۱۳۸۷ اسفند ۲۲, پنجشنبه

چرا دختر ایرانی نه؟

کاشکه این دولت مردسالار ما کمی هم بفکر سرنوشت دختران ایران زمین هم می بود. چرا این دولت بفکر کمک به بیگانگان است تا مردم ایران؟

نمایش خیابانی بسیج و اشوبگری عده ای قلیل

لايه اوزون ناگهان در سوئد نازك شد


سازمان هواشناسی سوئد اعلام کرد : لایه اوزون در اتمسفر این کشور به نازک ترین اندازه چند سال اخیر رسیده است.
به گزارش دانمارك نيوز: ضخامت لایه اوزون در ایستگاه نورکوپینگ (جنوب استکهلم سوئد) در ماه گذشته به ۴۲۶ دوبسون (واحد اندازه گیری اوزون) رسیده است.این میزان ضخامت در مقایسه با 10 سال اخیر بسیار تعجب برانگیز است. پیش از این در سوئد ، تنها طی سال ۱۹۹۱ ضخامت لایه اوزون به پایین ترین اندازه خود یعنی ۴۳۷ دوبسون رسیده بود. ضخامت لایه اوزون در اوپسالا (شمال استکهلم) در سال ۱۹۵۷ ۴۳۹ دوبسون برآورد شده بود.سازمان هواشناسی سوئد تصریح کرده : طی چند روز اخیر لایه استراتوسفر به طور ناگهانی گرم و همین معضل منجر به اتساع اوزون شده است.گزارش دانمارك نيوز:می افزاید،لایه اوزون در سوئد در بهار به ضخیم ترین میزان خود می رسد.کاهش ضخامت این لایه از پاییز آغاز می شود و در زمستان به بالاترین درجه می رسد.اوزون از زیان های تابش نور خورشید جلوگیری می کند

شاهزاده سوئد عاشق يک پسر معمولي + عکس


نامزدی دختر سنت‌ شکن پادشاه سوئد با پسری از قشر معمولی ، مردم این کشور را شگفتزده کرده است.به گزارش دانمارك نيوز: خبر نامزدی شاهدخت «ویکتوریا» ولیعهد سوئد با «دانیل وستلینگ» که مربی ورزش او است توجه رسانه‌های گروهی این کشور اروپایی را بدجوری جلب کرد.«دانیل» 35 ساله اشرافزاده نیست و همین موضوع باعث شد وی و «ویکتوریا» تصمیم خود برای ازدواج را هفت سال به تعویق بیندازند.کارل گوستاو شانزدهم - پادشاه 63 ساله سوئد - با ازدواج دخترش با مردی از قشر معمولی جامعه مخالف بود و ویکتوریای 32 ساله برای حفظ حق جانشینی خود ناچار به جلب رضایت پدر و دولت شد.بر اساس قانون اساسی قدیمی سوئد ، اعضای خاندان سلطنتی فقط باید با اشرافزادگان ازدواج می کردند.از اول ژانویه 1980 میلادی اما دو تغییر مهم در بخش قانون جانشینی در سلطنت این کشور شکل گرفت.در قانون اساسی قدیمی سوئد ، تاکید شده بود که ولیعهد این کشور باید مرد باشد.با تغییر قانون ، فرزند اول خانواده سلطنتی بدون توجه به جنسیت ، جانشین پادشاه خواهد شد.قانون دیگر برداشته شدن ضرورت ازدواج خاندان سلطنتی با فردی از طبقه خودشان است.با این حال ، ولیعهد باید ابتدا از پادشاه و بعد از دولت ، اجازه ازدواج با فرد دلخواهش را بگیرد.دولت سوئد اگرچه هفته گذشته به درخواست ویکتوریای عاشق پیشه جواب مثبت داد اما اعلام نامزدی وی به بحث پیرامون قانون جانشینی در سلطنت دامن زده است.گزارش دانمارك نيوز: می افزاید،انجمن جمهوری‌ خواهان سوئد نیز نسبت به هزینه ازدواج این زوج جوان از خزانه دولت اعتراض کرد.سازمان تجارت سوئد تخمین زده که جشن عروسی «ویکتوریا» بیش از 10 میلیون کرون ، هزینه در بر خواهد داشت و شاید در بحران اقتصادی موجود بیش تر هم بشود.نظرسنجی موسسه Novus Opinion که به سفارش شبکه 4 تلویزیون ملی سوئد صورت گرفته است نشان می‌دهد از هر 10 سوئدی 8 نفر با ازدواج «ویکتوریا» و «دانیل» موافقند.

خوشبین‌ها بیشتر عمر می ‌كنند


روانشناسان پس از بررسی های زیاد به این نتیجه رسیدند كه به منظور بهره بردن از عمری طولانی و پرثمر، یكی از بهترین و موثرترین كارها این است كه هر كسی، زندگی خود را سرشار از احساسات خوشایند و مطلوب كند. بنابر این گزارش، نوع نگرش و پردازش افراد در قبال مسائل گوناگون زندگی و چگونگی غلبه آنها بر مشكلات است كه بسیاری از دشمنی ها و كینه ها و حتی بیماری های قلبی را سبب می شود. افرادی كه در زندگی احساس قربانی بودن یا ناتوانی می كنند، بیشتر بیمار می شوند و عمر كوتاه تری دارند. افراد خوش بین با آگاهی از نقش احساسات مثبت، مشكلات را مهار می كنند. بررسی ها نشان می دهد اگر افرادی كه احساسات منفی دارند، به قضایا به عنوان یك چالش نگاه كنند، نه به عنوان یك تهدید، پاسخ بدنی و مغزی بهتری می دهند، زیرا در این صورت سعی می كنند از قابلیت های خود به عنوان فردی كه در حال بررسی و حل چالش است، استفاده كنند. در این میان، نكته مهم این است كه فقط نباید افكار منفی را از ذهن دور كرد، بلكه باید راهی برای عادت به افكار مثبت در ذهن پیدا كرد.