۱۳۸۷ آذر ۱۷, یکشنبه

یونان ناآرام شد



صدها نفر شنبه شب ، در اعتراض به کشته شدن یک نوجوان شانزده ساله بدست ماموران پلیس در آتن ، پایتخت یونان، و دو شهر دیگر ،تظاهرات کردند و بانکها را به آتش کشیدند.به گزارش واحد مرکزی خبر ،تظاهر کنندگان ضمن اعتراض به عملکرد نیروهای پلیس ، شعارهایی بر ضد دولت راستگرای کاستاس کارامانلیس، نخست وزیر، و همچنین پروکوپیس پاولوپولوس وزیر کشور یونان سر دادند.در پی این حوادث وزیر کشور یونان از سمت خود استعفا کرد اما نخست وزیر استعفای وی را نپذیرفت.شنبه شب عده ای جوان به سوی یک خودروی پلیس درمحله اکزارچیا در مرکز آتن بطریهای آتش زا پرتاب کردند که به واکنش نیروهای پلیس و کشته شدن یک نوجوان شانزده ساله به ضرب گلوله منجر شد.پس از این حادثه جوانان این محله که از محله های پر آشوب آتن است، به آتش زدن سطل های زباله در برابر بانکها پرداختند.ازسوی دیگر دهها خودرو در سالونیک در شمال و پاتراس در جنوب آتن به آتش کشیده شد .بر اساس آمارهای اولیه پلیس، به هفده بانک در اتن و پنج بانک دیگر در سالونیک خسارت وارد شده است
Eksplosion af vold i græske byer
Drabet på en 16-årig græsk ungdomsaktivist i Athen har udløst en voldsbølge i flere græske byer.

اتحاديه اروپا در حال آماده شدن براي اولين عمليات نيروي دريايي


دانمارك نيوز:- اتحاديه اروپا در حال آماده شدن براي اولين عمليات نيروي دريايي در درياهاي تحت تصرف دزدان دريايي در افريقا با 6 كشتي جنگي و 3 هواپيماي پشتيبان مي باشد.
به گزارش دانمارك نيوز :به نقل از فرنس پرس ، كشتي هاي اتحاديه اروپا با مسئوليت هولناک درگيري در ناحيه اي كه تا فاصله يك ميليون كيلو متري اش را آب پوشانده و حدود 100 كشتي در آنجا مورد حمله دزدان دريايي قرار گرفته اند روبروست.
و اين مسئله كه ايا اين گروه عملياتي قادر به سركوبي دزدان هستند يا نه مبهم است و منتقدان معتقدند كه اين تنها را ه پيروزي بر دزدان دريايي در كشور بي قانون سومالي است.

مسابقات جهاني چوگان با فيل در نپال


مسابقات جهاني چوگان با فيل را نخستين بار، بيست و هفت سال پيش، دو انگليسي پايه گذاري کردند. اين مسابقات، توجه بسياري از ثروتمندان را که در جستجوي هيجانات تازه بودند؛ به خود جلب کرد. تيم هايي از مناطق مختلف جهان نظير اسکاتلند، نيويورک، هنگ کنگ و تايلند در اين مسابقات شرکت مي کنند.

تصاوير چشم نواز طبيعت دانمارک


Solopgang med Thurø i baggrunden den 7/12 2008

Solopgang i morgentåge ved Stilling den 7/12 2008

استقبال پرشور مردم هندوستان از مارادونا سرمربي جديد آرژانتين

مربي تيم فوتبال آرژانتين روز گذشته در حضور ده ها هزار هوادار فوتبال شهر كلكته، از هندوستان به عنوان خانه خود ياد كرد.Bold

Diego Maradona har været på besøg i Indien, hvor han blev mødt af op mod 50.000 ellevilde fans i byen Kolkata.


گزينش دختر شايسته 2009 فرانسه

Miss France Albigeois-Midi-Pyrén kåret den 6. december 2008




فروش نوزاد در اينترنت


مقامات پليس بلژيك به خبرگزاري دانمارك نيوز:گفتند: اين زوج كه 22 و 24 ساله و اهل منطقه «فلميش» بلژيك هستند ، اوايل سال جاري ميلادي بچه‌دار شدند اما به علت توانايي نداشتن در پرداخت هزينه ‌هاي اين كودك ، او را چهار ماه قبل به يك زوج هلندي دادند اما اين زوج نيز نتوانستند كودك را نگهداري كرده و بار ديگر نوزاد به والدين خود باز گردانده شد.
سخنگوي پليس بلژيك يادآورشد: اين زوج بلژيكي نيز پس از آن كه نتوانستند، راهي براي نگهداري از كودك خود بيابند ، در تلاش براي فروش او در يكي از سايت‌هاي اينترنتي بودند كه توسط پليس دستگير شدند.
اين در حاليست كه اين زوج به بيش از 5 سال حبس محكوم مي‌شوند و كودك آن‌ها نيز به مركز نگهداري كودكان بلژيك سپرده مي‌شود تا برايش خانواده‌اي مناسب پيدا شود.

گران ترين درخت كريسمس جهان

مردم کشورهاي مختلف جهان با نزديک شدن کريسمس به منظور شادي، جذب گردشگر، جمع آوري اعانه براي نيازمندان و کودکان يتيم دست به کارهاي جالبي مي زنند.يکي از اين کارها ، ساخت درخت طلايي کريسمس با وجود رکود اقتصادي در سطح جهان است.
ژاپني ها در آستانه سال نو ميلادي از گران ترين درخت کريسمس دنيا ، پرده برداشتند.
ژاپني ها، درختي را که از 24 کيلو طلا ساخته و با 240 قطعه الماس و مرواريد به وزن بيش از 21 کيلو تزئين شده است امروز رونمايي کردند. درخت طلايي که 150 ميليون «ين» مي ارزد در جواهرفروشي «گينزا تاناکا» شهر «ازاکا» به فروش گذاشته شد.
سال گذشته ميلادي نيز بلندترين درخت کريسمس دنيا در آستانه سال نو ميلادي ، در «ريودوژانيرو» برزيل به نمايش درآمد. اين درخت که در آب، شناور بود 37 متر بلندا داشت و با سه ميليون چراغ، روشن شده بود.