۱۳۹۱ فروردین ۹, چهارشنبه

دیدار موسوی و رهنورد با خانواده در آغاز سال نو

 بر اساس این خبر، حال جسمی و روحیه این دو همراه جنبش سبز خوب گزارش شده است.
دختران موسوی و رهنورد دو هفته قبل از آغاز سال ۱۳۹۱ نیز پس از مدتها محدودیت و قطع دیدارها و برای دومین بار در طول یک سال بازداشت پدر و مادرشان توانسته بودند با آنها دیدار حضوری داشته باشند.
مهندس موسوی در آن دیدار ضمن توصیه همگان به صبر و گذشت برای خدا، تاکید کرده بود که در راه حق صبر و گذشت هر دو با هم مهمند.
دکتر رهنورد نیز در پاسخ به ابراز نگرانی فرزندانش، از آنها خواسته بود دعا کنند که پدر و مادرشان مصداق این آیه باشند: “إن الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکة ألا تخافوا ولا تحزنوا وأبشروا بالجنة التی کنتم توعدون”.
چند روز قبل و همزمان با عید نوروز، به خانواده حجت الاسلام کروبی نیز اجازه داده شده بود ۱۲ ساعت بدون حضور ماموران با ایشان دیدار داشته باشند. در آن دیدار، وی پس از آنکه در جریان مهمترین رویدادهای کشور قرار گرفته بود، گفته بود: به دلیل اینکه به کارم، راهم و مسیری که در همراهی با مردم انتخاب کرده ام ایمان دارم؛ احساس خستگی و ناامیدی ندارم و هیچ موقع در زندگی به این اندازه از خداوند شاکر و شکرگزار وی نبودم، و امید کامل دارم به نتیجه دادن این حرکت و مسیر. البته هر چه هزینه بیشتر داده شود، بعدها قدر این دستاورد را بیشتر خواهیم دانست و این هزینه ها باعث می شود همه ما سعی کنیم به حفظ آن

ایران در سال ۹۰ زندان زنان بود

از اسفند ۱۳۸۹ خورشیدی تا اسفند ۹۰ فقط ۳۶۵ روز است اما در همین ۳۶۵ روز شمار زیادی از زنان فعال سیاسی – اجتماعی با اتهام های گوناگون توسط نهادهای امنیتی ایران بازداشت شدند و مجموع احکام صادره برای آنها یا تعداد روزهای بازداشتشان از ده ها سال فرا‌تر است! با این که به ظاهر تب و تاب اعتراض های مدنی در داخل ایران فرو نشسته است اما نهادهای امنیتی گویا همواره از سوی زنان احساس خطر! و تلاش می کنند با بازداشت و زندان مسیر فعالیت های مدنی آنها را سد کنند یا با ایجاد جو رعب و وحشت در میان فعالان زن راه را برای هر گونه اقدام احتمالی ببندند، بازداشت های سال ۹۰ زنان از میان گروه های مختلف صورت گرفته است، از یک سو زنان فعال در عرصه های اجتماعی مانند فعالان حقوق زن، وکلا یا روزنامه نگاران با فشار و تهدید و زندان روبرو شده اند، از سوی دیگر زنان متعلق به اقلیت های دینی و قومی در هجوم مأموران امنیتی بوده اند.
فعالان مدنی
اوایل سال گذشته مریم بهرمن فعال حقوق زنان در شیراز به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شد، او شهریور ۱۳۹۰ با قرار وثیقه آزاد شد، اردیبهشت ماه محبوبه کرمی از فعالان جنبش زنان و کمپین یک میلیون امضا برای اجرائی شدن حکم سه سال حبس خود در زندان اوین بازداشت شد، ژیلا کرم زاده مکوندی و لیلی سیف الهی هم از حامیان مادران عزادار (مادران پارک لاله) بودند که دادگاه انقلاب آنها را در اردبیهشت ماه به چهارسال زندان محکوم کرد اما دادگاه تجدید نظر حکم را به دو سال حبس تعزیری و دو سال حبس تعلیقی برای پنج سال تقلیل داد، ژیلا کرم زاده وقتی برای انجام کارهای اداری مربوط به گذرنامه به ادارۀ گذرنامه مراجعه کرده بود بازداشت و راهی زندان اوین شد، الهام احسنی یکی دیگر از حامیان مادران عزادار بود که با عدم مراجعه به دادگاه خواهرش را که کفالت وی را به عهده گرفته بود احضار کردند، به خواهر خانم احسنی اعلام شد که مبلغ کفالت از حقوق او کم خواهد شد

حکم زندان فائزه هاشمی تأیید شد

گزارش ها از ایران حاکی از آن است که حکم ۶ ماه زندان و ۵ سال محرومیت از فعالیت سیاسی و حضور رسانه‌ای برای فائزه هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، در یکی از شعب دادگاه تجدیدنظر در تهران تأیید شده است.
عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران امروز حاضر نشد در جمع خبرنگاران این خبر را تأیید یا تکذیب کند، اما گفت: "تا ۱۵ فروردین صبر کنید، خبرهای مهمی در راه استخانم هاشمی پس از مصاحبه با سایت اینترنتی روزآنلاین به "تبلیغ علیه نظام" متهم شده بود.
او در این مصاحبه، به شدت از نقض آزادی ها و حقوق بشر در ایران، مدیریت اقتصادی این کشور و وضعیت روابط آن با سایر کشورها انتقاد کرده بود.
او همچنین حمله و فحاشی گروهی لباس شخصی علیه خود و اطرافیانش در شهر ری را "سازماندهی شده" توصیف کرد و گفت که محکومیت این حمله توسط مقامات ارشد حکومتی "ظاهری" و غیر صادقانه بوده است

آی ملت! بلند شید و این آخوندا رو با چک و لگد از مملکت بکنید بیرون

دیگه بسه! این آخوندا دیگه خیلی پر رو شدن! همگی با هم همت کنید و این آخوندا رو از مملکت بکنید بیرون! باید چنان لگدی بزنید تو ماتحت این مفت خورا  که سال دیگه با برف بیان پایین!
بلند شید دیگه! بلند شو جانم!