۱۳۸۷ تیر ۲۹, شنبه

تجمع اعتراض در اعتراض به نقض حقوق بشر بالاخص اعتراض به حکم صادره براي فرزاد کمانگر


اعدام سه زنداني و کشته شدن دو مرزنشين



فعالان حقوق بشر در ايران : بنا به‌گزارشات رسيده‌از زندان مرکزي شهر اروميه‌، صبح امروز ، سه‌تن از اهالي اين شهر در محوطه زندان مرکزي اين شهر به‌دار آويخته‌شدند.بنا به‌گزارشات سه شهروند اروميه‌اي به‌نامهاي " ارشد محمودي " ، " صالح ملکي " و " محمد علي بي مثال " که‌هر سه‌به‌اتهام مواد مخدر به‌اعدام محکوم و حکم آنان از سوي ديوان عالي کشور تائيد شده‌بود، به‌دار آويخته‌شدند.همچنين در گزارش ديگر "صالح خضري" فرزند عزيز اهل اشنويه 23 ساله و "بايزيد پارسا" فرزند برهان 16 ساله و اهل سلماس به هنگام تردد در منطقه مرزي توسط يگان پاسدار مرزي مورد هدف گلوله قرار گرفته و در دم جان باختند.

ایرفرانس از ایران می رود



به دلیل نبود توجیه اقتصادی شرکت هواپیمایی ایرفرانس متعلق به کشور فرانسه از ایران می رود. شرکت هواپیمایی ایرفرانس که هم اکنون پرواز های هفتگی به ایران انجام می دهد، هر شش ماه یک بار وضعیت اقتصادی خطوط پروازی مورد نظر خود را مورد بررسی قرار می دهد سپس نسبت به ادامه یا قطع مسیرپروازی تصمیم گیری می کند. این در حالی است که گفته می شود ایرفرانس برای دوره زمستانی خود که از ماه مارس آغاز می شود تصمیم دارد پروازهای خود به ایران را توسط شرکت هواپیمایی کی .ال. ام انجام دهد. به گفته یک مقام آگاه این اقدام برای دومین بار است که توسط شرکت هواپیمایی ایرفرانس در خطوط پروازی ایران انجام می شود. وی معتقد است این اقدام ایرفرانس به مسایل سیاسی و شرایط تحریم های بین المللی علیه ایران مربوط نمی شود و تنها به دلیل مسایل اقتصادی و توجیهات شرکت ایرفرانس است که چنین اقدامی از سوی آنها قرار است صورت گیرد. ایرفرانس که از سال 1997 پروازهای خود را از پاریس به تهران به علت مشکلات بازرگانی لغو کرده بود نخستین پرواز خود را پس از گذشت هفت سال خردادماه 1383 برقرار کرد. شرکت هواپیمایی ایرفرانس سال 1933 از ادغام چند شرکت هواپیمایی فرانسوی تشکیل شد که در جنگ جهانی دوم مقر این شرکت به کشور مراکش منتقل شد. سال 1976 ایرفرانس و بریتیش ایرویز تنها خطوط هواپیمایی بودند که با هواپیمایی کنکورد پرواز می کردند اما این پروازها سال 2003 متوقف شد. ایرفرانس در ماه مه 2004 شرکت هواپیمایی کی. ال. ام را خرید و از این طریق به عنوان بزرگ ترین شرکت هواپیمایی جهان از نظر درآمد شناخته شد. در حال حاضر مقر شرکت ایرفرانس در فرودگاه شارل دوگل پاریس است.

دراین "کیوسک" ها، امنیت لانه کرده؟!



در این کیوسک ها، به گفته مقامات قضائی و انتظامی "امنیت اجتماعی" لانه دارد. بر شمار آنها هفته به هفته افزوده می شود. هم در میدان ها و هم در خیابان ها و پارک ها. ماشین های گشت شکارهای خود را به این کیوسک ها و یا لانه ها می آورند و از آنجا تقسیم می شوند بین بازداشتگاه ها! موتور سواران مدافع امنیت اجتماعی هم به همین کیوسک ها وصل اند و به هرکس "گیر" بدهند، سر از همین کیوسک ها در می آورد. قرار است این کیوسک ها مجهز به دوربین مدار بسته هم بشوند. همه بهانه ها، برای مقابله با اراذل و اوباش و بدحجابی است، اما همه میدانند این بهانه است. گشت کلانتری ها و نیروی انتظامی در محلات و پاسگاه ها و کلانتری ها برای مقابله با دزدی و آدم ربائی و قاچاق و چاقو کشی و قتل و جیب بری و باج گیری و زورگیری بودند و هستند و کارشان را هم می کنند. این کیوسک ها فقط برای پیش بینی تظاهرات ناگهانی و موضعی مردم برپا شده اند.

پشت صحنه مصاحبه های ساختگی سیمای ج. اسلامی

وبلاگ "فریاد" متن کوتاهی درباره صحنه سازی و مصاحبه های ساختگی و فرمایشی سیمای جمهوری اسلامی نوشته و برای نمونه قسمت هائی از پشت صحنه های فیلم های باصطلاح خبری سیما را بصورت فیلم منتشر کرده است. یک بخش از این فیلم را از همينجا روی پیک نت ببینید و اگر بیشتر کنجکاو شدید برای دیدن بقیه آن به فریاد مراجعه کنید.

پوزش پاپ به خاطر رسوايي جنسي كشيش ها



پاپ بنديكت شانزدهم كه به استراليا سفر كرده است، در جمع اسقف هاي استراليايي در شهر سيدني حضور يافته بود، گفت كه عميقاً از اين رسوايي بوجود آمده توسط شماري از كشيش ها متاسف است.
طي سال هاي اخير، كليساي كاتوليك درگير چندين رسوايي مربوط به آزار جنسي كودكان توسط كشيش ها بوده است.
رهبر كاتوليك هاي جهان گفت: "اين شرمي است كه ما هميشه احساس مي كنيم". او خواهان محاكمه كشيش هاي دخيل در اين رسوايي شد.
اما يك گروه مدافع حقوق قربانيان آزار جنسي توسط كشيش ها، عذرخواهي پاپ بنديكت شانزدهم را سطحي خوانده است.
اعضاي اين گروه كه مقر آن در استرالياست، خواسته اند كه پاپ با برخي از قربانيان آزارهاي جنسي ديدار كند و مستقيماً از آنها پوزش بخواهد.
اين گروه در بيانيه اي به اين مناسبت گفته است: "تاسف كافي نيست، قربانيان خواهان عمل هستند، نه فقط حرف".
هنوز به درستي معلوم نيست كه آيا رهبر كاتوليك هاي جهان، در سفر به استراليا، با قربانيان آزار جنسي توسط كشيش ها، ديدار خواهد كرد يا نه.
پاپ در سفر ماه آوريل گذشته خود به آمريكا، با برخي از قربانيان اين رسوايي در آن كشور ديدار كرده بود.
رهبر كاتوليك هاي جهان، درحال حاضر براي گراميداشت روز جهاني جوانان، به استراليا سفر كرده است.

جايگاه ايران در ليست تورم جهاني؛ پنجم از آخر در بين 180 كشور



مقايسه تطبيقي نرخ رسمي تورم در يكصد و هشتاد كشور جهان در سال 2007 نشان مي‌دهد كه ايران با نرخ رسمي تورم 19 درصدي در رتبه 176 قرار گرفته است.به گزارش خبرنگار شهاب‌نيوز، مجله اقتصادي شونيكس ديروز جمعه جدولي را از نرخ تورم رسمي در 180 كشور جهان در سال 2007 منتشر كرد كه بر اساس آمار اعلام شده از سوي دولت‌هاي اين كشورها تهيه شده است. طبق اين جدول؛ كشور ونزوئلا با نرخ رسمي تورم 18 درصدي و جمهوري اسلامي ايران با نرخ رسمي تورم 19 درصدي در رتبه‌هاي 175 و 176 جهان قرار گرفته‌اند و در سال 2007 صرفاً چهار كشور بحران‌زده اريتره، گينه، ميانمار و زيمباوه داراي نرخ تورمي بيشتر از ايران بوده‌اند.بر اساس گزارش‌هاي رسمي دولت‌هاي مختلف طي سال 2007؛ نرخ تورم در ژاپن صفر، در نروژ 0.8 درصد، در سوئيس 1 درصد، در تايوان 1.2 درصد، در فرانسه 1.6 درصد، در سنگاپور 1.7 درصد، در ايتاليا و سوئد 1.9 درصد، در آلمان و مالزي 2.1 درصد، در كانادا 2.2 درصد، در انگليس 2.4 درصد، در كويت 2.6 درصد، در آمريكا 2.7 درصد، در عربستان سعودي 3 درصد، در عمان 3.8 درصد، در چين 4.5 درصد، در سوريه 7 درصد، در بنگلادش 7.2 درصد، در پاكستان 7.8 درصد، در افغانستان 8.3 درصد، در ايران 19 درصد، در اريتره 22.7 درصد، در گينه 23.4 درصد، در ميانمار 36.9 درصد و در زيمباوه 16170 درصد بوده است.نكته مهم آن است كه پيش‌لرزه‌هاي گراني فعلي مواد غذايي در جهان از اواخر سال 2007 زده شده بود و با افزايش شديد قيمت نفت خام، كشورهاي مختلف جهان در سال 2007 افزايش شديد قيمت سوخت، فرآورده‌هاي نفتي، محصولات پتروشيمي و ... را تجربه كردند. با اين وصف، نرخ نسبتاً پائين تورم در اين كشورها نشان مي‌دهد كه دولت‌هاي اكثر كشورها در كنترل بحران افزايش قيمت نفت و مواد غذايي در سال 2007 موفق عمل كرده‌ و مانع افزايش تورم در كشور خود شده‌اند.نكته ديگر آن است كه برخي منابع غير دولتي و برخي كارشناسان اقتصادي منتقد دولت نهم ادعا كرده‌اند كه نرخ تورم در ايران طي سال 2007 با احتساب افزايش بي‌محاباي قيمت مسكن (كه در تهران با تورم 450 درصدي مواجه بود) بالغ بر 40 درصد بوده است كه در صورت صحت ادعاي اين افراد؛ ايران در بين 180 كشور جهان در رتبه 179 قرار خواهد گرفت.

کشورهای اروپایی تبادلات کالا با ایران را کاهش دادند



سفارتخانه های فرانسه و انگلستان در تهران به طور ناگهانی فعالیت بخش تجاری خود را به خاطر افت روابط تجاری با این کشور در راستای تحریمات بین المللی، کاهش دادند. به گزارش «دانمارک نیوز» از تایمز مالی، بنا به گفته دیپلمات ها، انگلستان عملا فعالیت بخش تجاری خود را در سفارت تعطیل کرده و فرانسه نیز تعداد کارمندان این بخش سفارت خود را به نصف تقلیل داده است. ایران با داشتن بیش از 28 تریلیون متر مکعب گاز طبیعی، یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان از نظر ذخایر گاز است. اما این ذخایر عملاً دست نخورده اند، چرا که کمپانی های غربی تمایل بسیاری به سرمایه گذاری در این کشور نداشته و نگران افزایش تنش ها و تشدید تحریمات از سوی آمریکا هستند که ایران را به تلاش برای ساخت سلاح هسته ای متهم می کند.

اتحادیه اروپا، اعدام ها در ایران را محکوم کرد!



خبرگزاری «دانمارک نیوز» گزارش داد: دولت فرانسه که ریاست شورای اتحادیه اروپا را برعهده دارد با صدور اعلامیه ای نگرانی خود را نسبت به موج اعدام ها در ایران اعلام داشت. دراین اعلامیه آمده است:
اتحادیه اروپا نگرانی خود را نسبت به اعدام ده تن که در هفته گذشته در ایران به دار آویخته شدند اعلام می دارد. همچنین بر ادامه نگرانی خود از تصویب طرح گسترش اعدام ها که درمجلس ایران در حال بررسی است تاکید می کند. بموجب این طرح (لایحه)، گسترش اعدام ها از جنایاتی که حکم اعدام خواهند داشت به "ایجاد سایت های اینترنتی که مخل امنیت روانی جامعه باشند" نیز گسترش می یابد.
اتحادیه اروپا اهداف این طرح را سرکوب شدیدتر آزادی ها در ایران ارزیابی کرده و محکوم می کند.
حکومت ایران از سال 2006 تا 2007 شمار مجازات های اعدام را دو برابر کرده است، اما تنها نتیجه آن بالا رفتن سطح ارتکاب به جنایت در کشور بوده است.»
دانمارک نیوز در ادامه می نویسد: اتحادیه اروپا ایران را فرا می خواند که اعدام را متوقف نموده و بر اساس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد مصوبه 18 دسامبر 2007 که در راستای ممنوع سازی مجازات اعدام در سراسر جهان است، این نوع مجازات را تعلیق کند.

اين آگهي فروش ويلا در تهران بود يا كاخ پاريس




به نقل از بخش آگهي‌هاي روزنامه همشهري روزههاي 22 و 23 تيرماه 1387 كه بيشتر از اينكه شبيه يك آگهي فروش ويلا باشد به نظر ميرسد در سوداي يافتن ثروتمندهاي ايرانيست!
من متوجه نشدم كه آيا اين “اعجاز معماري” در اين دو آگهي يك ملك هستش يا دو قصر متفاوت! چون آگهي اولي كه روز بيست و دوم تيرماه به چاپ رسيده از كاخي به سبك كاخ‌هاي انگليسي حرف ميزند در حاليكه آگهي روز بعد در همان روزنامه از شباهت اين ملك به كاخ فونتوبلوي پاريسي تعريف كرده است.
و البته به غير از “اتاق امن” و “مجسمه هاي ايتاليايي” اين آسانسور ليزري هم توجه من را به خودش جلب كرد! هرچند نميدانم كه آسانسور چطوري با انرژي ليزر كار ميكند!؟

4 علت شگفت انگيز افزايش وزن


اين تعجب آور نيست كه غذاهايي سر شار از سرخ كردني‌ها و دسرهاي شيرين و الكل‌ها و نيز وعده‌هاي غذايي حجيم چاق كننده هستند و همينطور اين طبيعي است كه اگر دريافت كالري بيش از سوزاندن آن باشد هم، سبب افزايش وزن مي‌گردد.اما چيزي كه مهم است اين است كه علي رغم رعايت نكات بهداشتي، مانند محاسبۀ ميزان كالري دريافت شده و مصرف و سوزاندن آن، فعاليت ورزشي مناسب و نهايتاً رعايت سبك زندگي به نحوي كه شما هرگز اضافه وزن و يا چاقي نداشته باشيد ناگهان بنا به دلايلي ممكن است دچار اضافه وزن گرديد كه حتي نمي‌توانيد باور كنيد كه چه اتفاقي افتاده؟
حال در ذيل به چهار دليلي كه ممكن است اين افزايش وزن را به دنبال داشته باشد اشاره مي‌نمائيم:
1- فقدان خواب مناسب:
در افرادي كه از خواب مناسب و كافي برخوردار نيستيد سيستم فيزيولوژي وبيومكانيكال بدن به نحوي خواهد بود كه سبب افزايش جذب و ذخيره چربي در بدن مي‌گردد. از طرف ديگر بعضي ها براي اينكه بتوانند شب را براحتي يا به زودي بخوابند به خوردن غذاي بيشتر يا ميان‌ وعده هايي پر كالري مي‌‌پردازند كه آن نيز سبب تجمع كالري و باز هم افزايش وزن مي‌‌گردد. ضمن اينكه علائمي‌از خستگي زودرس، چرتهاي روزانه و تحرك پذيري بيش از حد خواهند داشت.
بكوشيد خواب مناسب در حدود 8 ساعت در روز داشته باشيد.
شبي 15 دقيقه زودتر به تخت خواب خود برويد، ورزش را بيشتر و منظم انجام دهيد تا اينكه كم كم خواب شما بيشتر و منظم تر گردد.
2- استرس:
يكي از دلايلي كه در افزايش وزن مي‌‌تواند مؤثر باشد استرس روزانه براي تلاش بيشتر براي درآمد بيشتر و يا درگيري‌هاي روزمره اي و... همگي سبب افزايش ترشح هورمونهاي وابسته به استرس مانند كورتيزول، لپتين و... مي‌گردد كه همگي از نظر بيوشيمي‌ايي سبب تجهيز بدن براي مقابله به سوخت بيشتر مي‌گردد و نهايتاً تجمع وافزايش كالري را بدنبال خواهد داشت در حالي كه مصرف آن متناسب با افزايش نيست و سبب ذخيره و چاقي در ناحيه شكم مي‌گردد. از طرف ديگر افرادي كه تحت استرس قراردارند با خوردن موادي سرشار از كربوهيدرات وشيريني احساس بهتري پيدا مي‌كنند و علت آن نيز به سبب ترشح بيشتر سروتونين درمغز و اثر آرامش‌بخش آن مي‌باشد. لذا پزشكان توصيه مي‌كنند اين افراد بايد تحت انجام روش‌هاي آرامش دهنده و ورزش منظم قرار گيرند.
3- دريافت دارو:
مصرف بعضي داروها كه جهت درمان بيماري هايي همچون افسردگي، ديابت، اختلالات سايكوز، تشنج، ميگرن و فشارخون استفاد مي‌شود سبب افزايش وزن نيز مي‌گردد.گر چه بعضي داروها خود مستقيماً اثري بر چاقي ندارند، براي مثال داروهاي ضد افسردگي به دليل بهبود وضعيت بيمار سبب افزايش ميل بيمار به خوردن مي‌گردد كه نهايتاً منجر به افزايش وزن مي‌شود و يا بعضي داروها سبب تجمع آب در بدن شده و افزايش وزن موجود به دليل وزن آب اضافي موجود در بدن مي‌باشد.به هر حال داروهاي ذيل در ايجاد افزايش وزن مؤثر شناخته شده است:
استروئيدهاداروهاي ضد افسردگيداروهاي ضد سايكوزداروهاي ضد تشنج داروهاي ضد فشار خون داروهاي ديابتي داروهاي سوزش سردل
در نهايت سلامتي جسمي ‌و روحي شما گاهي به افزايش مختصر وزن برتريت دارد گر چه با رعايت رژيم غذايي و ورزشهاي منظم روزانه نيز مي‌توان آنرا كنترل نمود.شايعترين بيماري كه سبب افزايش وزن مي‌گردد هيپوتيروئيدي است كه با علائمي ‌همچون كاهش اشتها، افزايش خواب و خستگي زودرس، افزايش وزن، صداي خشن، عدم تحمل سرما و سر درد نمايان مي‌گردد و نادرترين بيماري كه سبب افزايش وزن مي‌گردد سندرم كوشينگ است كه بدليل افزايش بيش از حد كورتون در بدن مي‌باشد كه البته گاهي نيز دريافت بيش از حد كورتون ها هم مشكل فوق را ايجاد مي‌كند. در هر صورت فراموش نكنيد كه حتما در خصوص بيماري و يا عدم مصرف داروهاي خود با پزشك مشورت نمائيد و صرفاً براي كاهش وزن داروي مصرفي خود را قطع نكنيد. . 4- يائسگي :
دليل ديگري كه ممكن است سبب افزايش وزن گردد يائسگي در زنان مي‌باشد كه به دليل كاهش فعاليت و نيز كاهش هورمون هاي زنانه، اشتها در اين افراد افزايش يافته و نيز به افسردگي مستعد گرديده و كم خواب نيز مي‌گردند كه همه عوامل فوق در چاقي زنان در اين سن مي‌تواند مؤثر باشد. در واقع كاهش استروژِن سبب مي‌گردد تا چربي هاي اضافي در شكم و در قسمت مياني بدن بيشتر ذخيره و نمايان گردد.
امّا در صورتيكه زنان يائسه، از يك رژيم غذايي سالم و برنامۀ منظم ورزشي بهره ببرند همچنين به ميزان كافي ويتامين D و كلسيم دريافت كنند براحتي مي‌توانند با چاقي و اضافه وزن خود مبارزه نمايند و از بدني سالم و وزني مناسب برخوردار گردند