۱۳۸۷ شهریور ۱۲, سه‌شنبه

رونق اقتصادي شکننده در دانمارک


دانمارک که اخيرا به عنوان اولين کشور اروپايي وارد رکود شده بود در سه ماهه دوم سال جاري ميلادي تا حدود کمي در روند رشد اقتصادي رونق ديده مي شود ولي نتوانسته است به مرز 1.1 درصد برسد . به گزارش خبرگزاري دانمارک نیوز از کپنهاگ ،‌ اين کشور اسکانديناوي با مشکلاتي همچون کمبود نيروي انساني مواجه بود شد . با اوج گرفتن نگرانيهاي مربوط به تورم، بحران بازار مسکن و پيش بيني بحران اقتصاد جهاني، امارها نشان مي دهد ضريب اطمينان مصرف کنندگان دانمارک به پايينترين سطح ان در هجده سال اخير رسيده است. دانمارک ماه قبل اعلام کرد اقتصاد اين کشور براي دومين بار طي دو دوره سه ماهه متوالي با رشد منفي روبرو شد، و بدين ترتيب اين کشور به عنوان اولين کشور اتحاديه اروپايي مطرح شد که رسما دچار رکود اقتصادي شده است. يکي از متخصصان اقتصادي دانمارک گفت "امار منتشره امروز به منزله هشدار ديگري درباره ميزان مصرف مصرف کنندگان بخش خصوصي است. کاهش شاخص مصرف کنندگان بيشتر از ان حدي است که ما پيش بيني مي کرديم." امار ارائه شده اداره امار ملي اين کشور نشان داد شاخص کلي مصرف کنندگان در ماه اوت به منفي دوازده و دو دهم رسيد که پايينترين سطح ان از دهه هزار و نهصد و نود در اين کشور است. اين در حالي است که اين رقم در ماه ژوئيه در حدود منفي نه مميز هفت دهم بود.

سردار بساز و بفروش


دوره دوم ریاست جمهوری احمدی نژادسردار بساز و بفروشرئیس ستاد انتخابات شد؟


سردار بساز و بفروش "محصولی" که مشاور رئیس‌جمهور در کابینه احمدی نژاد است، روز گذشته و در حاشیه جلسه‌ دولت با

خبرنگاران مصاحبه کرد. سردار محصولی اولین گزینه احمدی نژاد برای وزارت نفت بود اما بدلیل رو شدن پرونده بساز و بفروشی وی و همچنین معروف بودن به سردار میلیارد، مجلس هفتم جرات نکرد به وی رای بدهد. او بعدا بعنوان مشاور وارد کابینه احمدی نژاد شد. سردار محصولی در مصاحبه دیروز خود شایعه تشکیل ستادهای انتخابات احمدی نژاد از بعد از دیدار هیات دولت با رهبر را نه تائید و نه تکذیب کرد و تنها گفت:
"ستاد انتخاباتی تشکیل نشده است"
احتمالا او در برابر این سئوال که " گفته می شود ستادهای انتخاباتی احمدی نژاد تشکل شده و شما ریاست آن را برعهده دارید" خواست نام ستاد را نیآورد اما اصل آن را تکذیب نکند، زیرا بزودی جزئیات آن فاش خواهد شد. به همین دلیل خواست بگوید دفتر تشکیل شده و نه ستاد!
سردار محصولی درباره شرفیابی هیات دولت و سخنرانی رهبر که در آن وعده 4 سال دوم ریاست جمهوری را به احمدی نژاد داد نیز گفت: جریان‌های مختلفی قبل از صحبت‌های آقا بیشترین تخریب را نسبت به دولت داشتند ولی بعد از صحبت‌های آقا آمدند و مصاحبه کردند و گفتند بی‌انصافی است که دولت تخریب شود. در واقع آن‌ها در راس مخرب‌های دولت بودند. عده‌ای نیز گفتند آقا در واقع از عملکرد دولت حمایت نکرده، بلکه از رویکرد دولت حمایت کرده است؛ در صورتی که ایشان در صحبت‌های خود به صورت محکم از عمل و کار دولت حمایت کردند و گفتند که این دولت، دولت کار است. آقای احمدی‌نژاد و اعضای هیات دولت از حمایت‌های محکم مقام معظم رهبری تشکر کرده‌اند.

آيشواريا يكي از زيباترين زنان دنيا هستش

آيشواريا يكي از زيباترين زنان دنيا هستش. و باعث افتخار آسيايي ها كه در بين اين همه زيبارويان هاليوودي 4 سال پيش لقب ملكه زيبايي دنيا رو از آن خود كرد. و درحال حاضر هم در كشورهاي آمريكايي و اروپايي در حال اجراي كنسرت هستش.






ما نه دوست دائمی و نه دشمن دائمی داریم؛


باید مواظب باشیم گلیم را از زیر پایمان نکشند


صادق خرازی سفیر سابق جمهوری اسلامی در فرانسه در سخنانی در دانشگاه صنعتی اصفهان گفت:
باید مراقب باشیم گلیم را از زیر پای ما نکشند. در حال حاضر، شاهد درگیری های روسیه با گرجستان و اوستیای جنوبی و استقلال یافته و ناتو در صحنه بین المللی هستیم که این نشان می دهد روسیه تحت مدیریت و فرمان پوتین توانسته یک بازگشت به واقعیت روسیه قدرت مدار و نه ادغام شده در قدرت غرب داشته باشد. هنگامی که پوتین روسیه را در دست گرفت 200 میلیارد دلار بدهکار بود و با بحران امنیت روبه رو بود. همچنین امریکایی ها توانسته بودند تا عمیق ترین لایه های اجتماعی آن نفوذ کرده و نوعی خودباختگی در روسیه وجود داشت، اما امروز که پوتین ریاست جمهوری را تحویل داد 810 میلیارد ذخیره ارزی دارد و با حجم سرمایه گذاری به عنوان سومین کشور در صحنه سرمایه گذاری خارجی مطرح است و اعتماد به نفس داخلی بالایی نیز دارد. هنر ما این است که از شرایط استفاده کنیم نه آنکه بهانه یی برای معامله امریکا با روسیه شویم.
خرازی در برابر این پرسش که اگر روسیه بخواهد پایگاه نظامی و هسته‌ای برای مقابله با امریکا در ایران مستقر کند رویکرد ایران چه خواهد بود، گفت:
ما نه دوست دائمی و نه دشمن دائمی داریم؛ بلکه باید به گونه یی با واقعیت زندگی کرد که مراقب باشیم گلیم را از زیر پای ما نکشند و بر این اساس از ظرفیت های روسیه استفاده شود.
اوج فعالیت ها و کارهای زیربنایی در بحث هسته یی در دوره خاتمی انجام شد. در این دوره ابعاد صنعتی و تحقیقاتی به اوج فعالیت های خود رسید؛ به گونه یی که توفیقات امروز در تکنولوژی هسته یی ریشه در آن دوران دارد. در آن زمان استراتژی نظام بر آن بود که پرونده ایران وارد شورای امنیت نشود، چرا که در صورت ورود معلوم نبود سرنوشت کشور بعد از آن چه خواهد شد. در آن شرایط کار را با اروپایی ها شروع کردیم و به رغم تمام خلف وعده هایی که دولت های اروپایی در پرونده هسته یی انجام دادند توانستیم این پرونده را از ابعاد نظامی و امنیتی تبدیل به سه قسمت حقوقی، سیاسی و تکنیکی کنیم. در بحث حقوقی و تکنیکی پیشرفت هایی داشته و توانستیم نگاه اروپایی ها را به نگاه همکاری محور برسانیم و بر این اساس به مقدمه تفاهم با اروپایی ها دست پیدا کردیم. سیاست خارجی دولت خاتمی در بحث هسته یی مبتنی بر غنی سازی و دستیابی به انرژی هسته یی بود، اما در این راه باید تضمین هایی را به دست می آورد.

عمل سزارين يك مادر، در زير نور تلفن‌همراه و چراغ قوه


در يك اتفاق نادر به دليل اشكال در سيستم تاسيسات برق بيمارستان تخصصي زنان ميرزا كوچك خان تهران، عمل سزارين يك مادر در زير نور چراغ قوه و تلفن همراه با موفقيت انجام شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران- منطقه علوم پزشكي تهران، قطع برق در بيمارستان ميرزا كوچك خان در دوشنبه هفته گذشته عليرغم آنكه باعث آسيب‌ديدن برخي دستگاهها به دليل تغيير ولتاژ برق اضطراري شد و فعاليتهاي اين بيمارستان را براي ساعاتي مختل كرد، اما خللي در فعاليت پزشكاني كه در آن ساعت در اتاق عمل مشغول به انجام جراحي سزارين بودند، نداشت به نحويي كه پزشكان اين بيمارستان عليرغم تاريكي اتاق عمل با استفاده از نور چراغ قوه و تلفن همراه يك عمل سزارين را با موفقيت انجام داده و جان مادر و نوزاد را نجات دادند.
گفتني است، مسؤولان اين بيمارستان در پي آسيب‌ديدگي دستگاه‌ها از پذيرش بيمار جديد خودداري كرده و برخي از بيماران را به محوطه بيمارستان منتقل كردند.
در اين باره يكي از مسئولان بخش فني بيمارستان ميرزا كوچك خان به ايسنا گفت: در بررسي هاي اوليه هنوز مشخص نشده است كه اين تغيير ولتاژ به دليل مشكلات فني سيستم برق اضطراري و يا برق شبكه شهري است.
مسئول امورعمومي اين بيمارستان نيز به ايسنا گفت: در روز مذكور برق دوبار - صبح و بعدازظهر- قطع شد كه به دليل تغيير بار فشار، بعضي از تجهيزات پزشكي و تعدادي از كامپيوترها آسيب ديدند. همچنين در ساعات اوليه بروز اين اتفاق با آتش نشاني تماس گرفته شد كه آنها نيز سريعاً در محل حضور يافتند.
وي ادامه داد: برآورد خسارت مالي وارد شده به دستگاه‌ها حدود 10 تا 15 ميليون تومان است كه البته به طور قطعي مشخص نشده است.
وي در پايان خاطرنشان كرد: به دليل استشمام بوي سوختگي از تجهيزات برقي و تاريكي بيمارستان بعضي از بيماران به حياط بيمارستان منتقل شدند. همچنين عمل‌هاي اتاق عمل به جز موارد اورژانس لغو و از پذيرش بيماران نيز خودداري شد.
شايان ذكر است، تماس‌هاي خبرنگار ايسنا براي دريافت اطلاعات بيشتر با رييس و مدير بيمارستان ميرزا كوچك خان بدون نتيجه ماند. اما آنچه كه در اين حادثه تأمل برانگيز است، فرسودگي ساختمان و برخي از تجهيزات و تاسيسات فني يك بيمارستان تخصصي است كه عدم توجه به آن مي‌تواند تبعات جبران ناپذيري داشته باشد.

مادر اين كودك ادعا كرده است كه اگر به ايران بازگردانده شود جانش در خطر است


يك پسربچه هشت ساله ايراني از پانزدهم ماه ژوئيه در يكي از مراكز نگهداري از پناهجويان بريتانيا در حبس بوده است.
اين در حالي است كه گفته مي شود كه ميانگين حبس كودكان در اين مركز پانزده روز است.
بنا به گزارش روزنامه گاردين، چاپ لندن، وكلاي مدافع حقوق بشر، در تلاش بوده اند تا ثابت كنند حبس اين كودك هشت ساله نقض قانون است.
در گزارش گاردين (اول سپتامبر)، به قلم هلن پيد نوشته شده كه اين پسربچه، كه به خاطر مسائل قانوني از او با نام "م" ياد شده است، به همراه مادرش و دو تن ديگر از اعضاي بزرگسال خانوده اش در مركز پناهجويان اخراجي "يارلز وود" در بدفوردشاير انگلستان به سر مي برد.
به نوشته اين روزنامه، مادر اين كودك ادعا كرده است كه اگر به ايران بازگردانده شود جانش در خطر است چون چند فتوكپي از چكيده كتاب "آيات شيطاني" سلمان رشدي در منزل و محل كسب او پيدا شده است. "آيات شيطاني" كتابي ممنوع در ايران به شمار مي رود و آيت الله خميني، بنيانگذار جمهوري اسلامي، هنگامي كه در قيد حيات بود، براي نويسنده اين اثر فتواي قتل صادر كرد.
وكلاي شخصي اين خانواده از وزارت كشور خواسته اند تا به همين دليل آنها را به ايران بازنگرداند.
هلن پيد به نقل از ريچارد جونز، يكي از وكلاي حقوق بشر كه براي آزادي پسربچه ايراني در تلاشند، آورده است كه او از مشكلات جدي جسمي و رواني رنج مي برد كه ناشي از محبوس بودن در مركز پناهجويان اخراجي بوده است.
به نوشته گاردين بزودي اين كودك تحت ارزيابي روانكاوان قرار خواهد گرفت.
آقاي جونز، كه در حوزه حقوق بين الملل براي كودكان فعاليت مي كند، به گاردين گفت: "من اين پسربچه را روز جمعه ديدم و براي او خيلي نگرانم. نه فقط به عنوان يك وكيل بلكه همچنين به عنوان پدر سه فرزند در همين گروه سني. من از سياست بريتانيا در اين ارتباط بسيار نگرانم. چرا در عصر مدرن ما كودكان را حبس مي كنيم؟"
ماه گذشته در گزارشي از سوي آن اوورز، بازرس كل زندان ها، آمده بود كه كودكان براي مدت زمان طولاني در بازداشت هستند و آزرده و بيم زده در اين مركز بسر مي برند.
حبس كودكان
در حال حاضر در بريتانيا كودكان را فقط با مجوز وزير كشور مي توانند بيش از 28 روز در مركز يارلز وود در حبس نگه دارند.
خانم اوورز به سازمان مرزداري بريتانيا توصيه كرد كه كودكان "فقط در شرايطي استئنايي و فقط در كوتاه ترين مدت لازم در بازداشت بسر ببرند."
در حال حاضر در بريتانيا كودكان را فقط با مجوز وزير كشور مي توانند بيش از 28 روز در مركز يارلز وود در حبس نگه دارند.
ريچارد جونز با اين استدلال تقاضاي بازنگري قضائي پرونده "م" را كرده است كه تصميم جكي اسميت، وزير كشور بريتانيا، به نگه داشتن او در حبس "غيرقانوني"، "خارج از اندازه" و "نقض حقوق بشر" بوده است.

عكس‌هايي كه دنيا را تغيير ندادند



كواشيوركور: در سال ۱۹۶۷ منطقه بيافرا، در شرق نيجريه اعلام استقلال كرد، متعاقب اين قضيه، سه سال جنگ داخلي بين نيجريه و ساكنان يبافرا رخ داد كه در طي آن يك ميليون نفر كشته شدند. اين عكس به وسيله شخصي به نام «دان مك‌كيلان» گرفته شده است و كودكاني را نشان مي‌دهد كه در اثر كمبود پروتئين دچار بيماري‌اي به نام كواشيوركور kwashiorkor شده‌اند: