۱۳۸۷ تیر ۲۸, جمعه

عكسي كه 25 سال سانسور شد




نفر سمت راست گوشه، ابوالحسن بني صدر است. او كه با 11 ميليون راي نخستين رئيس جمهور ايران شده بود، با جمله تاريخي آيت الله خميني در 25 خرداد 60:" 35 ميليون نفر بگويند بله، من ميگويم نه." كنار زده شد. 7 تن از مشاورانش اعدام شدند، هزاران تن از هوادارنش به زندان رفتند و خودش رهسپار تبعيد شد.

درست بالاي سر خميني، مرد روحاني با عمامه سفيد آيت الله لاهوتي است. او كه از زندانيان با سابقه قبل از انقلاب به همراه منتظري و طالقاني بود، بعد از پيروزي انقلاب از سرسخت ترين هواداران رئيس جمهور بني صدر، به شمار ميرفت. به فاصله 2 ماه پس از كنار زدن بني صدر توسط لاجوردي به زندان اوين برده شد و اعدام شد. جمله معروف او خطاب به سران حزب جمهوري(بهشتي،خامنه اي و رفسنجاني) اين بود: "مردم انقلاب نكردند تا من وشما بر آنها حكومت كنيم . اگر قرار بود با چماق و زورگويي بتوانند حكومت كنند قبل از شما آريامهر بود.حاكميت تك حزبي است كه صداي پاي فاشيزم را به گوش ميرساند. واي به حال آن انقلابي كه 8 درصد به 80 درصد حكومت كنند. اگر زور ميتوانست آدم را جاي خودش بنشاند، پيش از شما زورمند تر از شما بودند. شما جز اينكه خفقان ايجاد كنيد و براي مردم مشكل درست كنيد كار ديگري نميكنيد."( روزنامه انقلاب اسلامي، ۲۲ فروردين ۱۳۶۰- انقلاب اسلامي، ۸آذر ۱۳۵۹)

نفرايستاده ميان آيت الله مطهري و لاهوتي، صادق قطب زاده است. او كه به همراه ابراهيم يزدي و بني صدر راه انقلاب را در پاريس هموار كرده بود، 24 شهريور 1361، به اتهام توطئه انفجار جماران، زنداني و اعدام شد. آيت الله منتظري بعدها در خاطراتش نوشت:"بعدا شنيدم آقاي حاج احمد آقا در زندان سراغ آقاي قطب زاده رفته و به او گفته است شما مصلحتا اين مطالب را بگوييد و اقرار كنيد و بعد امام شمارا عفو مي‎كنند، ولي او را اعدام كردند. بعدها از طريق موثقي شنيدم كه جريان ريختن مواد منفجره در چاه نزديك محل سكونت مرحوم امام بكلي جعلي است و واقعيت نداشته است."(خاطرات آيت الله منتظري،ج۱،ص۴۸۵)
قطب زاده دردادگاه پرسيده بود:"روشنفكران و روحانياني كه بنيادگذار انقلاب بودند كجا هستند؟ آيا حتي يك تن از آنها در كاري هست؟ اينها كه امروز بر كارند در جريان انقلاب چه مي كردند؟"(ايستاده بر آرمان،ص ۲۷)

پي نوشت: آن كه در كنار بني صدر ايستاده، صادق طباطبايي است. سخنگوي دولت مهندس بازرگان بود. بعد به بازرگان پشت كرد و به صف حكومتي ها پيوست.در سال 61 به دليل قاچاق 3.75 پوند ترياك توسط پليس آلمان دستگير و در دادگاه دوسلدورف به 3 سال زندان محكوم شد.( پس از بحران،خاطرات هاشمي رفسنجاني،صص ۳۵۹،۴۱۱،۴۱۹) با پادرمياني وزيرخارجه آلمان و مصونيت سياسي به عنوان عنصر نامطلوب از آن كشور اخراج شد. او همچنان به حمايت از جمهوري اسلامي ادامه ميدهد.

مصرف كراك‌ جان پيرزن 80 ساله را گرفت‌


آبادان : پيرزن 80 ساله پس از مصرف بيش از حد كراك، جان خود را از دست داد.
به دنبال تماس مسوولان يكي از بيمارستان‌هاي آبادان مبني بر اين كه پيرزن 80 ساله‌اي پس از انتقال به اين مركز درماني، جان خود را از دست داده است، موضوع به مقام قضايي گزارش و با عزيمت ماموران به محل، ابتدا هويت پيرزن 80 ساله مورد شناسايي قرار گرفت.در تحقيق از پزشك معالج اين پيرزن، وي اعلام كرد: بررسي‌ها و معاينات پزشكي حاكي است؛ پيرزن فوت شده اعتياد شديدي به مواد مخدر صنعتي داشته و پس از مصرف بيش از حد كراك دچار مسموميت شده و با انتقال به بيمارستان، جان خود را از دست داده است.
با گزارش موضوع به بازپرس جنايي آبادان، دستور قضايي در اين ارتباط صادر و تحقيق درخصوص فرد يا افرادي كه كراك در اختيار پيرزن 80 ساله قرار داده‌اند، آغاز شده است.

فاحشه , دعايم كن




سلام فاحشه!تعجب كردي!؟... ميدانم در كسوت مردان آبرومند، انديشيدن به تو رسم، و گفتن از تو ننگ است! اما ميخواهم برايت بنويسمشنيده ام، تن مي فروشي، براي لقمه نان! چه گناه كبيره اي…! ميدانم كه ميداني همه ترا پليد مي دانند، من هم مانند همه امراستي روسپي! از خودت پرسيدي چرا اگر در سرزمين من و تو، زني زنانگي اش را بفروشد كه نان در بيارد رگ غيرت اربابان بيرون مي زند !!اما اگر همان زن كليه اش را بفروشد تا ناني بخرد و يا شوهر زنداني اش آزاد شود اين «ايثار» است ! مگر هردواز يك تن نيست؟ مگر هر دو جسم فروشي نيست؟تن در برابر نان ننگ استبفروش ! تنت را حراج كن… من در ديارم كساني را ديدم كه دين خدا را چوب ميزنند به قيمت دنيايشانشرفت را شكر كه اگر ميفروشي از تن مي فروشي نه از دين شنيده ام روزه ميگيري،غسل ميكني،نماز ميخواني،چهارشنبه ها نذر حرم امامزاده صالح داري،رمضان بعد از افطار كار مي كني،محرم تعطيلي.من از آن ميترسم كه روزي با ظاهري عالمانه، جمعه بازار دين خدا را براه كنم، زهد را بساط كنم، غسل هم نكنم، چهارشنبه هم به حرم امامزاده صالح نروم، پيش از افطار و پس از افطار مشغول باشم، محرم هم تعطيل نكنم!فاحشه!!!… دعايم كن

از دخترك دست فروش داروخانه ۱۲ فروردين جوراب بخريد




دختركم از درد گوش به خود مي پيچيد.هنوز پاسي ازنيمه شب نگذشته بود كه ورم گلويش نگرانم كرد. او را به بيمارستان كودكان تهران بردم.بيمارستان خصوصي كه هزينه درمانگاه آن با ويزيت پزشكان متخصص هيچ تفاوتي ندارد.مرد جواني در حالي كه كودكي در آغوش داشت در پياده رو خيابان خيره به آسمان نشسته بود.با صدايي كه به نجوا شباهت داشت٬ساعت پرسيد.پاسخ دادم و به داخل بيمارستان رفتم.وقتي برگشتم هنوز آنجا نشسته بود.نگاهش محجوب تر از آن بود كه كمك بخواهد اما شايد چاره اي ديگر نداشت.مي دانستم كه هزينه هر شب اقامت در اين بيمارستان براي كودكان ۱۲۰ هزارتومان است و هر بيمه اي راهم نمي پذيرد.وقتي سوئيچ را در ماشين مي چرخاندم كودكش از خواب پريد.چه فرقي به حال او داشت كه آن لحظه يك بامداد است يا هر ساعت ديگر.
فكر كودك بيمارش در تمام طول راه آزارم داد.دختركم را فراموش كرده بودم.مقابل داروخانه شبانه روزي ۱۲ فروردين در نزديكي ميدان حر صحنه اي تلخ تر ديدم. كودكي تقريبا" ۹ ساله در مقابل داروخانه بساط پهن كرده بود و دست فروشي مي كرد آنهم ساعت يك و ۳۰ دقيقه بامداد.داشت به دو جوانك كه از او جوراب خريده بودند٬مي گفت كلاس سوم دبستان است.دلم لرزيد.او به كدامين گناه بايد در ساعتي كه همه در خواب ناز هستند٬دستفروشي كند٬ در تهراني بي دروپيكر.آنهم درست در جايي كه تا دفتر رييس جمهور چند قدم بيشتر فاصله ندارد.نمي دانم چرا جز اينكه آرزو كنم هيچ كودكي در سرزمينم طعم تلخ فقر را نچشد و بيمار نباشد٬كاري از من ساخته نيست؟ يا شايد بهتر است پيشنهاد كنم از دخترك دست فروش داروخانه ۱۲ فروردين جوراب بخريد.

------------------------------------------------------------

پیروز تر از گذشته ها میخوانیمشادیم که استوار تر می مانیمبا خلق به پا خاسته این جبهه عشقتا گستره سپیده ها میرانیمچپ اندیش خواهیم ماندتا فردا که آن آرمان سرخ - میان خلق ستمدیده - شاخه های زیتون را به عدالت تقسیم کند

آمريكا در مرز ايران فرودگاه مي زند



يك روزنامه كردستان عراق از اقدام آمريكا براي ساخت فرودگاه در نزديكي مرزهاي عراق با ايران خبر داد.
به گزارش دانمارک نیوز ، روزنامه آسو ،چاپ سليمانيه عراق، به نقل از منابع محلي گزارش داد: آمريكا قصد دارد يك فرودگاه نظامي در نزديكي مرزهاي مشترك عراق با ايران احداث كند .
اين روزنامه دراين باره به نقل از "خضر كريم" شهردار حلبچه نوشت: تصميم گرفته شده است تا فرودگاه بين المللي در شهر حلبچه ساخته شود لذا 1500 هكتار زمين براي اين پروژه اختصاص يافته است. وي درپاسخ به اين سوال كه آيا اين فرودگاه در اختيار آمريكايي ها قرار مي گيرد ؟ گفت: بله ، اما جزئياتي دراين باره دراختيارندارم.
وي اضافه كرد: مالكين 1500 هكتار زمين در حومه حلبچه نيز برابر قانون مبالغ مالي را در مقابل زمين هاي خود دريافت خواهند كرد.

دانلود بانك اطلاعات خواص دارويي


دانلود بانك اطلاعات خواص دارويي
وخصوصيات اقليمي ونام علمي گياهان دارويي
براي دانلود بانك اطلاعات خواص دارويي گياهان
اينجا را كليك كنيد