نیست که گزینه نظامی به طور کامل مطرح نیست. این گزینه نه تنها مطرح، بلکه آماده است.»
سفیر ایالات متحده آمریکا پیشتر، در ژانویه سال جاری نیز در گفت‌وگو با یک روزنامه اسرائیلی تأکید کرده بود: «گزینه نظامی به ایران آماده و در دسترس است و هر لحظه که رئیس‌جمهور تصمیم بگیرد از آن استفاده خواهد شد

ايران / اجتماعی ایرانی‌ها ماهی ۱۵ میلیارد تومان صدقه می‌دهند

در تازه‌ترین آمار از میزان کمک‌های مردمی در ایران، یک مقام در کمیته امداد امام خمینی روز پنج‌شنبه، ۲۸ اردیبهشت، اعلام کرد که ایرانی‌ها ماهانه «۱۵ میلیارد تومان به صندوق صدقات می‌ریزند».
با این حساب این کمیته سالانه ۱۸۰ میلیارد تومان تنها از صندوق‌های صدقه جمع می‌کند.
سعید ستاری، معاون مشارکت‌‌های مردمی در کمیته امداد ایران، اعلام کرده است که این کمیته ماهانه ۱۵ میلیارد تومان از صندوق‌های صدقات سراسر کشور جمع‌آوری می‌کند.
آقای ستاری همچنین گفته است که بنا بر پیش‌بینی کمیته امداد در سال جاری یعنی ۱۳۹۱ میزان کمک‌های مردمی شامل «صدقه و زکات و فطریه و غیره» به ۱۱۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید