۱۳۹۱ تیر ۲۷, سه‌شنبه

روزنامه بی تی دانمارک / هشدار تازه کلینتون به ایران در جریان بازدید از اسرائیل

به گزارش  روزنامه بی تی دانمارک : هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در جریان بازدیدی از اسرائیل گفته است که آمریکا "از همه اجزای قدرت" خود برای جلوگیری از توسعه سلاح اتمی توسط ایران استفاده خواهد کرد.
او گفت که پیشنهادهایی که ایران تاکنون ارائه کرده به پیش بردن مذاکرات بر سر برنامه اتمی اش کمکی نمی کند
هیلاری کلینتون در کنفرانسی خبری پس از دیدار با شیمون پرز رئیس جمهوری اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این کشور گفت همه یک راه حل دیپلماتیک را برای مساله برنامه اتمی ایران ترجیح می دهند.
وزیر خارجه آمریکا گفت: "رهبران ایران هنوز فرصت گرفتن تصمیم درست 

را دارند. تصمیم نهایی با ایران است

سپاه پاسداران ایران از مصادره شدن اموالش در برخی از کشورهای جهان خبر داد

محمدرضا یزدی معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران ایران، از مصادره شدن اموال این نیروی نظامی و شرکت های وابسته به آن، در برخی کشورها خبر داد. 

یزدانی که با " باشگاه خبرنگاران" وابسته به صدا و سیما مصاحبه کرده، تاکید کرده است که مصادره این اموال به دلیل تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا صورت گرفته است. 

بنا بر این گزارش، معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران در این باره گفته است: "مستکبران با وضع قوانين ناعادلانه عيله کشورمان سعی در فشار آوردن به جمهوری اسلامی ايران دارند و اموال سپاه و شرکت های وابسته به آن هم مانند بسياری ديگر از اموال ملت ايران، در برخی از کشورها به ناحق مصادره شده است."

او خاطرنشان کرده است که سپاه پاسداران از طریف مرکز خدمات بین الملل دفتر ریاست جمهوری ایران، اقدام هایی برای بازپس گیری اموال مصادره شده انجام داده است. 

تحریم های اعمال شده علیه ایران به منظور مقابله با برنامه اتمی این کشور صورت گرفته است. در روزهای اخیر نیز وزارت خزانه داری آمریکا فهرستی جدید از افراد، شرکت ها و سازمان های مورد تحریم منتشر کرده اند. در این فهرست، نام برخی از شرکت های خارجی نیز درج شده است که به گفته مقام های آمریکایی، پوششی هستند و برای ایران فعالیت می کنند