۱۳۹۱ اردیبهشت ۱۳, چهارشنبه

کمیته حمایت از روزنامه نگاران: ایران چهارمین کشور سرکوبگر مطبوعات جهان است

بر اساس گزارش جدید کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران، ایران در لیست ۱۰ کشور اول سرکوب‌گر مطبوعات دنیا قرار دارد. این کشور در رتبه چهارم و پس از کشورهای اریتره و کره‌ی شمالی و سوریه قرار گرفته است.
به گزارش دویچه وله، کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران روز چهارشنبه (۲ مه) در گزارشی اعلام کرد ۱۰ کشور جهان که توسط نظام‌های دیکتاتوری اداره می‌شوند سانسور شدیدی را از طریق تعطیلی دفاتر رسانه‌های جهانی و همچنین سرکوب روزنا‌مه‌نگاران داخلی اعمال می‌کنند.
در این گزارش که در آستانه روز جهانی آزادی مطبوعات منتشر می‌شود، کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران که مقر آن در نیویورک است از ایران، سوریه و کره شمالی نام برده که در مقابل جریان آزاد اطلاع‌رسانی ایستاده و محدودیت‌های گسترده‌ای را برای رهیافت به آن‌چه ثبات ژئوپولتیک و اتمی نامیده می‌شود، انجام می‌دهند.
این گزارش اولین بار است که پس از سال ۲۰۰۶ منتشر می‌شود. در گزارش ۲۰۰۶ این کمیته ایران در میان ۱۰ کشور اول جهان در زمینه سرکوب آزادی بیان نبود.
در گزارش سال ۲۰۱۲ که اکنون منتشر شده است، اریتره سر لیست کشورهای سانسورگر مطبوعات قرار دارد و پس از آن به ترتیب کره شمالی، سوریه، ایران، گینه استوایی، ازبکستان، میانمار، عربستان سعودی، کوبا و بلاروس قرار دارند.
در گزارش گفته می‌شود: «این ۱۰ کشور که محدودترین کشورهای جهان هستند از تکنیک‌های مختلف سانسور از فیلترینگ هوشمند وب‌سایت‌ها و جلوگیری از پخش ماهواره‌ای در ایران گرفته تا سیستم‌های سرکوب‌گر نظارتی در عربستان سعودی و بلاروس بهره می‌برند.»
در گزارش کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران ایران چهارمین کشور دنیا در میزان سانسور مطبوعات است
این گزارش درباره جمهوری اسلامی می‌افزاید که ایران یکی از کشورهایی‌ست که شدیدترین سانسور اینترنت را اعمال می‌کند. در این گزارش همچنین به بازداشت‌های گسترده‌ی روزنامه‌نگاران در ایران به منظور به سکوت کشاندن این قشر و ضربه زدن به پوشش خبری آزادانه اشاره شده است.
کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران در گزارش خود آورده سوریه و ایران از زمان شکل‌گیری اعتراضات مردمی سانسور را به طر قابل توجهی شدت بخشیدند، از آن میان ممنوعین فعالیت رسانه‌های بین‌المللی و حمله به مطبوعات داخلی را نام برد.
این گزارش که اولین بار از سال ۲۰۰۶ منتشر می‌شود، اذعان می‌دارد که از آن زمان تا کنون تغییر چندانی در اسامی لیست کشورهای سرکوب‌گر آزادی اطلاع‌رسانی مشاهده نشده است. اسامی ۱۰ کشور معرفی شده در آن زمان کره شمالی، میانمار، ترکمنستان، گینه استوایی، لیبی، اریتره، کوبا، ازبکستان، سوریه و بلاروس بود.
“سانسور مطبوعات عاملی در ابقای اسد”
بر اساس گزارش کمیته حمایت از روزنامه‌‌نگاران حداقل ۹ روزنامه‌نگار از ماه نوامبر در سوریه کشته شده‌اند و شش روزنامه‌نگار دیگر نیز تحت شرایطی که «دولت مشکوک به دخالت در آن است» جان باختند.
گزارش کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران از یک روزنامه‌نگار سوری گریخته از سوریه نقل می‌کند: «سانسور مطبوعات تا پیش از انقلاب نیز در سوریه وجود داشت اما پس از آن افزایش یافت چرا که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، تملایل دارد این پیام را به جهان خارج برساند که رژیم در حال مقابله با تروریست‌هاست و آن‌ها عامل اصلی ناآرامی‌ها هستند.» او می‌گوید: «یک اصل دیگر در پروپاگاندای دولتی رژیم سوریه این است که بگوید اقلیت‌ها بدون این رژیم در خطر خواهند افتاد. »
به گفته این روزنامه‌نگار «سانسور مطبوعات نقش بزرگی در ابقای اسد در قدرت بازی می‌کند.»
بر اساس گزارش منتشر شده، در اریتره نیز تنها رسانه‌های دولتی که از سوی وزارت‌خانه‌ای ویژه اداره می‌شوند، حق فعالیت دارند. روزنامه‌نگاران هیچ آزادی‌ای برای تهیه نگارش ندارند و تنها به دنباله‌روی از دستورالعمل‌ها برای پوشش خبری کفایت می‌کنند. بر اساس این گزارش افرادی که خبر به خارج می‌فرستند به زندان افکنده می‌شوند و در حبس‌های تمدیدشده بدون دسترسی به وکیل و تماس با خانواده باقی می‌مانند.
بنا بر این گزارش کره شمالی محتوای ۱۲ روزنامه و ۲۰ مجله و نشریه کشور را کنترل می‌کند. اقلیتی در این کشور به وب جهانی دسترسی دارند در حالی که عموم مردم چنین دسترسی‌ای ندارند

خاک بر سر ملتی که برایش , جای گذاشتن باسن سید علی گدا را علامت بگذارند

تصویر واضح است.مکان جلوس مقام معظم رهبری..
همیشه یادم هست برای منی که نه شاه دیدم نه خمینی دیدم در تلوزیون جمهوری اسلامی و کتابها و نوشته ها از زندگی کاخ نشینی شاهی میگفتند که کوخ نشینانی داشت.از زندگی شاهی میگفتند که یک کاخ داشت و بقیه مردم کاخ نداشتند و در خانه زندگی میکردند.در تبلیغات مسموم کتاب تاریخ دوره دبستان و راهنمایی و دبیرستان در ذهن ما میکردند که شاه زندگی اشرافی داشت.
بعد از این همه مدت این سوال برای من پیش آمده آیا آن شاه که در سال 57 عده ای علیه اش شورش کردند و این مصیبت را برای من و نسل من پدید آوردند وقتی به مکانی میرفت وقتی به کوهی به دشتی میرفت و مینشست جایی که نشسته بود را با تابلو  علامت میزدند که مردم بدانند که شاه آنجا نشسته ؟
واقعا نمیدانم با این ننگی که جمهوری اسلامی و انقلابیون 57 برای ما به ارمغان آورده اند چه کنم.از هر راهی وارد شدیم.به تظاهرات رفتیم.نافرمانی مدنی کردیم.اطلاع رسانی اینترنتی کردیم.ولی متاسفانه دنیا تا کنون نخواست جمهوری اسلامی برود.

از یک طرف هم خائنینی که بیرون ایران هستند و به اسم اپوزسیون تقلبی وارد شده اند امثال مهاجرانی که میگود در زندگی رهبر نقطه سیاه که هیچ نقطه خاکستری هم نیست و امثال کدیور که شعار نه غزه نه لبنان ملت را تحریف میکند.و متقلبین همچون فاطمه کماندو حقیقت جو شوهر گمنامنش که برای ما کنفرانس گذار شده اند. و بقیه افرادی که حاضر نیستند بر سر آزادی ایران سر یک میز بنشینند و هر روز بر عمر جمهوری اسلامی میافزایند.همه اینها خائنینی هستند که آینده و تاریخ آینده درباره اینان به خوبی قضاوت خواهند کرد.
ای کسانی که با تبلیغات مسموم علیه شاه فقید قصد داشتید ذهن من و امثال من در ایران را شستشو دهید که به خیال خود ارتش 20 میلیونی شما شویم. ما ارتش 20 میلیونی شده ایم اما بر ضد شما و تا شما را از تخت خلیفه گری به پایین نکشیده ایم دست بر نمیداریم. اکنون به جای یک شاه و یک کاخ 2 میلیون شاه و کاخ وجود دارد و 75 میلیون انسان زیر خط فقر. اما به شما میگویم :

میرسد آن دم که بر سر زور نیست..هموطن آن روز چندان دور نیست

یک زن به اتهام رقصیدن در بدو ورود به ایران زندانی شد

امین احمدیان، همسر بهاره هدایت، زندانی سیاسی، از زندانی بودن «سولماز» یک رقصنده معروف ایرانی در زندان اوین خبر داده است.
بر اساس خبرهایی که در برخی از سایت‌های اینترنتی منتشر شده «سولماز» نفر اول مسابقات رقص شبکه ماهواره‌ای «تی وی پرشیا» در بدو ورود به ایران به زندان اوین منتقل شد.
همچنین امین احمدیان، همسر بهاره هدایت در فیس‌بوک خود نوشته است: «یکشنبه هفته پیش نرگس محمدی رو به بند زنان منتقل کرده بودند، فقط یک شب پیش بچه ها بوده و دوشنبه صبح منتقل شده بود به ۲۰۹ و انفرادی..بهار گفت که حالش خوب بوده ولی خب خیلی دلواپس بچه ها بوده...تا جایی که خبر دارم هنوز هم انفرادی هست و تحت بازجویی..»
وی ادامه داده است: «یه اتفاق جالبی هم که هفته پیش اتفاق افتاده بود بازداشت یک رقصنده معروف به نام سولماز بوده که ظاهرا در مسابقه یکی از شبکه های ماهواره ای اول شده و بعد از برگشتن به ایران بازداشت میشه و چند روزی رو پیش بچه ها بوده و بعد با قرار کفالت آزاد شده و البته توی اون چند روز سخاوتمندانه هنرش رو توی بند زنان واسه بقیه عرضه کرده بوده...البته زود آزاد شده و متاسفانه فرصت آموزش پیش نیومده

دستور اوباما برای مجازات ناقضان تحریم های ایران و سوریه

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه با صدور یک فرمان اجرایی به وزارت دارایی این کشور دستور داد ضمن شناسایی شخصیت های حقیقی و حقوقی خارجی نقض کننده تحریم های ایران و سوریه، از دسترسی آنها به نظام مالی و بازرگانی آمریکا جلوگیری شود.
به گفته دیوید کوهن، معاون وزیر دارایی آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی این فرمان اجرایی برای کسانی که به دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران و سوریه اقدام کرده اند، تبعات سنگینی به همراه خواهند داشت
آقای کوهن گفت: "هر کسی که سعی می کند از تحریم های ما فرار کند به مردم ایران و سوریه لطمه زده و آنها پاسخگو خواهند شد."
دولت آمریکا پیش تر اعلام کرده بود که همزمان با گسترش تحریم ها علیه ایران و سوریه، این دو کشور از موسسه های مالی غیربانکی و دیگر موسسه ها برای مبادلات پولی خود استفاده کرده اند.
به گفته تحلیلگران، پیش از صدور فرمان اجرایی باراک اوباما در روز سه شنبه، ایالات متحده از توانایی اجرایی کمی برای اقدام علیه شرکت ها و افراد خارجی نقض کننده تحریم ها برخوردار بود.
این شرکت ها و افراد با این فرمان از دسترسی به بازار پرسود آمریکا محروم خواهند شد.
ایالات متحده تاکنون برای مقابله با برنامه اتمی ایران و نقض حقوق بشر در این کشور تحریم های مختلفی را علیه صنعت نفت و گاز، بانک مرکزی و نیروهای نظامی و امنیتی آن وضع کرده است

خنثی کردن طرح یک شبکه ایرانی برای ربودن سفیر سعودی در قاهره/دستگیری سه مامور ایرانی

محمد سامی جمال الدین مشاور حقوقی سفارت سعودی در قاهره از خنثی کردن طرح یک شبکه ایرانی در مصر برای ربودن احمد قطان سفیر و نماینده این کشور در اتحادیه عرب خبر داد.
او در گفتگوی تلفنی با العربیه نت گفت:" این افراد به همراه تعدادی از تجمع کنندگان در مقابل سفارت سعودی حضور داشتند و تلاش کردند به همراه آنها وارد ساختمان نمایندگی این کشور شوند."
روز گذشته تعدادی از معترضان به برخورد با احمد جیزاوی تبعه مصر که در جده به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت شده بود در مقابل سفارت سعودی تجمع کرده بودند.
جمال الدین افزود سفارت سعودی و همچنین کنسولگریهای این کشور در اسکندریه و سوئز به دلیل تهدیدهای امنیتی جدی و نگرانی از هدف قرار دادن سفیر بسته شدند.
او تاکید کرد دستگاه امنیتی مصر سه تن از اتباع ایران را بازداشت کرده و نزد آنها طرحی برای ترور احمد قطان یافته است اما سعودی و مصر برای جلوگیری از ایجاد هراس این مسئله را علنی نکردند