۱۳۹۰ دی ۲۱, چهارشنبه

وزیر خارجه دانمارک کشورهای نفت خیز منطقه حاضر به جبران نفت صادارتی ایران به اروپا هستند

وزیر خارجه دانمارک که کشورش به تازگی ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده گرفته، گفت که کشورهای نفت خیز منطقه حاضر به جبران نفت صادارتی ایران به اروپا هستند.
به گزارش دانمارک نیوز به نقل از مجله آنلاین اروپا، "ویلی سوئندال" اعلام کرد که اتحادیه اروپا بر آن است تا 23 ژانویه بخش نفت و بانکداری ایران را به خاطر برنامه هسته ای این کشور تحریم کند.
سوئندال که در کپنهاگ و در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، گفت: دیگر کشورها در خلیج [فارس] مانند کویت، عربستان و غیره علاقمند هستند تا در وضعیت کنونی تولیدات نفت خود را افزایش دهند.
وی افزود: ما می دانیم که لیبی در حال احیای صنعت نفت خود و رساندن ظرفیت تولید به سقف قبل از جنگ در این کشور است و این تاثیر تحریم‌های نفتی ایران را بر کشورهای اروپایی مانند ایتالیا، اسپانیا و یونان که وابستگی بیشتری به نفت ایران دارند، نرمتر خواهد کرد.
وزیر خارجه دانمارک به تلاش جامعه جهانی برای فشار بر ایران اشاره کرد و گفت: ما می دانیم که کشورهای جنوب اروپا در وضعیتی هستند که اگر جایگزینی برای نفت ایران پیدا نکنند وضعیتشان بسیار وخیم خواهد شد. برای همین منظور ممکن است قطع وابستگی به نفت ایران در چند مرحله صورت گیرد و مدتی به سه کشور اروپایی برای استقلال از نفت ایران داده شود و وزرای خارجه اروپا در حال بحث در این‌باره هستند.
این مقام اروپایی در عین حالی که مدعی شد هدف تحریم ها بازگرداندن ایران به پای میز مذاکرات است، گفت: ما می دانیم که اگر ایران به دنبال تسلیحات هسته ای برود دیگر کشورهای منطقه هم خود را آماده رفتن به سوی این گونه تسلیحات خواهند کرد

تحریم های شدید و جدید اتحادیۀ اروپا علیه جمهوری اسلامی در راه است

وزیر امورخارجۀ دانمارک، رئیس دوره ای اتحادیۀ اروپا، گفت رویدادها و تحولات جدید از جمله آغاز غنی سازی اورانیوم در مرکز "فردو" به میزان ٢٠٪ شاهدهای دیگری بر این مدعاست که جمهوری اسلامی نمی خواهد به موازین و قوانین بین المللی احترام بگذارد.


رئیس دوره ای اتحادیۀ اروپا امروز (چهارشنبه) اطمینان داد که که این اتحادیه در نشست روز ٢٣ ژانویه در مورد یک رشته تحریم های "شدید تازه" علیه جمهوری اسلامی ایران تصمیم گیری می کند که نه تنها نفت بلکه بانک مرکزی این کشور را نیز در بر خواهد گرفت.

"ویلی سووندال"*، وزیر امورخارجۀ دانمارک، که کشورش از اول ماه جاری ریاست اتحادیۀ اروپا را برای شش ماه بر عهده گرفته است گفت مسألۀ تحریم های تازه علیه ایران در نشست ٢٣ ژانویۀ وزیران امورخارجۀ عضو این اتحادیه که پیش از این قرار بود در روز ٣٠ ژانویه برگزار شود در دستور کار خواهد بود.

"ویلی سووندال" افزود اتحادیۀ اروپا در اعمال تحریم ها در ارتباط با نفت و ساختارها و نهادهای مالی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تازه ای دست خواهد زد.

وزیر امورخارجۀ دانمارک گفت رویدادها و تحولات جدید از جمله آغاز غنی سازی اورانیوم در مرکز "فردو" به میزان ٢٠٪ شاهدهای دیگری بر این مدعاست که ایران نمی خواهد به موازین و قوانین بین المللی احترام بگذارد.

به باور "ویلی سووندال" برای وادار کردن تهران به نشستن بر سر میز مذاکره باید بر فشارها بر جمهوری اسلامی ایران افزود.

وزیر امورخارجۀ دانمارک ضمن ابراز اطمینان در این مورد که تحریم نفت ایران مشکلی از نظر تأمین نفت برای کشورهای اروپائی ایجاد نمی کند گفت بسیار به نفع کشورهای عرب خلیج فارس از جمله عربستان و کویت است که در چنین وضعیتی تولید نفت خام خود را افزایش دهند.

"ویلی سووندال" از تلاش های "فشرده" جامعۀ بین المللی در این ارتباط خبر داد

ناو آمریکا در خلیج فارس، هواپیمای بدون سرنشین غول پیکری را به سوی ایران فرستاد

نیروهای دریایی روسیه، فرانسه و انگلیس به سمت سواحل ایران و سوریه در هفته ی اخیر حرکت کردند.
به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، کشتی جنگی روسیه "ادمیرال کوزنتسو" در بندر تاروتوس سوریه لنگر انداخته است. در کنار این کشتی جنگی روسیه، ناوشکن "ادمیرال چاباننکو" و کشتی "یارسولاف مردی" هم حضور دارند.این اقدام مسکو نشان دهنده ی حمایت این کشور از بشار اسد در مقابل دخالت نظامی خارجی است. این حرکت روسیه، سیگنالی به معنای آمادگی این کشور برای همکاری با ایران و سوریه در طرح های عملیاتی است .در مقابل این اقدامات روسیه، فرانسه یک ناوشکن مجهز به دفاع هوایی به نام "فوربین" را به نزدیکی بندر "تتروس" سوریه فرستاده است. دبکا در ادامه به نقل از منابع خود نوشت: گرد آمدن نیروهای غربی در ۴۸ ساعت گذشته در خلیج فارس و دریای عربی برای آمادگی در مقابل تهدید تهران به بستن تنگه هرمز است. بریتانیا ناو "اچ ام اس درینگ" خود را به دریای عمان فرستاده است و فرانسه شارل دو گل خود را به این مناطق فرستاده است. دبکا به نقل از منابع خود نوشت: در روز شنبه، هواپیمای غول پیکر و بدون سرنشین "ار کیو ۴ گلوبال هاک" از ناو استنینگ امریکا به پرواز در امد. این هواپیما ماموریتی نظارتی و مراقبتی در سواحل ایران دارد.ناو "استنیس" و گروه حمله ای این ناو در حال حرکت در دریای عمان و در ورودی تنگه هرمز هستند. از زمان ساقط شدن هواپیمای بدون سرنشین "ار کیو ۱۷۰"، این اولین بار است که امریکا هواپیمای بدون سرنشین دیگری را به ایران فرستاده است. همچنین این اولین بار است که از این هواپیمای بدون سنرشین و غول پیکر برای ماموریت وسیع نظارتی استفاده می شود. به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، دبکا به نقل از منابع خود در ارتش امریکا نوشت: ماموریت این هواپیمای بدون سنرشین نظارت بر ترافیک دریایی در نزدیکی سواحل ایران و تنگه هرمز است.همچنین به ناو امریکا دستور داده شده است که ترافیک در این مناطق دریایی را تحت نظارت داشته باشد

در سال ۲۰۱۱، ۵۲۹ نفر اعدام، ۵۹۷ فعال سیاسی و مدنی محکوم و ۴۶۱۵ نفر بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا – نهاد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران با انتشار گزارشی نقض حقوق بشر در سال ۲۰۱۱ را مورد بررسی آماری قرار داد.
طبق گزارش ارائه شده توسط این نهاد، از مجموع ۲۷۵۱ گزارش ۱۱۲۰۰۷۷ مورد نقض موارد و بندهای مقاوله نامه‌های حقوق بشری جاری مستند شده در ایران صورت گرفته است.
این گزارش که در ۱۱ رسته حقوق مورد بررسی قرار گرفته است بر اساس اعلام مسئولین جمع آوری آمار با ۳% خطا یکی از نادر‌ترین گزارشات آماری نقض حقوق بشر است که به صورت ماهانه توسط این نهاد جمع آوری می‌شود.
مسئول نهاد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت: «طبق آمار ارائه شده در این گزارش تمرکز مدافعان حقوق بشر در سال ۲۰۱۱، ۴۲ درصد در تهران و ۵۸ درصد در سایر نقاط کشور بوده است که ضعف نهاد‌های مدنی در شهر‌های حاشیه‌ای کشور را نشان می‌دهند.»
وی در ادامه افزود: «بر اساس این گزارش در سال ۲۰۱۱، ۴۹۸ نفر از سوی دستگاه قضایی به اعدام محکوم شده و ۵۲۹ نفر نیز در استان‌های مختلف کشور اعدام شدند.»
وی هم چنین خاطر نشان کرد: «از میان اعدام شدگان ۶۱ نفر در ملاء عام اعدام شدند که برابر با ۱۲% اعدام شدگان است، طبق این گزارش ۳۲۳ نفر از اعدام شدگان مرد، ۶ تن زن و ۲۰۰ تن با جنسیت نامعلومی بوده‌اند.»
۷۶% اعدام شدگان با اتهام جرایم مربوط به مواد مخدر در ایران اعدام شدند، ۱۱% نیز به اتهام تجاوز به عنف، ۵% نیز به اتهام قتل بوده است.
طبق گزارش یاد شده ۱۳ درصد اعدام شدگان در استان تهران، ۱۲% در آذربایجان غربی و ۱۰% آن‌ها نیز در خراسان رضوی اعدام شده‌اند.
مسئول نهاد آمار مجموعه فعالان حقوق بشر در ادامه به گزارشگر هرانا گفت: «بر اساس تحقیقات آماری انجام شده ۲۹% اعدام‌های سال ۲۰۱۱ از سوی نهادهای مدنی اعلام شده است و ۷۱% دیگر آن نیز توسط دستگاه قضایی اعلام شده است.»
در طی یکسال گذشته مراجع قضایی حکومت ایران اعم از بدوی و تجدید نظر، اقدام به صدور ۱۸۵۰۸ماه حبس (تعلیقی و تعزیری) نموده‌اند که از این مقدار، حوزه اصناف ۵۸۴ ماه، حوزه اقلیت‌های ملی-قومی ۲۵۳۸ ماه، اقلییت‌های مذهبی ۳۷۷۶ ماه، اندیشه و بیان ۹۵۵۴ ماه، دانشجویان ۱۲۳۹ ماه، زنان ۷۷ ماه، کودکان ۵۴ ماه، فرهنگی ۲۲۲ ماه، کارگران ۴۶۴ ماه را به خود اختصاص داده‌اند.
در بررسی جزئی آمار دستگاه قضایی ۵۹۷ تن از شهروندان را بیش از ۳۰۲ سال محرومیت از حقوق اجتماعی، بیش از ۱۴۲۶ سال محکومیت حبس تعزیری و ۱۱۶ سال حبس تعلیقی محکوم نموده است.
هم چنین این فعالین به یک میلیارد و شش و شش میلیون تومان جریمه نقدی و ۳۲۷۶ ضربه شلاق محکوم شدند. بر اساس این گزارش در طی سال ۲۰۱۱ نیروهای امنیتی ۴۶۱۵ شهروند را بازداشت نموده‌اند که از این تعداد ۱۷۷۰ مورد آن به صورت موردی و ۲۸۴۵ مورد آن به صورت بازداشت فله‌ای یا بدون مشخص شدن هویت بازداشت شده بوده است.
در این رابطه، اصناف ۱۱۲ مورد بازداشت، اقلیت‌های قومی ۶۰۶ مورد، اقلیت مذهبی ۳۷۶ مورد، اندیشه و بیان ۳۱۸۱ مورد، دانشجویان ۱۶۹ مورد، زنان ۱۰ مورد، فرهنگی ۱۳۴ مورد، کارگران ۲۲ مورد، کودکان ۳ مورد را شامل می‌شوند