۱۳۸۷ آذر ۱۴, پنجشنبه

خانم های ایرانی چاق تر از مردان هستند


یک متخصص تغذیه گفت:تغییر الگوی غذایی سنتی و افزایش استفاده از فست فودها مهمترین عامل چاقی ایرانیان است.
دکتر خدیجه رحمانی در گفتگو با دانمارك نيوز:گفت: فست فودها ، کالری و چربی بالایی دارند و به لحاظ ریز مغزی ها بسیار فقیرند لذا موجب چاقی افراد می شوند وی همچنین عوامل محیطی مثل سبک زندگی، آپارتمان نشینی ، عدم تحرک و بی توجهی به ورزش را نیز در کنار تغذیه نامناسب به عنوان عوامل موثر بر چاقی عنوان کرد.
وی درباره تفاوت جنسیتی درباره چاقی اظهار داشت: هم در جهان و هم در ایران چاقی در خانم ها بیشتر است چون تحرک آنها نسبت به مردان کمتر است و زنان خانه دار درصد بیشتری از زنان چاق را تشکیل می دهند.

همسر آناس فوگ راسموسن نخست وزیر دانمارک

بر اساس گزارش دانمارك نيوز: 4-12-2008،همسر آناس فوگ راسموسن نخست وزیر دانمارک تلاش دارد با رقصیدن در "جشن های خصوصی" کمک خرج خانواده خود شود . به نوشته هفته نامه دانمارکی"سي أوگ هور" ،خانم انا ميت راسموسن ،پنجاه ساله قصد دارد با این اقدام از موفقیتی که پس از مشارکت در یکی از مسابقات رقص تلویزیونی به دست آورده بهره برداری کند .توماس اوريس پولسن -30 ساله- شريک رقص راسموسن در این مسابقه گفته است که آن دو در "جشن های خصوصی " در مقابل دریافت پول خواهند رقصید . گفتنی است که راسموسن وپولسن تا مرحله نهایی مسابقات رقص تلویزیونی پیش رفتند ونخست وزیر دانمارک در مرحله نهایی این مسابقات شرکت کرد تا همسر خود را تشویق کند . خانم راسموسن که"بانوی دوم دانمارک" - پس از ملکه این کشور- به شمار میرود ،نسبت به مشارکت در این مسابقه که باعث شد تا علاقه ی خود به رقص را کشف کند اظهار خرسندی کرد وافزود که در هنگام رقص احساس میکرد که بر فراز ابرها پرواز می کند



.

پرواز حج برای آقازاده‌ها!


در حالي اين پرواز اختصاصي، در دوم آذر ماه تهران را به مقصد مدينه منوره ترك مي‌كند كه بسياري از سالخوردگان در انتظار نوبت بوده و در حسرت تشرف به مكه مكرمه هستند.سازمان حج و زيارت اعلام كرده است كه ثبت‌نام‌كنندگاني كه تا تاريخ 31/1/83 موفق به نام‌نويسي در حج تمتع شده‌اند، مي‌توانند براي رفتن به اين سفر روحاني به كاروان‌هاي مجاز مراجعه كنند.
به گزارش خبرنگار «تابناك»، اين در حالي است که يكي از مديران سازمان حج و زيارت اعلام كرده است، متقاضيان حج تمتع براي تشرف به اين فريضه الهي بايد هفده سال صبر كنند.
در اين حال، كاروان 340 حج كه نام مدير كاروان آن، وزارت امور خارجه قيد شده است، ميزبان تعدادي از آقازاده‌هاست.
گفتني است، در حالي اين پرواز اختصاصي، در دوم آذر ماه تهران را به مقصد مدينه منوره ترك مي‌كند كه بسياري از سالخوردگان در انتظار نوبت بوده و در حسرت تشرف به مكه مكرمه هستند که متأسفانه شماري از آنان در اين حسرت دار فاني را وداع مي‌گويند.

نکته بهداشتی روز: آیا کم‌خون هستید؟


کم‌خونی هنگامی رخ می‌دهد که تعداد سلول‌های قرمز خون کاهش یافته است یا این سلول‌ها مقدار کافی پروتئینی به نام هموگلوبین ندارد.
برخی از اشکال کم‌خونی اگر تشخیص داده و درمان نشوند، ممکن است تهدیدکننده حیات باشند.
فهرستی از نشانه‌های هشداردهنده که ممکن است بیانگر ابتلا شما به کم‌خونی باشد، اینها هستند:
احساس ضعف و خستگی.
دچار رنگ‌پریدگی، سیاهی‌رفتن چشم‌ها، سردرد و تنگ‌نفس شدن.
درجه حرارت بدن کمتر از حد طبیعی.
احساس درد در قفسه سینه.
احساس تحریک‌پذیری.
افت کارکرد در محل کار و تحصیل.

باید به پناهندگان پس از گذشت ۶ ماه اجازه‌ی کار داده شود

قوانین پناهندگی در کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا را می‌توان از نظر ناهماهنگی به لحاف چهل تکه تشبیه کرد؛ هر کدام از ۲۷ کشور عضو اتحادیه، قانون و مقررات ویژه‌ی خود را دارد. مقرراتی که با همه‌ی ناهمگونی، در یک اصل مشترک‌اند: قربانیان خشونت و فشار، کسانی که ناچار به ترک کشورشان شده‌اند، در کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا از حق حفاظت برخوردارند.
ژاک بارو (Jacques Barrot) کمیسر دادگستری (حقوقی) اتحادیه‌ی اروپا معتقد است که این ناهماهنگی در قوانین، بی‌عدالتی در حق متقاضیان پناهندگی است. بارو برای نمونه دو کشور سوئد و یونان را مقایسه می‌کند و می‌گوید : « سوئد یک پناه‌جوی عراقی را به احتمال بسیار زیاد می‌پذیرد ولی یونان نه.»
پیشنهادهای تازه‌ای که اتحادیه‌ی اروپا در بروکسل با آنها موافقت کرد، هیچ‌گونه تغییری در اصل بنیادین پذیرش پناهجو نمی‌دهند. با وجود این، کمیسر حقوقی اتحادیه اروپا به دنبال تعریف استانداردهای حداقل در برخورد با متقاضیان پناهندگی در تمامی کشورهای عضو اتحادیه است. رسیدگی منصفانه و انسانی به مسائل پناهندگان هدف تمامی این تغییرات است.
دریافت اجازه کار پس از ۶ ماه
بر همین اساس باید به پناهندگان پس از گذشت ۶ ماه اجازه‌ی کار داده شود. در آلمان تا کنون متقاضیان پناهندگی، پس از گذشت ۱۲ ماه اجازه‌ی کار دریافت می‌کردند. مانفرد وبر (Manfred Weber) یکی از سخنگویان سیاست حقوقی حزب سوسیال مسیحی آلمان (CSU) در پارلمان اروپا، از مدافعان مقررات موجود در رابطه با کار پناهندگان است. به اعتقاد او، در هر کدام از کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا، وضعیت ویژه‌ای بر بازار کار حاکم است که با دیگر کشورها متفاوت است. به نظر وبر، وضع مقررات یکسان برای همه‌ی کشورها، به معنای محدود کردن انعطاف‌پذیری این کشورهاست.

همزيستي مسالمت آميز حيوانات - عكس




فردريک وليعهد دانمارک و سوئرن گاد وزير دفاع از نيروهاي دانمارکي در استان هلمند در جنوب افغانستان ديدار کردند





دانمارک نيز از کشورهايي است که به استفاده از انرژي هاي تجديد پذير روي آورده است

تا سال دو هزار و بيست ، يک پنجم برق اتحاديه اروپا از انرژيهاي تجديد پذير توليد خواهد شد. به گزارش شبکه تلويزيوني يورونيوز اتحاديه اروپا در نظر دارد با ايجاد زيرساخت هاي لازم تا سال دو هزار و بيست ، بيست درصد از الکتريسيته مورد نياز خود را از انرژي هاي تجديد پذير توليد کند. تغييرات آب و هوايي يکي از عواملي است که مقامات اتحاديه اروپا را به فکر جايگزين کردن سوخت هاي فسيلي با سوخت هاي پاک انداخته است. نيروگاه هايي که از انرژي هاي فسيلي از جمله کربن و گاز استفاده مي کنند مقادير بسيار زيادي از گازهاي گلخانه اي را وارد هوا مي کنند. از روشهايي که مي توان براي مقابله با افزايش انتشار گازهاي گلخانه اي استفاده کرد مصرف کمتر انرژي ، استفاده از لوازم برقي کم مصرف و خاموش کردن آن دسته از ابزارهاي الکتريکي است که از آنها استفاده نمي شود. آنچه مسلم است اين است که بشر همواره به برق نياز خواهد داشت و اين امر باعث شده است که انسانها به استفاده از انرژي هاي تجديد پذير روي بياورند . استفاده از انرژي باد يا خورشيد باعث خواهد شد که گازهاي گلخانه اي کمتري در هوا منتشر شود همچنين اين امر باعث مي شود وابستگي بشر به انرژي هاي فسيلي کمتر شود. اين عوامل دست به دست هم داده است تا دولت هاي عضو اتحاديه اروپا تصميم بگيرند با اتخاذ تدابيري تا سال دو هزار و بيست ، يک پنجم انرژي الکتريکي مورد نياز خود را از منابع تجديد پذير بدست آورند. يکي از بزرگترين نيروگاه هاي توليد برق خورشيدي در اسپانيا قرار دارد که برق مصرفي سيصد خانه را تامين مي کند. دانمارک نيز از کشورهايي است که به استفاده از انرژي هاي تجديد پذير روي آورده است و حدود بيست درصد از برق اين کشور از توربين هاي بادي به دست مي آيد. دانمارک توانسته است علاوه بر تامين انرژي الکتريکي خود ، مازاد توليد برق خود را به همسايگانش بفروشد.

عکس: بارش شديد برف در المان

Sne i Tyskland den 3/12 2008