۱۳۸۷ آذر ۶, چهارشنبه

يک نويسنده دانمارکي با اشاره به حضور موثر مسلمانان در اروپا در طول تاريخ، تأکيد کرد


يک نويسنده دانمارکي با اشاره به حضور موثر مسلمانان در اروپا در طول تاريخ، تأکيد کرد: علوم مسلمانان با ورود به اروپا نقش مهمي در هوشياري و آگاه‏سازي اروپاييان که قرون‌ها در جهل و ناداني به سر مي‏بردند، ايفا کرد.به گزارش دانمارك نيوز:، «استيفن هيبرگ»، نويسنده کتاب «آغاز تاريخ جديد فرهنگي اروپا در قرون وسطي»، با انتقاد از توهين اروپاييان نسبت به مسلمانان، علم و فناوري موجود در اروپاي فعلي را مرهون دين اسلام و مسلمانان دانست.اين نويسنده مسيحي در اين کتاب با اشاره به قرون جهل و تاريکي اروپا در قرون وسطي و پيش از آن، تبادل فرهنگي و علمي با مسلمانان را يگانه راه نجات‌بخش مردم اروپا در آن دوران سياه توصيف کرد.وي در ادامه مي‏نويسد: فساد، جامعه آن روزگار اروپا را در همه بخش‌ها و حتي در کليسا و روحانيون ديني در برگرفته بود، که پس از جنگ‌هاي صليبي و حضور مسلمانان در اروپا، اين رويه اصلاح شد و رو به پيشرفت نهاد.اين نويسنده دانمارکي که مدير بخش تحقيقات در موزه «فريدريكسبورگ» است در کتاب خود نمونه‏هايي از پيشرفت اروپاييان را پس از جنگ‌هاي صليبي نام مي‌برد و مي‏نويسد: با پايان قرون وسطي و جنگ‌هاي صليبي، اختراعات و ابداعات گوناگون، سازمان‌هاي جديد، سيستم بانکي و در مجموع، پيشرفت‌هاي اقتصادي و علمي، نتيجه حضور مسلمانان با تعليمات اسلامي ايشان در اروپا بود که موجي از شکوفايي و توسعه را براي کشورهاي قاره سبز به ارمغان آورد.وي در بخش ديگري از کتاب، تلاش براي تبليغات منفي ضد اسلام و مسلمانان را محکوم کرده و از همه مردم اروپا خواسته است تا با بازخواني تاريخ هزار ساله اخير کشورهاي اروپايي، به کمک‌هاي شايان و چشمگير مسلمانان به آنها آگاهي يافته و از تکرار توهين به اسلام دست بردارند

وزير خارجه دانمارک به نپال سفر مي کند


پر استيگ مولر وزير خارجه دانمارک روز چهارشنبه براي ديداري سه روزه وارد کاتماندو پايتخت نپال خواهد شد. هدف از سفر مولر به نپال حمايت از فرايند صلح در اين کشور اعلام شده است. فين تيلستد سفير دانمارک در کاتماندور گفت هدف اصلي سفر وزير خارجه دانمارک به نپال اعلام اين مسئله به دولت و احزاب سياسي در اين کشور است که بايد از فرصتهاي کنوني براي برقراري صلح استفاده کنند. دانمارک که از کشورهاي اصلي کمک کننده به نپال به شمار مي رود تحولات سياسي در اين کشور را به شدت پيگيري مي کند. سفير دانمارک گفت هنوز برخي مسايل حياتي در فرايند صلح نپال به صورت حل نشده باقي مانده است که از جمله انها يکپارچه سازي حزب سياسي مخالف دولت و شبه نظاميان و نيز اصلاحات امنيتي و بازگردانده شدن اموال توقيفي احزاب مخالف و عفو شبه نظاميان است. مول در جريان سفر به نپال با پراچاندرا نخست وزير نپال، رييس کنگره اين کشور و اوپيندرا ياداف وزير خارجه اين کشور ديدار خواهد کرد. مولر از همه طرفها در نپال خواهد خواست که در جهت صلح پايدار تلاش بيشتري صورت دهند. دانمارك نيوز: گزارش داد/ دانمارک اوايل سال جاري ميلادي بودجه اضافي براي کمک به فرايند صلح در نپال اختصاص داده است. اژانس امدادرسان دانمارک در ماه اوت با هشت ميليون و چهارصد هزار دلار کمک به نپال موافقت کرده است.

نتايج رسمي شمارش آرا در گرينلند ، از راي مثبت مردم اين جزيره به طرح استقلال بيشتر از دانمارك حكايت دارد.


نتايج رسمي شمارش آرا در گرينلند ، از راي مثبت مردم اين جزيره به طرح استقلال بيشتر از دانمارك حكايت دارد.
به گزارش روز چهارشنبه دانمارك نيوز:از كپنهاك ، طبق اعلام كميته انتخابات گرينلند ، ‪ ۷۶‬درصد مردم در همه پرسي غيرالزام اور روز گذشته (سه شنبه) به بسط و افزايش اختيارات حكومت داخلي راي دادند.
اين طرح كه از حمايت دانمارك نيز برخوردار است ، خواستار اعطاي اختيارات بيشتر و واگذاري كنترل پليس محلي ، دادگاه‌ها و گارد ساحلي به مردم عمدتا اسكيموي اين جزيره و نيز به رسميت شناختن زبان اسكيمويي گرينلنديك به عنوان زبان رسمي اين جزيره است. افزون بر اين ، طرح فوق، حاوي قوانين جديدي در زمينه نحوه تقسيم عوايد نفتي بين گرينلند و دانمارك در آينده است .
براساس اين گزارش ، همه پرسي روز سه شنبه ، گامي مهم در جهت استقلال اين جزيره نيمه مستقل مي‌باشد كه براي سرپا نگه داشتن اقتصادش به يارانه‌هاي دانمارك وابسته است.
با وجود موفق نبودن تلاش گرينلندي‌ها براي اكتشاف نفت در سواحل غربي و جنوبي اين جزيره ، آنها همچنان به اين امر اميدوارند.
گرينلند از سال ‪ ۱۷۷۵‬تا ‪ ۱۹۵۳‬كه دانمارك در قانون اساسي‌اش بازنگري كرد و اين جزيره را به عنوان استان اعلام كرد، مستعمره دانمارك بود. طبق قانون حكومت داخلي مصوب ‪ ، ۱۹۷۹‬گرينلند ، صاحب پارلمان ، دولت و حق تصميم‌گيري در بخش‌هاي بهداشت ، مدارس و خدمات اجتماعي شد. مسايل خارجي و نظامي گرينلند از سوي كپنهاك و ملكه دانمارك كه در راس دولت قرار دارد، كنترل و اداره مي‌شود.

اروپا براي مقابله با مهاجرت غيرقانوني تدابير جديدي انديشيده است


اروپا براي مقابله با مهاجرت غيرقانوني مي خواهد آفريقا را به همکاري با خود وادار کند. به نوشته روزنامه لوموند در اينترنت، کمک به توسعه کشورهاي آفريقايي و فراهم کردن امکان مهاجرت قانوني پيشنهادي است که اروپا براي جلوگيري از مهاجرت غير قانوني به کشورهاي آفريقايي داده است. اين پيشنهاد محور اصلي گفتگوي بيست و هفت کشور آفريقايي و بيست و هفت کشور عضو اتحاديه اروپا در دومين کنفرانس اروپا-آفريقا است که روز سه شنبه در پاريس برگزار شد.در هر يک از اين قراردادها دولت هاي آفريقايي متعهد مي شوند به کنترل بهتر و بيشتر مرزهاي خود براي ممانعت از مهاجرت غير قانوني بپردازند. اين بار فرانسه پيشنهاد کردکه اين کشورها متعهد شوند در زمينه توسعه با کشورهاي اروپايي همکاري کنند و بستر مناسب براي مهاجرت قانوني را فراهم سازند

فرانچسكو توتي كاپيتان تيم آ اس رم اعلام كرد، قصد بازنشستگي ندارد.




Francesco Tottis kone, Ilary Blasi.


همسر فرانچسكو توتي كاپيتان تيم آ اس رم

براثر حمله تروريستي در بمبي يک هتل در اتش مي سوزد


شبکه تلويزيوني دانمارك در خبري فوري گزارش داد براثر حمله تروريستي در منطقه توريستي بمبئي هتل اوبروي اتش گرفته است وهم اکنون ماموران اتش نشاني در تلاش براي خاموش کردن اتش هستند. منابع پليس بمبئي مي گويند هفت محل امشب هدف حملات تروريستي هم اهنگ قرار گرفته است و درحال حاضر افراد مسلح با ماموران پليس در اين محل ها به مبادله تيرانداري مشغولند. براساس گزارش ها هنگام حمله تروريستها به دوهتل در بمبئي دهها نفر در رستوران هتل ها به سر مي بردند. هم اکنون نيروي ويژه پليس به اين محلها اعزام شده و مناطق موردحمله قرار گرفته را محاصره کرده اند

تنیس باز معروف Maria Sharapova روسی

عکس های ماریا شاراپوا زیباترین زن ورزشکار دنیا



عروس وپسر ملکه دانمارک در تایلند

Trods urolighederne i Thailand kunne kronprinseparret fortsætte deres program for deres officielle besøg.




یک اسب آبی 16 ساله شکمو

اسب آبي روزها را در رودخانه ها مي گذرانند و اغلب فقط چشم ، گوش وبيني آنها بيرون ازآب ديده مي شود و وقتي تاريكي فرا مي رسد براي تعذيه به ساحل مي آيد .
I Cameroun har fiskeren Liman Boucar Souaibou gennem 16 år oparbejdet et specielt forhold til en flodhest