۱۳۹۱ تیر ۲, جمعه

ترک سخنرانی احمدی‌نژاد توسط نمایندگان امریکا، کانادا و اتحادیه اروپا

ونکوور سان نوشت: هیئت کانادایی حاضر در نشست محیط زیست سازمان ملل با اغاز سخنرانی محمود احمدی‌نژاد محل جلسه را ترک کردند.
به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، پی‌تر کرنت، سخنگوی وزارت محیط زیست کانادا گفت: ترک جلسه از سوی ما سیگنالی قوی به ایران و جهان فرستاد که کانادا سخنان رادیکال و خطرناک ایران را تحمل نمی‌کند.
وی افزود: دولت کانادا از دولت احمدی‌نژاد که تهدیدی برای امنیت جهانی است، درس یاد نمی‌گیرد.
هیئت‌های کشورهای آمریکا، استرالیا، انگلیس، و اتحادیه اروپا سخنرانی احمدی نژد را بایکوت کردند.
گفتنی است، احمدی‌نژاد رئیس جمهور ایران روز سه شنبه به منظور شرکت در اجلاس ریو+۲۰ وارد برزیل شد.

نسرین ستوده در اعتراض به ممانعت مسوولان زندان از ملاقات با فرزندانش اعتصاب غذا می کند

همسر نسرین ستوده، حقوقدان و وکیل در بند، از تصمیم همسر خود برای اعتصاب غذا در صورت ممانعت مسوولان زندان از ملاقات حضوری او و فرزندانش خبر داد.
خانم ستوده که دارای دو فرزند خردسال است، به دستور مسوولان امنیتی از ملاقات حضوری با فرزندانش محروم شده است.
همچنین مادر بیمار و برادر خانم ستوده اجازه ملاقات با او را ندارند و مسوولان دادستانی تاکنون کوشیده اند با ممانعت از ملاقات این زندانی سیاسی با نزدیکان و خصوصا فرزندانش او را تحت فشار قرار دهند.
رضا خندان همسر خانم ستوده در صفحه شخصی خود در فیسوک از احتمال اعتصاب غذای همسرش ابراز نگرانی کرده و نوشته است: ديروز چهارشنبه ملاقات كابيني داشتيم. نسرين از اينكه تقاضای خودش و ما برای ملاقات حضوري مدام رد مي‌شود به شدت عصباني بود. گفت اگر هفته‌های آينده ملاقات حضوری بچه‌ها و مادرش را برقرار نكنند دست به اعتصاب خواهد زد.
آقای خندان سپس می فزاید که "سعی كردم از اين كار منصرف‌اش كنم ولی ديشب كه خانم هانيه صانع فرشی برای چند روز [از زندان] مرخصی آمد و گفت كه چقدر از نديدن بچه‌ها و مادرش تحت فشار است پيش خودم كاملا به او حق دادم ولی اين دليل نخواهد بود كه تلاش نكنم تا منصرف‌ شود